• Anonym (Funderar)

    När kvinnor är korta i text - Brukar jag oftast låta de va. Men när det kommer till...

    När en kvinna är kortfattat i sina respons, så brukar jag oftast sluta skriva till dem i sinom tid, i tankegångarna om att de inte är så intresserade av att prata. Då låter jag dem vara helt enkelt.

    Men när det kommer till kvinnor som både är trevliga personligen/face to face och dessutom själva lagt till en/addad en. Men ändå är kortfattat i sina texter, så funderar jag vad frågan är. Vill de att man skall skriva till en. Men varför i sådan fall lägga till en, men utstrålar om att de inte vill prata?

    Jag gillar inte att tjata, jaga så mycket eller verka desperat. Nej, jag tolkar inte det som om de är kärleksintresserade när de lägger till en. Jag syftar på att man kan ju chatta som kompis? Varför vara kortfattat. Varför i sådan fall lägga till en om man inte ens snackar i chatten?

    Kvinnor, känner ni igen er? Kan ni förklara?

    Eller handlar allt om att lägga till någon för att spana in dennes bilder, vad den har skrivit m.m? Eller något annat syfte om att lägga till någon, men inte knappt pratar/är kortfattat.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden När kvinnor är korta i text - Brukar jag oftast låta de va. Men när det kommer till...
  • Anonym (Kvinna)

    För att kvinnor vill att mannen skriver annars tolkas det som att han inte är intresserad.

  • Tecum

    Jag tror att kvinnorna är lite bekväma och förväntar sig att mannen ska driva relationen på ett så tidigt stadium. Sen finns det nog vissa som inte är så bra på att formulera sig i skrift.

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-03-31 22:10:00 följande:

    För att kvinnor vill att mannen skriver annars tolkas det som att han inte är intresserad.


    Men...Jaha? Men om de utstrålar att de är ointresserade. Så kanske mannen backar?
    Tecum skrev 2020-03-31 22:14:48 följande:

    Jag tror att kvinnorna är lite bekväma och förväntar sig att mannen ska driva relationen på ett så tidigt stadium. Sen finns det nog vissa som inte är så bra på att formulera sig i skrift.


    Ajdå! Jag skriver nog lite halvt taskigt via text, hehehe. Nu vart jag nog lite nervös och orolig tror jag Flört

  • Anonym (babbis)

    Gillar killar som visar lagom mycket intresse. De ska anstränga sig men också låta mig jobba lite. Det behöver ju vara en balans från början till slut. Han får gärna ta initiativ till kontakt med känna av vad som är lagom.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-03-31 22:17:47 följande:

    Men...Jaha? Men om de utstrålar att de är ointresserade. Så kanske mannen backar?Ajdå! Jag skriver nog lite halvt taskigt via text, hehehe. Nu vart jag nog lite nervös och orolig tror jag


    Men det är lite mannens plikt att visa att han är intresserad, om han är intresserad anser jag. Mannen ska "jaga" lite.

    Män som är intresserade skriver mycket till mig och visar det, män som inte hör av sig så mycket och/eller visar sig ointresserade ignorerar jag.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-03-31 22:22:30 följande:
    Men det är lite mannens plikt att visa att han är intresserad, om han är intresserad anser jag. Mannen ska "jaga" lite.

    Män som är intresserade skriver mycket till mig och visar det, män som inte hör av sig så mycket och/eller visar sig ointresserade ignorerar jag.

    Jaha! Det är så alltså!

    Jag som var orolig att jag skulle annars verka desperat och dryg...

    Jovisst är man små intresserad. Men man vill inte sabotera något eventuellt som annars kan bli vänskap. Så jag avvaktar och försöker känna av. Utifall att jag skulle råka vara dryg och så.


     


    Jag skall försöka prova detta till någon man är intresserad av någon gång. Hehehe...Men samtidigt....

    En fråga då: Om man kanske kom i kontakt med någon som man träffas i någon grupp/klubb eller vad som. Där olika vänner och bekanta finns. Och så skriver man konstant till en person. Så kanske hon inte är intresserad och samtidigt finner det drygt att mannen hör av sig och visar intresse. Så kanske hon förr eller senare pratar med sina vänninor i grupper/klubben och därefter leder det till ryktet att ''Där är mannen mannen som är galen och desperat'' eller något...

