• Anonym (Arg)
    Fri 3 Apr 2020 07:17
    581 visningar
    11 svar
    11
    581

    Pojkvän som aldrig vill åka till mig

    Jag o min kille har vart tillsammans i drygt ett halvår. Vi bor ca en timme ifrån varandra så ses oftast på helgerna. Då han bor i en större stad är det roligare att vara hos han enligt mig iaf , men han har enbart vart hos mig 3 gånger! Han har ingen bil men tåg funkar bra o jag tycker att det inte är något att skylla på utan han får skylla sig själv om han inte vill ha bil.

    Han har alla sina kompisar, intressen i sin stad medans jag har alla mina sån saker i en annan stad en timme bort från båda våra städer. Vissa helger flänger jag flera mil för att få in allt. Träffa vänner o även kunna träffa honom om det så bra handlar om en kväll.nu har det hänt 2 helger i rad att vi pratar om att ses o när jg säger att han kan komma till mig så kommer han med en ursäkt för att ta det nästa helg ist.

    Nästa helg är det lång helg o jag ser stor möjlighet till att både kunna träffa honom samtidigt som jag bokat in en tjej helg med mina vänner i en annan stad. Men jag känner lite att varför ska jg anstränga mig så?

    Jag vet inte, jag kanske har fel utan det bara är en tillfällighet. Eller tycker ni att det är jag som ska åka bara för att jag har bil? O inte nog med det så åker vi runt i min bil när vi väl ses.

    Hur hade ni känt?

  • Svar på tråden Pojkvän som aldrig vill åka till mig
  • Fri 3 Apr 2020 07:21
    #1

    Som läget är nu så är det mycket bättre att du åker med din bil än att han riskerar sitt, ditt och andras liv genom att åka tåg. Alternativet är väl att inte träffas alls i några månader eller mer.

  • Anonym (My)
    Fri 3 Apr 2020 07:30
    #2

    Jag håller med Smulpaj. Just nu är det bäst att undvika kollektivtrafik. Men generellt är det rimligt att han också åker till dig. Till påsk kanske du kan ta dig tiden att köra och hämta honom. Kanske ni kan sova en natt hos honom, två nätter hos dig och en natt till hos honom eller så? Och dela på bensin och matkostnad förstås! Behöver inte vara på millimetern, men så att ingen av er går och blir bitter över att alltid betala mer.

  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 07:33
    #3
    Anonym (My) skrev 2020-04-03 07:30:04 följande:

    Jag håller med Smulpaj. Just nu är det bäst att undvika kollektivtrafik. Men generellt är det rimligt att han också åker till dig. Till påsk kanske du kan ta dig tiden att köra och hämta honom. Kanske ni kan sova en natt hos honom, två nätter hos dig och en natt till hos honom eller så? Och dela på bensin och matkostnad förstås! Behöver inte vara på millimetern, men så att ingen av er går och blir bitter över att alltid betala mer.


    Jo såklart! Men grejen är att han aldrig erbjuder bensin pengar o trots att jag oftast alltid kommer till honom står jag alltid för betydligt mer än honom gällande mat. O jag hade tyckt det känts pinsamt att fråga utan tycker det ska komma självklart från honom...
  • Anonym (K)
    Fri 3 Apr 2020 07:35
    #4

    Du säger att det inte är någon ursäkt att han inte har bil. Men det är ju inte heller hans problem att du skaffat dig ett liv en timme bort från din egen stad

  • Anonym (My)
    Fri 3 Apr 2020 07:39
    #5
    Anonym (Arg) skrev 2020-04-03 07:33:29 följande:
    Jo såklart! Men grejen är att han aldrig erbjuder bensin pengar o trots att jag oftast alltid kommer till honom står jag alltid för betydligt mer än honom gällande mat. O jag hade tyckt det känts pinsamt att fråga utan tycker det ska komma självklart från honom...

