• Anonym (Heidis)

    Ägglossning idag, började blöda igår?!

    Jag är så orolig då jag aldrig haft detta innan. Och jag är så tacksam över alla svar, min läkare är inte kontaktbar så jag vänder mig hit tills imorgon. Mellan 1-2 april skulle jag ha ägglossning så jag och sambon hade samlag den 31:a mars, strax efter det fick jag rosa flytningar som inte slutade. Dagen efter kom det som en mens, men inte lika mycket och inte samma värk- mer molnande värk på ena sidan.

    Googlade lite och tänkte det kanske är ägglossningsblödning.. idag blöder det fortvarande, måste ha tampong annars så rinner det ner till byxorna. Enligt testerna ska jag ha ägglossning idag. Min mens kommer var 48:e-50:e dag, så jag skulle fortvarande ha 2 veckor kvar tills mensen skulle komma.

    Jag har varit på ultraljud hos gyn den 22:a mars pga kontroll och fick reda på att jag har låg sköldkörtel då jag ska även börja med medicin.

    Jag och sambon har inte lyckats bli gravida i nästan ett år så jag anyliserar allt. Det känns fel, kan det vara missfall? Nidis om jag kanske haft äl tidigare?

    Den

  • Svar på tråden Ägglossning idag, började blöda igår?!
  • Anonym (Heidis)

    Blodet är färskt rött, och slemmit- äl flytning samtidigt kanske.. så förvirrad.

  • Anonym (Tsh)

    Om du har dåliga tsh-värden kan din mens bli lite knasig. Låter som att du fått mens eller mellanblödningar.

    Jag hade mycket problem när mina tshvörde var dåliga men blev gravid månaden efter att jag fått levaxin.

  • Anonym (Heidis)

    Tack för ditt meddelande. Har aldrig haft mensen så tätt inpå, så tvekar att det kan vara någon mellanblödning. Idag börjar den ta slut och börjar bli brun i färgen. Mina ägglossningtest var nästan starka dagar innan äl och nu är de fortfarande starka-men inte starkare än strecket. Då har de varit nästan starka i ca 8-9 dagar. Allt detta känns så klurigt och oroligt. Ringde till 11700 och fick bara otydliga svar. Gyn mottagningen hade ingen telefon tid idag heller. Suck... :(

  • Anonym (Heidis)

    Har aldrig haft mens i 3 dagar drygt heller. Inte samma mensvärk eller blodflöde. Blodet kommer i vågor under dagen, vissa timmar inget vissa en bit för blöta ner trosorna. Min mens gör aldrig så. :/

  • Anonym (Tsh)

    Nästan starka test är inte positiva. Verket mer som att du fått mens tidigare. Sånt kan hända.

Svar på tråden Ägglossning idag, började blöda igår?!