• Anonym (?)
    Thu 2 Apr 2020 21:05
    302 visningar
    6 svar
    6
    302

    Går det att komma in i Finland nu?

    Vad gäller om man måste åka till Finland nu? Ingen nöjesresa utan ett måste.

  • Svar på tråden Går det att komma in i Finland nu?
  • Anonym (Anony­m 666)
    Thu 2 Apr 2020 21:14
    #1

    Hur "måste" då..?

  • Thu 2 Apr 2020 21:19
    #2

    Kolla finska gränsbevakningens sida för att se vad som gäller. 

    https://www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransovergang

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Thu 2 Apr 2020 21:22
    #3
    Sylvestra skrev 2020-04-02 21:19:02 följande:
    Kolla finska gränsbevakningens sida för att se vad som gäller. 

    www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransoverg...
    Vad jag fattar är det 2 veckors karantän i Finland vilket är helt ok då bostad finns. Kan man säga att man åker dit och så är det lugnt? Ska man anmäla sig nånstans där man är sen kanske? Vilket inte heller är ett problem i sig. Huvudsaken är att man kommer in i landet. Någon som nyligen har åkt mellan Sve-Fin och vet?
  • Thu 2 Apr 2020 21:30
    #4

    Är du finsk medborgare? Om inte måste du uppfylla någon av kriterierna under punkt 3 i länken jag gav. Annars kommer du nog inte in. Kontakta gränsbevakningen och fråga. 

  • Thu 2 Apr 2020 21:30
    #5

    Är du finsk medborgare? Om inte måste du uppfylla någon av kriterierna under punkt 3 i länken jag gav. Annars kommer du nog inte in. Kontakta gränsbevakningen och fråga. 

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Thu 2 Apr 2020 21:57
    #6
    Sylvestra skrev 2020-04-02 21:30:04 följande:
    Är du finsk medborgare? Om inte måste du uppfylla någon av kriterierna under punkt 3 i länken jag gav. Annars kommer du nog inte in. Kontakta gränsbevakningen och fråga. 
    Inte medborgare och "tvingande familjeärenden" gick inte tydligen vid samtal till raja. Gråter
Svar på tråden Går det att komma in i Finland nu?