• Anonym (JJ)

    Ni runt 28-30, hur lång tid tog det innan ni blev gravida?

    Ni mellan 28-30 år, hur lång tid tog det för er att få erat plus?

    Finns det någon som haft samlag några dagar innan sin ägglossning där det faktiskt tog sig?

    Många verkar lyckas på första försöket, medans jag är inne på mitt 5e =/

  • Svar på tråden Ni runt 28-30, hur lång tid tog det innan ni blev gravida?
  • knivskrik

    2 år tog det för oss


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Anonym (JJ)
    knivskrik skrev 2020-04-01 15:50:25 följande:

    2 år tog det för oss


    Oj! Gick ni på någon utredning?
  • Butembobaby

    Började försöka när jag var 28. Blev gravid efter 4 försök. Fick missfall i v 9. Tog en paus på några månader eftersom jag fick nytt jobb och vi höll på att flytta. Försökte igen och efter 4 försök tog det sig igen. Nu har vi en dotter på 6 veckor och jag fyller 30 om en månad :)

    Körde på tempning de första gångerna, men sista månaden när dottern blev till körde vi ÄL test :)

  • plättarmedsylt

    Jag blev gravid med mitt andra barn när jag var 30. Jag och dåvarande sambon använde kondom annars, men den här gången körde vi utan. Så jag blev gravid på första försöket, fast försöket är egentligen fel ord, för det var inte planerat. Vi hade sex två dagar innan jag kände av ägglossningssymtom.

  • Lili158

    Tog 12 månader. Vi körde ägglossningstest från 3 försöket och låg varannan dag från första blinkande gubbe till mens.

  • Anonym (JJ)
    Butembobaby skrev 2020-04-01 16:06:33 följande:

    Började försöka när jag var 28. Blev gravid efter 4 försök. Fick missfall i v 9. Tog en paus på några månader eftersom jag fick nytt jobb och vi höll på att flytta. Försökte igen och efter 4 försök tog det sig igen. Nu har vi en dotter på 6 veckor och jag fyller 30 om en månad :)

    Körde på tempning de första gångerna, men sista månaden när dottern blev till körde vi ÄL test :)


    Jag kör också ÄL test men trots vi prickar dom fertila dagarna så blir jag inte gravid =(
  • Aryzza

    1 år och 8 månader. Lyckades bli gravid på första IVF-försöket. Var 30 när vi började försöka (skulle strax fylla 31). Inga fel på någon av oss :)

  • Anotherone

    Jag fick mitt första barn det år jag skulle fylla 26. Den gången låg vi 3-4 gånger under veckan jag visste att jag hade ägglossning.

    Med nr två var vi 10.år äldre och det var svårare att få till det extra just runt ägglossning men från dag 10.ungefär i cykeln så tror jag att vi hann med 3 gånger innan stickan slog om och visade starkt på ägglossning . Jag blev gravid så jag antar att det år så vi funkar tillsammans, att så länge vi ligger FÖRE så prickar vi in rätt..

  • Anonym 2345

    Blev gravid första gången när jag var 25. Kom som total överraskning eftersom jag tog p-piller och inte hade missat något piller.

    Är nu 28 och gravid andra gången, denna gång planerat. Tog 7 månader innan det tog sig.

  • knivskrik
    Anonym (JJ) skrev 2020-04-01 15:59:18 följande:
    Oj! Gick ni på någon utredning?
    Ja, visade sig att jag har PCOS vilket ställde till det!
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • 10oktober

    Första barnet: 27 år, tog 5 månader men hade ett mf också så blev typ tre försök innan jag blev gravid med sonen.

    Andra barnet: 30 år, tog sig på fjärde försöket.

  • 10oktober

    Första barnet: 27 år, tog 5 månader men hade ett mf också så blev typ tre försök innan jag blev gravid med sonen.

    Andra barnet: 30 år, tog sig på fjärde försöket.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (JJ) skrev 2020-04-01 15:39:47 följande:

    Ni mellan 28-30 år, hur lång tid tog det för er att få erat plus?

    Finns det någon som haft samlag några dagar innan sin ägglossning där det faktiskt tog sig?

    Många verkar lyckas på första försöket, medans jag är inne på mitt 5e =/


    Först ca 1,5 år, fick tyvärr MA, sedan tog det ca ett år igen.
  • Anonym (Lisa)

    29 år, tredje försöket. (fjärde barnet).

    Tagit sig på mellan 1-8 försök med övriga barn.

  • Nattafnatta

    29 år = på första försöket tre månader i rad (dessvärre missfall de två första försöken men är nu fortfarande gravid i v 15 efter tredje försöket).

    Åldern spelar nödvändigtvis ingen roll.

    När jag blev gravid med dottern 22 år blev jag absolut inte gravid månad efter månad utan det dröjde ett par månader plus två missfall även då.

    När jag blev gravid med sonen 25 år dröjde det ännu längre tid än med dottern, plus missfall även då.

  • Anonym (Nn)

    Första barnet: Vet ej.

    Andra barnet: tredje försöket

    Min nuvarande graviditetet: Hade hormonspiral som jag tog ut den 17 februari, fick en blödning den 19 februari, och nu i måndags plussade jag. Så det gick fort.

  • Anonym (Ano)

    Första gången jag någonsin blev gravid var det oplanerat när jag var 29. Det slutade dock i MA, men sen blev jag gravid igen på andra försöket (några dagar innan ägglossning) och än så länge går allt strålande och okomplicerat med 4 veckor kvar till BF och jag har hunnit fylla 30.

    Tror inte åldern i sig nödvändigtvis behöver ha så stor roll.

    Önskar er lycka till och att det tar sig snart!

  • Anonym (JJ)
    Anonym (Ano) skrev 2020-04-02 14:30:37 följande:

    Första gången jag någonsin blev gravid var det oplanerat när jag var 29. Det slutade dock i MA, men sen blev jag gravid igen på andra försöket (några dagar innan ägglossning) och än så länge går allt strålande och okomplicerat med 4 veckor kvar till BF och jag har hunnit fylla 30.

    Tror inte åldern i sig nödvändigtvis behöver ha så stor roll.

    Önskar er lycka till och att det tar sig snart!


    Jag fick oxå MA i november förra året. Trodde det skulle bli lätttare att bli gravid igen efter skrapningen, men nej.

    Tack för omtanken!
Svar på tråden Ni runt 28-30, hur lång tid tog det innan ni blev gravida?