• Anonym (Mina)
    Thu 2 Apr 2020 23:56
    108 visningar
    19 svar
    19
    108

    Alkohol

    Hej alla fina

    Jag lever med en man som tycker det är okej att dricka alkohol varje vecka så han blir full. Jag vill inte att han dricker så han blir packad men han tycker det är hans rättighet när han är ledig från jobbet. Men varje jävla vecka även om det bara är en kväll i veckan. AHar funderat på att lämna honom. Givetvis finns det annat bakomliggande också, men just dricka det stör mig oerhört och jag mår dåligt av att han är full.

    Men de känns så löjligt att lämna pga av en sån sak. Men är det verkligen det?

  • Svar på tråden Alkohol
  • Anonym (ö)
    Fri 3 Apr 2020 00:01
    #1

    Har ni barn?

  • Anonym (W)
    Fri 3 Apr 2020 00:12
    #2

    Om att dricka sig full är din gräns så är det. Du har inte kunnat vänja dig och då ska du inte behöva heller. Man får ha gränser för sig själv även om andra inte skulle göra samma val.

  • Anonym (.)
    Fri 3 Apr 2020 00:19
    #3

    Det är ganska allmänt känt att par som har olika syn på droger får stora slitningar inom förhållandet. Lika barn leka bäst stämmer bra i detta fall.

    Oavsett om hans bruk av alkohol objektivt är riskfyllt eller ej kommer ingen av er att vilja ändras. Jag vill inte peka ut nån som har fel, för det är inte givet.

    Inte omöjligt att detta är en dealbreaker för din del, men det kan du ju bara svara på själv.

  • Fri 3 Apr 2020 03:52
    #4

    Jag skulle ha packat ihop. En sådan man respekterar inte dig

  • Barbro­45
    Fri 3 Apr 2020 04:40
    #5
    Anonym (Mina) skrev 2020-04-02 23:56:14 följande:

    Hej alla fina

    Jag lever med en man som tycker det är okej att dricka alkohol varje vecka så han blir full. Jag vill inte att han dricker så han blir packad men han tycker det är hans rättighet när han är ledig från jobbet. Men varje jävla vecka även om det bara är en kväll i veckan. AHar funderat på att lämna honom. Givetvis finns det annat bakomliggande också, men just dricka det stör mig oerhört och jag mår dåligt av att han är full.

    Men de känns så löjligt att lämna pga av en sån sak. Men är det verkligen det?


    Han dricker alltså när han är ledig från jobbet. Förutsätter är att det är på helgen, alltså blir han berusad på lördag, återhämtar sig på söndag, börjar jobbet på måndag. Er tid tillsammans på helgen går alltså åt till detta. Vad väljer du att göra? Är ni tillsammans eller gör du egna saker? 

  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 08:45
    #6
    Barbro45 skrev 2020-04-03 04:40:47 följande:

    Han dricker alltså när han är ledig från jobbet. Förutsätter är att det är på helgen, alltså blir han berusad på lördag, återhämtar sig på söndag, börjar jobbet på måndag. Er tid tillsammans på helgen går alltså åt till detta. Vad väljer du att göra? Är ni tillsammans eller gör du egna saker? 


    Barbro45 skrev 2020-04-03 04:40:47 följande:

    Han dricker alltså när han är ledig från jobbet. Förutsätter är att det är på helgen, alltså blir han berusad på lördag, återhämtar sig på söndag, börjar jobbet på måndag. Er tid tillsammans på helgen går alltså åt till detta. Vad väljer du att göra? Är ni tillsammans eller gör du egna saker? 


    Vardag som helg, spelar ingen roll. Är han ledig en vardag så vill han ju givetvis ta en öl som blir fler och en fylla. Jag brukar göra saker själv men är oftast hemma på kvällen.
  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 08:45
    #7
    Barbro45 skrev 2020-04-03 04:40:47 följande:

    Han dricker alltså när han är ledig från jobbet. Förutsätter är att det är på helgen, alltså blir han berusad på lördag, återhämtar sig på söndag, börjar jobbet på måndag. Er tid tillsammans på helgen går alltså åt till detta. Vad väljer du att göra? Är ni tillsammans eller gör du egna saker? 


    Barbro45 skrev 2020-04-03 04:40:47 följande:

    Han dricker alltså när han är ledig från jobbet. Förutsätter är att det är på helgen, alltså blir han berusad på lördag, återhämtar sig på söndag, börjar jobbet på måndag. Er tid tillsammans på helgen går alltså åt till detta. Vad väljer du att göra? Är ni tillsammans eller gör du egna saker? 