  • Tecum
    Anonym (Funderar) skrev 2020-03-31 22:17:47 följande:
    Men...Jaha? Men om de utstrålar att de är ointresserade. Så kanske mannen backar?
    Ajdå! Jag skriver nog lite halvt taskigt via text, hehehe. Nu vart jag nog lite nervös och orolig tror jag Flört

    Haha, jag menade att vissa kvinnor inte är så bra på att formulera sig och därför blir kortfattade. Dina inlägg är det inget fel på.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-03-31 22:26:14 följande:

    Jaha! Det är så alltså!

    Jag som var orolig att jag skulle annars verka desperat och dryg...

    Jovisst är man små intresserad. Men man vill inte sabotera något eventuellt som annars kan bli vänskap. Så jag avvaktar och försöker känna av. Utifall att jag skulle råka vara dryg och så.

     

    Jag skall försöka prova detta till någon man är intresserad av någon gång. Hehehe...Men samtidigt....

    En fråga då: Om man kanske kom i kontakt med någon som man träffas i någon grupp/klubb eller vad som. Där olika vänner och bekanta finns. Och så skriver man konstant till en person. Så kanske hon inte är intresserad och samtidigt finner det drygt att mannen hör av sig och visar intresse. Så kanske hon förr eller senare pratar med sina vänninor i grupper/klubben och därefter leder det till ryktet att ''Där är mannen mannen som är galen och desperat'' eller något...


    Nej, desperat och dryg verkar du bara ifall du skickar massa snusk som dickpicks och sånt, de flesta kvinnor uppskattar inte sånt från random män.

    Om du bara hör av dig och visar dig intresserad så är du inte dryg eller verkar desperat. Men det blir en bekräftelse på att du är intresserad och då kommer hon också börja visa intresse tillbaka om hon också är intresserad av dig.

    Om hon inte svarar så mycket när du skriver så är hon med största sannolikhet inte intresserad.
  • Anonym (Funderar)
    Tecum skrev 2020-03-31 22:33:04 följande:
    Haha, jag menade att vissa kvinnor inte är så bra på att formulera sig och därför blir kortfattade. Dina inlägg är det inget fel på.
    Oj, så trevligt att höra!
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-03-31 22:39:21 följande:
    Nej, desperat och dryg verkar du bara ifall du skickar massa snusk som dickpicks och sånt, de flesta kvinnor uppskattar inte sånt från random män.

    Om du bara hör av dig och visar dig intresserad så är du inte dryg eller verkar desperat. Men det blir en bekräftelse på att du är intresserad och då kommer hon också börja visa intresse tillbaka om hon också är intresserad av dig.

    Om hon inte svarar så mycket när du skriver så är hon med största sannolikhet inte intresserad.

    Ja, men då kan jag tuta och köra. Jag har en kvinna som jag är lite intresserad av hon la till mig på en social media. Dock så tycker jag att det är alltid jag som börjat skriva (Hittills), och jag måste hålla igång konversationen. Det är i alla fall min erfarenhet. Men jag skall göra lite som du säger. Ha modet och skriva lite mer, visa intresse. Så får jag se om det händer något nytt.

    Jag har alltid varit orolig att jag är bara jobbig och dryg. För då har jag backat, i tankarna av att jag stör och att hon mest troligt är ointresserad.

    Grymt svar. Stort tack skall du ha!
  • Anonym (TW)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-03-31 22:22:30 följande:
    Men det är lite mannens plikt att visa att han är intresserad, om han är intresserad anser jag. 
    Ja, det är lite mannens plikt. Med betoning på lite. Jävligt lite.
    Skrattande
  • Anonym (Metafor)

    Se det som en social dans. Kvinnorna du lagt märke till dansar sin passiva dans. Kanske dansar de den för att de förväntar sig att mannen ska underhålla de, eller så tror de kanske att män vill ha en kvinna som dansar så, eller så dansar hon så för att hon inte är så intresserad.

    Men det spelar ingen roll. Du behöver inte analysera deras dans och försöka anpassa din dans. Fundera istället på vad för dans du vill dansa och försök hitta en kvinna som harmoniserar med din dans. På så sätt kommer du hitta rätt danspartner för dig istället för att kämpa för att dansa den dans du tror är rätt för någon annan.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TW) skrev 2020-04-01 07:26:18 följande:

    Ja, det är lite mannens plikt. Med betoning på lite. Jävligt lite.


    Mycket då, med andra ord. Jag skrev "lite" för att det är så man brukar uttrycka sig.
Svar på tråden När kvinnor är korta i text - Brukar jag oftast låta de va. Men när det kommer till...