• Anonym (Kaffedraken)

    Sambo med en som är psykiskt störd?

    Har märkt och upplevt alla symtom som stämmer in på min sambo som beskriver psykiskt störning/borderline.

    Ska nu ta upp att hon måste söka hjälp. Så jag undrar om man vågar göra detta och samtidigt stanna kvar. Eventuellt sova över för jag vill stötta henne! Hon mår inte bra och jag blir psykiskt störd!

  • Svar på tråden Sambo med en som är psykiskt störd?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad menar du med att sova över? Ni är väl sambos?

    Vågar du inte prata med din sambo eller är det bara just detta du inte vågar prata med henne om?

    Vad är det för symtom du menar att påminner om borderline?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har hon Borderline och inte är medveten om det gissar jag att du kommer att få en rejäl utskällning av henne och hon kommer att be dig fara och flyga - du får säkert en diagnos av henne - typ att du ör en psykopat.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (BottmedBorderline) skrev 2020-03-31 22:12:04 följande:

    Har hon Borderline och inte är medveten om det gissar jag att du kommer att få en rejäl utskällning av henne och hon kommer att be dig fara och flyga - du får säkert en diagnos av henne - typ att du ör en psykopat.


    Vi har barn ihop så det är inte så lätt...så egentligen borde båda sova kvar. Så vågar man så inte en kniv kommer?

    Dom är sällan så farliga va? Är ju snälla personer egentligen fast inget känns så äkta egentligen
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Medberoende) skrev 2020-03-31 22:22:08 följande:

    Vi har barn ihop så det är inte så lätt...så egentligen borde båda sova kvar. Så vågar man så inte en kniv kommer?

    Dom är sällan så farliga va? Är ju snälla personer egentligen fast inget känns så äkta egentligen


    Troligen har hon inte borderline, men även OM hon skulle haft det så skulle hon med största sannolikhet inte gå på dig med kniv om du väljer att prata med henne.

    Jag har själv haft borderline och är väldigt påläst gällande denna diagnos. Därför frågar jag igen, vad är det som ger dig denna misstanke?
  • Anonym (Kaffedraken)
    smulpaj01 skrev 2020-03-31 22:28:18 följande:

    Troligen har hon inte borderline, men även OM hon skulle haft det så skulle hon med största sannolikhet inte gå på dig med kniv om du väljer att prata med henne.

    Jag har själv haft borderline och är väldigt påläst gällande denna diagnos. Därför frågar jag igen, vad är det som ger dig denna misstanke?


    Det är vredesutbrott utan anledning eller för småsaker

    Det skiftar snabbt mellan arg och glad

    Hon missförstår mycket när det handlar om känslor och att förstå andra

    Hon är hatiskt, sällan något mellanting

    Svartsjuk och ångest över att gå isär.

    Stort kontrollbehov-går det emot blir det kaos

    Hon är ibland i en fantasivärld

    Det är mycket mer...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan vara värt att påpeka att vid ett givet tillfälle anses 16% av befolkningen lida av en psykisk störning, så

    omöjligt är det ju inte.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Medberoende) skrev 2020-03-31 22:22:08 följande:
    Vi har barn ihop så det är inte så lätt...så egentligen borde båda sova kvar. Så vågar man så inte en kniv kommer?

    Dom är sällan så farliga va? Är ju snälla personer egentligen fast inget känns så äkta egentligen
    Jag hade ett förhållande med en kvinna med borderline tidigare - hon tog aldrig till fysiskt våld - men verbal misshandel var hon bra på.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du borta mycket hemifrån och hon är hemma mycket?

    Hon kanske bara är bitter och lätt blir arg på dig för minsta lilla?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har hon varit våldsam tidigare? Isåfall anmälan. Hoppas hon inte är vildsint när barnen är med? Du kunde fråga spykiatrin om råd annars.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (-----------------) skrev 2020-04-01 12:06:40 följande:
    Har hon varit våldsam tidigare? Isåfall anmälan. Hoppas hon inte är vildsint när barnen är med? Du kunde fråga spykiatrin om råd annars.
    Troligen en omedveten felstavning, men väldigt rätt. Psykiatrin är skit, psykiatrin är spykiatrin! 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (-----------------) skrev 2020-04-01 12:06:40 följande:

    Har hon varit våldsam tidigare? Isåfall anmälan. Hoppas hon inte är vildsint när barnen är med? Du kunde fråga spykiatrin om råd annars.


    Vadå anmäl? Tror du att det blir bättre av en anmälan?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2020-04-01 12:11:59 följande:
    Vadå anmäl? Tror du att det blir bättre av en anmälan?
    Ja varför inte? Om hon är våldsam då. Skitsamma om det är en man eller kvinna som är det, misshandel är aldrig ok. Eller vad menade du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (-----------------) skrev 2020-04-01 12:15:55 följande:
    Ja varför inte? Om hon är våldsam då. Skitsamma om det är en man eller kvinna som är det, misshandel är aldrig ok. Eller vad menade du?
    TS har inte skrivit att han blivit misshandlad.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har läst på och kollat på videos. Allt stämmer in på henne!

    Men är nog rädd i onödan då alla individer har sin personlighet. Allt är att det inte går att reglera känslor som vanliga personer kan. Därför vill hon alltid lägga upp en plan för varje dag så hon kan ligga steget före!

    Men känner igen allt som tas upp. Måste va jättejobbigt för individen själv!

Svar på tråden Sambo med en som är psykiskt störd?