• Biet

    Fler som planerar insemination med donator?

    Enannandröm skrev 2020-04-29 23:58:43 följande:

    Hej

    Helt ny här, vi är mitt i en fertilitetsutredning och kommer troligtvis att använda insemination med donator då min man har haft testikelcancer.

    Jag fick nyss reda på att mitt AMH är lågt (0,6) men efter ultraljud och spolning som visade att den ena äggledaren var ur funktion men den andra hade mycket bra passage och rösten såg bra ut så är vi försiktigt optimistiska då jag har regelbunden ägglossning och mens. Kliniken ska höra av sig nästa vecka för bokning av tid för sammanfattande samtal med läkaren. Så vi får väl se vad de säger...

    Jag har tidigare känt att det tagit emot lite med tanken om att använda donator men senaste tiden har jag vant mig vid tanken och nu känns det riktigt bra. Min största orostanke var nog rädsla för att min man inte skulle acceptera/känna fullt ut att det blir HANS barn. Efter att ha pratat mycket om det så har jag förstått att det nog var ett större orosmoment hos mig än hos honom. Han är bara väldigt glad över att ens får chansen att få ett barn..


    Bra att du och din man har kunnat prata igenom de tankar ni har kring att använda en donator. Trots allt är det ju ni som blir med barn och det är erat barn tillsammans. Han har varit med dig genom hela processen och jag tror att han kommer att älska erat barn lika mycket som du.

    Den enda skillnaden är att det inte fullt ut är hans DNA. Men ibland hänger kanske inte hela faderskapet på DNAet om jag som man inte kan få fysiska barn.

    Isåfall får man vänta in i framtiden där man kan utvina DNA ur vilken cell som helst och sätta in det i en könscell för befruktning. Men riktigt där är vi inte ännu.

    Oavsett tror jag inte du o din man är ensamma om denna tanke/känsla. Omvänt är det också för de som får äggdonnation. Jag tror inte man som tjej känner sig som en mindre mamma efter att ha burit o fött sitt barn bara för att ägget kommer ifrån någon annan.
  • Biet
    annaveronika84 skrev 2020-06-20 03:23:13 följande:

    Ja jag antar att det är en av fördelarna med att gå privat.


    Det är säkert en stor fördel med att gå privat även om det kostar några kronor.

    Får man vara nyfiken o fråga om försöket lyckades eller ej?
Svar på tråden Fler som planerar insemination med donator?