• Anonym (Mjova­rs)
    Thu 2 Apr 2020 21:17
    163 visningar
    2 svar
    2
    163

    Nyper i livmodern

    Hallå alla.

    Får väl börja med lite bakgrundsinfo;

    Jag är en kvinna som har ett litet barn på 8 månader och ammar fortfarande (mindre nu än förut). Äter gestrina och har aldrig haft mens efter förlossningen.

    För ca 1-2 veckor sen så tog jag inte mina piller på 3 dagar och hade under den tiden oskyddat sex. Glömde sen en tablett igen någon dag senare.

    Tog ett ägglossningstest någon dag efter bara för att se. Då var det två streck, svagt men ändå där. Jag vet att det är negativt då men varje gång jag har testat innan har det varit helt blankt.

    Kan det ha triggat igång någonting så att det blev hormoner i omlopp när jag glömde tabletterna så pass länge? Att jag är gravid känns inte så troligt då jag ammar också.

    Någon som har en idé varför det helt plötsligt har börjat nypa så väldigt i livmodern?

    Ha det gott alla!

  • Svar på tråden Nyper i livmodern
  • Anonym (Mjova­rs) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 11:55
    #1

    Ingen?

  • Sat 4 Apr 2020 12:30
    #2

    Varför skulle du inte kunna vara gravid? Att du ammar är inte en garanti för att du inte ska kunna bli det, det är bara en gammal skröna som lever kvar. Jag vet många som blivit gravida trots amning. Ta ett gravtest om någon vecka för att vara på den säkra sidan eftersom du glämde så många piller, jag glömde bara ett och det gick igenom. Lycka till!

Svar på tråden Nyper i livmodern