    Vardag som helg, spelar ingen roll. Är han ledig en vardag så vill han ju givetvis ta en öl som blir fler och en fylla. Jag brukar göra saker själv men är oftast hemma på kvällen.
  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 09:05
    #8
    Anonym (ö) skrev 2020-04-03 00:01:29 följande:

    Har ni barn?


    Ja det finns barn i familjen
  • Fri 3 Apr 2020 09:05
    #9

    För mig är det en varningsklocka att man måste dricka bara för att man är ledig. Och att man väljer alkoholen när man vet att någon ändå blir lite irriterad över det.
    Och att alltid dricka så mycket att man blir ful och just detta med att dricka ensam???

    Vad gör ni annars tillsammans när ni är lediga om han bara dricker hela tiden?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 09:14
    #10
    Mandel skrev 2020-04-03 09:05:32 följande:

    För mig är det en varningsklocka att man måste dricka bara för att man är ledig. Och att man väljer alkoholen när man vet att någon ändå blir lite irriterad över det.

    Och att alltid dricka så mycket att man blir ful och just detta med att dricka ensam???

    Vad gör ni annars tillsammans när ni är lediga om han bara dricker hela tiden?


    Vi är oftast bara hemma och han snöar in på sitt spelande på mobilen ibland tv-spel (hate it) men tar ibland lite längre promenader med hunden, på kvällen blir det film. Försöker få med honom på mer äventyr men han är mest bara emot. Nu i Corona tider så blir det ju inte så mycket. Men tidigare var det bowling med barnen osv.
  • Fri 3 Apr 2020 10:02
    #11
    Anonym (Mina) skrev 2020-04-03 09:14:12 följande:
    Vi är oftast bara hemma och han snöar in på sitt spelande på mobilen ibland tv-spel (hate it) men tar ibland lite längre promenader med hunden, på kvällen blir det film. Försöker få med honom på mer äventyr men han är mest bara emot. Nu i Corona tider så blir det ju inte så mycket. Men tidigare var det bowling med barnen osv.
    Fast sitter han och dricker när han spelar eller ni ser på film?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 11:35
    #12
    Mandel skrev 2020-04-03 10:02:45 följande:

    Fast sitter han och dricker när han spelar eller ni ser på film?


    Ja, före, under och efter
  • Anonym (Lämna­)
    Fri 3 Apr 2020 11:39
    #13
    Anonym (Mina) skrev 2020-04-02 23:56:14 följande:

    Hej alla fina

    Jag lever med en man som tycker det är okej att dricka alkohol varje vecka så han blir full. Jag vill inte att han dricker så han blir packad men han tycker det är hans rättighet när han är ledig från jobbet. Men varje jävla vecka även om det bara är en kväll i veckan. AHar funderat på att lämna honom. Givetvis finns det annat bakomliggande också, men just dricka det stör mig oerhört och jag mår dåligt av att han är full.

    Men de känns så löjligt att lämna pga av en sån sak. Men är det verkligen det?


    Finns inga rätt eller fel när man lämnar någon. Och man behöver inte rättfärdiga det heller. Vill man lämna, oavsett anledning, så gör man det.


  • Fri 3 Apr 2020 11:43
    #14
    Anonym (Mina) skrev 2020-04-03 11:35:43 följande:
    Ja, före, under och efter
    Jag skulle lämna, men det är jag det.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fri 3 Apr 2020 12:48
    #15

    Dumt att lämna. Alkohol skyddar mot corona! Det finns en god anledning att dricka, och du är ingen klok kvinna ifall du lämnar!

  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 13:28
    #16
    Dr Nail skrev 2020-04-03 12:48:13 följande:

    Dumt att lämna. Alkohol skyddar mot corona! Det finns en god anledning att dricka, och du är ingen klok kvinna ifall du lämnar!


    ????????????????
  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 13:32
    #17
    Anonym (Mina) skrev 2020-04-03 13:28:16 följande:

    ????????????????


    Han har förebyggt för Corona mer eller mindre i över 10 år då!! Och mer då de sista åren
  • Anonym (Mina) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 13:33
    #18
    Dr Nail skrev 2020-04-03 12:48:13 följande:

    Dumt att lämna. Alkohol skyddar mot corona! Det finns en god anledning att dricka, och du är ingen klok kvinna ifall du lämnar!


    Han har förebyggt för Corona mer eller mindre i över 10 år då!! Och mer då de sista åren
  • Fri 3 Apr 2020 14:41
    #19
    Anonym (Mina) skrev 2020-04-03 13:33:31 följande:

    Han har förebyggt för Corona mer eller mindre i över 10 år då!! Och mer då de sista åren


    Naturligtvis! Hans kropp är nu marinerad och ingenting kan överleva i den, inte ens corona, vilket är ett utmärkt skydd som våra myndigheter inte rekommenderar på grund av vanlig gammal moralism.
Svar på tråden Alkohol