• Anonym (Jag blir sällan kåt vid första ögonblicket)

    Hur vanligt är det att man blir kåt genom personligheten?

    Hej!

    Något jag har lagt märke till är att det måste vara en personlighet jag tycker om, som får mig att bli kåt. Fälskelser/intresse kan väl kanske dyka upp vid första ögonkastet. Men själva lusten märker jag att det måste ge lite tid för't. Eller om jag inte märker av personens trevliga personlighet som kan få mig att bli glad inombords.

    T.ex idag: Jag var och hade enskild möte med någon. En dam som jag tyckte såg väl normal-okej ut. Ingen ''WOOOW, hon var fin!!''. Ingen person som jag kände någon lust alls.

    Men under det mötet, började jag mer och mer känna av lusten dyka upp hos mig. Men inget som jag gjorde närvarande emot henne. Dock gav vi båda detsamma komplimanger om att båda fann varandra trevliga. Men inga fler steg än så.

    Hon var trevlig och gjorde mig glad. Jag vart inte förälskad eller väckte intresse hos mig. Men en person jag skulle vilja träffa fler gånger.

    Tack vare henne, fick det mig att tänka att jag inte är som mina vänner snackar. Liksom att de blir kåta och vill flörta meddetsamma o.s.v. Vilket fått mig att tänka om jag har längre testosteron eller om det är något annat. Men idag fick det mig att tänka om jag kanske är en sådan som lockas av personligheten.

    Det bör understrykas att jag självfallet kan se på någon och tycka att det är ögongodis. Men...Njaa...Inte riktigt detsamma som sådan här lust, egentligen.

    Är detta normalt? Eller är det typiskt sådan som Pannsexuel eller vad det nu kallas för?

  • Svar på tråden Hur vanligt är det att man blir kåt genom personligheten?
  • Anonym (Öppensinnad)

    Hej, du är inte ensam om att bli intresserad av någon du först tror inte alls är din typ. Jag kan bli oerhört sugen på någon som tex säger eller gör något speciellt. Vet inte precis vad, men vissa personer kan jag bli riktigt attraherade av utan att veta varför. Kan vara nån som klär sig snyggt, eller bara stämningen just då.

  • Anonym (.)

    Pansexuell är en person som tänder på personer, oberoende av deras kön eller könsidentitet.

    Tror det är rätt vanligt att vara som du.

  • Smillefix

    Jag tycker det låter ganska normalt. Visst kan man tycka att någon är snygg vid första ögonkastet men det är ju inte som att det väcks en åtrå på en gång direkt. Det är först när man börjar ana personligheten bakom som jag tänder till och då är det inte alls utseendet som gör att jag blir förälskad eller kåt. När man tycker om någon blir ju den människan snygg och attraktiv i ens ögon fast han kanske inte alls är särskilt snygg första gången man ser honom. Man förälskar sig i små detaljer som man inte kanske märker i början. Det kan vara ett sätt hur han kisar med ögonen när han säger något, näsans form i profil eller helt enkelt personligheten, hans sätt att vara, glimten i ögat, hans humor eller intelligens. Det är sexigt.

    Och en kille som är snygg på ytan faller platt när man pratar med människan och märker att han är ytlig, korkad, dryg etc. eller bara har en personlighet jag inte attraheras av.

    Jag tycker snarare det låter som om du är mycket mer mogen än dina kompisar som bara attraheras av utseendet och struntar i personen bakom. Och mycket mer intressant ;)

  • Smillefix

    Sen så är ju attraktion kemi också, feromoner och personligheter måste matcha för att två människor ska bli förälskade i varandra. Och det märker man först efter ett tag. Det är därför jag tycker Tinder verkar så värdelöst som sätt att träffa någon. Du svajpar säkert bort massor med perfekta partners när du bara går efter utseendet.

Svar på tråden Hur vanligt är det att man blir kåt genom personligheten?