• Anonym (konst­ig?)
    Tue 31 Mar 2020 22:24
    55 visningar
    1 svar
    1
    55

    Svårt för ''främmande'' utseenden?

    Det är svårt att beskriva men jag känner en viss störande känsla när folk (dock bara andra lite yngre kvinnor, är själv ung kvinna) ser annorlunda ut än jag. Alltså att de har t ex annan ögonform, annan typ av näsa, annan sorts hudkvalitet, annan kroppsform. Ja lite allt möjligt. Alltså inte som i att jag är avundsjuk, utan tvärtom. Jag tycker bara att det ser konstigt ut liksom, och får nästan panik vid tanken på att något i mitt eget utseende skulle ändras till det jag ser. Jag känner en jobbig kvävande känsla, främst när det gäller bilder på andra, kan va sociala medier eller i vilket sammanhang som helst. I verkligheten kan jag ofta vara mer fokuserad på själva personen och då tänker jag inte riktigt lika mycket på det här. 

    Finns några enstaka personer som jag kan känna är ''ok'', och då är det för att de påminner en hel del om mig själv.

    Finns det fler som känner så? Kan det ha något att göra med att jag har lite aspergerliknande personlighet? Är inte diagnostiserad men har vissa drag som är åt det hållet, och vad jag förstår kan det vara en grej att störa sig på t ex vissa former, färger osv.

  • Svar på tråden Svårt för ''främmande'' utseenden?
  • Anonym (Grus i dojjan­.)
    Wed 1 Apr 2020 08:13
    #1

    Att du har OCD råder ingen tvekan om. Du behöver inte ens utredas. Dessutom är du narcissist.

Svar på tråden Svårt för ''främmande'' utseenden?