    Tyvärr brukar det inte funka att gå och vänta på att partnern ska inse att fördelningen är orättvis. Ett bra förhållande är ytterst sällan friktionsfritt, utan ett bra förhållande är ett där man kan prata om det som skaver, lyssna på varandra och förändra det som behöver förändras. Det är jobbigt att ta upp problem som bara man själv ser, men i det långa loppet är det det bästa man kan göra.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 07:42
    #6
    Anonym (K) skrev 2020-04-03 07:35:17 följande:

    Du säger att det inte är någon ursäkt att han inte har bil. Men det är ju inte heller hans problem att du skaffat dig ett liv en timme bort från din egen stad


    Fast sådär tycker jag inte riktigt man kan säga. Dels för att jag kan ju inte lägga ner mitt gamla liv bara för att jag träffat honom, o dels för att även om jag bara är hemma hos min vill han ändå inte komma utan då får jag komma till honom ändå
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 07:42
    #7
    Anonym (My) skrev 2020-04-03 07:39:07 följande:

    Tyvärr brukar det inte funka att gå och vänta på att partnern ska inse att fördelningen är orättvis. Ett bra förhållande är ytterst sällan friktionsfritt, utan ett bra förhållande är ett där man kan prata om det som skaver, lyssna på varandra och förändra det som behöver förändras. Det är jobbigt att ta upp problem som bara man själv ser, men i det långa loppet är det det bästa man kan göra.


    Nä så är det ju, bästa är att prata...
  • Anonym (ooo)
    Fri 3 Apr 2020 07:53
    #8
    Anonym (Arg) skrev 2020-04-03 07:33:29 följande:
    Jo såklart! Men grejen är att han aldrig erbjuder bensin pengar o trots att jag oftast alltid kommer till honom står jag alltid för betydligt mer än honom gällande mat. O jag hade tyckt det känts pinsamt att fråga utan tycker det ska komma självklart från honom...
    Vet inte hur gamla ni är man men brukar lära sig med tiden att det inte går att "önska" att en annan ska fatta det man själv tycker är alldeles självklart. Ring och säg att från och med nu delar vi 50/50 på resekostnader (om det är rimligt med 50/50 

    Det kan också vara så att ni kommer upptäcka att det inte handlar om att han bara inte tänkt på det utan att ni eventuellt har så olika syn på ekonomi och eget ansvar, att han faktiskt inte vill dela på kostnaden - då är det en helt annan fråga och du måste ta ställning till om du vill fortsätta relationen. Men du får börja med att ta upp frågan. 
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Fri 3 Apr 2020 08:00
    #9
    Anonym (ooo) skrev 2020-04-03 07:53:38 följande:

    Vet inte hur gamla ni är man men brukar lära sig med tiden att det inte går att "önska" att en annan ska fatta det man själv tycker är alldeles självklart. Ring och säg att från och med nu delar vi 50/50 på resekostnader (om det är rimligt med 50/50 

    Det kan också vara så att ni kommer upptäcka att det inte handlar om att han bara inte tänkt på det utan att ni eventuellt har så olika syn på ekonomi och eget ansvar, att han faktiskt inte vill dela på kostnaden - då är det en helt annan fråga och du måste ta ställning till om du vill fortsätta relationen. Men du får börja med att ta upp frågan. 


    Just nu sitter han inne väldigt dåligt situation där man betalat massa skulder. Vilket har gjort att jag fått betala det mesta. Men nu är det över o vi sitter i samma situation så då hoppas jag det blir mer jämnt. Jag har vart ok med at ändå betala, men när han ?glömmer? plånboken o säger han ska Swischa pengar o sedan inte gör, men samtidigt kan gå ut på krogen o äta ute med kompisar, då känns det mer som att han får betala mer med oss också.
  • Anonym (T)
    Fri 3 Apr 2020 12:03
    #10

    Är du säker på att det för honom inte är mer en kk-relation då? Låter så på mig, du åker till honom, han inte beredd anstränga sig det minsta för att få det att funka. Det är förstås väldigt bekvämt för honom att ha dig, som åker till honom mest o som betalar det mesta. Han får allt serverat liksom.

  • Fri 3 Apr 2020 12:14
    #11
    Anonym (T) skrev 2020-04-03 12:03:23 följande:

    Är du säker på att det för honom inte är mer en kk-relation då? Låter så på mig, du åker till honom, han inte beredd anstränga sig det minsta för att få det att funka. Det är förstås väldigt bekvämt för honom att ha dig, som åker till honom mest o som betalar det mesta. Han får allt serverat liksom.


    Det var direkt min tanke också! Han kommer inte att anstränga sig mer än nödvändigt. Samtidigt betalat ts när dom är ute och han har haft en massa skulder!

    Ingen drömkille direkt väl?
Svar på tråden Pojkvän som aldrig vill åka till mig