• Anonym (mamman)

    Har han steriliserat sig

    Hej

    Bor med min sambo, vi har ett barn på 3 år, jag vill ha fler barn men han är nöjd och vill inte ha fler barn. Han säger att han inte orkar, fast det är jag som tagit hand om vårt barn mestadels sedan bebis....han tänker bara på det negativa, sömnbrist, skrik, trots , att det bara var jobbigt...att han inte orkar...att graviditeten kan gå illa, att förlossningen kan gå illa. 
    Jag hade både en normal graviditet och förlossning.
    Jag har sagt att han inte behöver tänka på något, att jag är beredd att ta största ansvaret denna gången med, och vad är det som är problemet egentligen...
    Men han menar att han ändå kommer bli drabbad, jag blir så ledsen av det.... min kropp verkligen skriker av längtan. Önskar så att han ändrar sig.

    Jag tar ingen preventivmedel, han har kommit i mig vid ägglossning flera gånger, då han inte tror att jag har det just då, och jag har inte blivit gravid...har hänt många gånger... känner mig stressad över situationen.
    Jag är rädd för att han gått och steriliserat sig i smyg, jag har tagit upp detta men han säger att han inte har gjort det...att det skulle jag märkt...man ser väl på pungen att där finns ett ärr ?

    Någon som varit i samma sits som kan hjälpa mig hur jag ska ta mig ur denna jobbiga känsla?!

  • Svar på tråden Har han steriliserat sig
  • Anonym (??)

    Så din slutsats för att du inte blivit gravid på ett tag är att man måste ha steriliserat sig? 
    Lite långsökt, väl? 

  • cosinus

    De män jag känner som steriliserat sig har gått som skitnödiga cowboys iaf två dagar efter ingreppet och dessutom tar det ju 3 månader efter ingreppet innan de får lämna slutprov och verifiera att de verkligen är sterila.

    Svårt att se att man skulle lyckas dölja en sådan sak om man bor ihop.

  • Anonym (Gjkic)

    Han borde sterilisera sig eftersom han inte vill ha fler barn. Men han har troligen inte gjort det för det hade du nog märkt isf.

    Du behöver ta tag i din barnlängtan. Är det viktigast att du får fler barn eller att du och den här mannen fortsätter tillsammans?

  • FtS70

    Jag har steriliserat mig två gånger och min partner märkte inget i något av fallen, men, ja, ärr syns om man tittar noga.

  • Anonym (mamman)
    FtS70 skrev 2020-03-31 22:47:37 följande:

    Jag har steriliserat mig två gånger och min partner märkte inget i något av fallen, men, ja, ärr syns om man tittar noga.


    Var sitter ärret?
  • Anonym (mamman)
    Anonym (Gjkic) skrev 2020-03-31 22:28:21 följande:

    Han borde sterilisera sig eftersom han inte vill ha fler barn. Men han har troligen inte gjort det för det hade du nog märkt isf.

    Du behöver ta tag i din barnlängtan. Är det viktigast att du får fler barn eller att du och den här mannen fortsätter tillsammans?


    Det är fler barn... tror han är rädd att jag vill separera om han steriliserar sig, att jag väljer en annan man, och hur det då blir med allt, eftersom han vet hur stark barnlängtan jag har...
  • Anonym (Grus i dojjan.)

    Jag tror mer på att det är du som inte har några friska ägg kvar och därför inte blir gravid. Kanske borde kolla det innan du kastar skit på andra.

    Och du, glöm inte bort det viktigaste: Det var du och ingen annan som valde honom från början.

  • Anonym (Alltså)
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-04-01 08:40:45 följande:

    Jag tror mer på att det är du som inte har några friska ägg kvar och därför inte blir gravid. Kanske borde kolla det innan du kastar skit på andra.

    Och du, glöm inte bort det viktigaste: Det var du och ingen annan som valde honom från början.


    Det konstigaste och mest uttjatade argumentet. Du tror inte att folk kan förändras? Min man är definitivt inte densamma som den han var för 14 år sen när vi träffades.
  • Anonym (Anonym)

    NEJ, han har inte steriliserat sig. Friska par får räkna med upp till iaf ett år av försök för att bli gravida. Tagga ner några kilon, och ffa kanske respektera din sambo. Han säger uttryckligen att han inte vill ha barn och du försöker aktivt lura honom att göra dig gravid, snacka om lågvattenmärke!

Svar på tråden Har han steriliserat sig