• Anonym­somano­nym
    Thu 2 Apr 2020 16:55
    59 visningar
    4 svar
    4
    59

    oskuldskomplex

    Hej hej alla nyfikna!
    Här kommer jag skriva av mig lite, ni kanske har några tankar eller är i samma sits som jag?

    Som rubriken lyder har jag extrem oskuldkomplex och haft det länge. Jag är snart 23 år. 
    I grundskolan var det inte tal om några relationer på det sättet. Jag var osäker, naiv och för "ful" för att jag eller någon annan skulle tagit initiativ. Under gymnasiet tröttnade jag på att känna som jag gjorde och fokuserade på vänskap och studier/karriär. Vilket typ har fortsatt år efter gymnasiet. 

    Sex har  aldrig varit aktuellt för min del...tills nu. Då jag nu har kontakt med någon jag är romantisk intresserad av och attraherad av. 

    MEN oskuldkomplexet sätter käppar i hjulet. Jag vill bara skita i allt ihopa. 
    Det känns som ett misslyckande och genant. Att det är konstigt och jag har "missat" min chans för jag blivit så pass "gammal" nu. Om det inte har hänt förr kommer det inte hända nu eller någonsin. 

    Nu rabblar jag massa men detta är en av mina största osäkerheter och jag får lite panik..

    ......

  • Svar på tråden oskuldskomplex
  • Anonym (Q)
    Thu 2 Apr 2020 16:58
    #1

    Är du man eller kvinna? Är du kvinna tror jag få män skulle ha problem med att du är oskuld. Tvärtom skulle många vara glada att få vara din första.

  • Anonym (Ann)
    Thu 2 Apr 2020 17:09
    #2

    Är du 23 är det ingen katastrof än men är du 25 eller äldre är och fortfarande oskuld är du inte särskilt intressant för de flesta kvinnor.

    Antar att du är man.

  • Marre1­989
    Thu 2 Apr 2020 17:36
    #3
    +1

    Ha inte komplex över att du inte haft sex.

    Du är inte OSKULD, du är den Du är och den ska du vara med huvudet högt.

    Vet inte om du valt att vänta på rätt tillfälle eller om det bara aldrig blivit av, hur som helst väljer du när du känner att det är rätt.

    Alla är nervösa och vilsna första gången så det är bara normalt att känna så.

    Om ni är ensamma och stämningen är bra så kanske flörta lite diskret, ge en komplimang från ingenstans om någonting ovanligt, en sne tand eller eller nånting som den inte hört förut.

    Fråga om du får ställa en fråga "har du nån gång varit med en oskuld?" eller någonting liknande så du kan se reaktionen.

    Lämna hintar och vänta på frågan om du är det, säg att du är det självsäkert men endå blygt.

    Se på reaktionen, verkar den positiv så luta dig in och kyss och gå vidare.

    Berätta att den andra gärna får visa dig hur den vill att du ska göra eller att den får leda dig.

    Släpp nervositeten, var uppmärksam och njut av stunden :)

    Tror du kommer få en grym kväll, ha inga förväntningar och ta det som det komer, hur som helst kommer du att få fler chanser :)

    Lycka till!

  • Barbro­45
    Fri 3 Apr 2020 04:48
    #4
    Anonymsomanonym skrev 2020-04-02 16:55:53 följande:

    Hej hej alla nyfikna!
    Här kommer jag skriva av mig lite, ni kanske har några tankar eller är i samma sits som jag?

    Som rubriken lyder har jag extrem oskuldkomplex och haft det länge. Jag är snart 23 år. 
    I grundskolan var det inte tal om några relationer på det sättet. Jag var osäker, naiv och för "ful" för att jag eller någon annan skulle tagit initiativ. Under gymnasiet tröttnade jag på att känna som jag gjorde och fokuserade på vänskap och studier/karriär. Vilket typ har fortsatt år efter gymnasiet. 

    Sex har  aldrig varit aktuellt för min del...tills nu. Då jag nu har kontakt med någon jag är romantisk intresserad av och attraherad av. 

    MEN oskuldkomplexet sätter käppar i hjulet. Jag vill bara skita i allt ihopa. 
    Det känns som ett misslyckande och genant. Att det är konstigt och jag har "missat" min chans för jag blivit så pass "gammal" nu. Om det inte har hänt förr kommer det inte hända nu eller någonsin. 

    Nu rabblar jag massa men detta är en av mina största osäkerheter och jag får lite panik..

    ......


    För det första, använd inte ordet oskuld, sex har inget med skuld att göra. Vad det gäller är om man gjort sexdebut eller inte. Oavsett om du är man eller kvinna, det märks inte att det är första gången om du inte berättar det själv. Jag var den första min man hade sex med när vi träffades, jag var betydligt mer erfaren, inte märkte jag det, han var lite nervös, jag var lite nervös. Det var allt, han berättade det flera månader senare.
    Första gången man har sex med någon så är båda nybörjare, oavsett om någon har haft sex med andra tidigare.
Svar på tråden oskuldskomplex