• Appletini

    2 negativa test - vad händer??

    Jag har idag tagit mitt andra graviditetstest som visat negativt resultat, det första tog jag i fredags för en vecka sen. Mensen är idag 3 dagar sen och det kryllar av symtom. Jag känner stor trötthet, ömma och värkande bröst och känningar i magen. Såklart kan jag vänta en vecka till och ta ett tredje graviditetstest. Men det är så jobbigt att vänta, vill ju bara veta. Jag har ett barn sedan tidigare. Vad har ni för erfarenheter? Hur lång tid tog det för er innan ni plussade med andra barnet och hur många tester blev det innan ni såg plus? No hate, just love ?

  • Svar på tråden 2 negativa test - vad händer??
  • Anonym (Hold my beer)

    Du vet, det kan ju vara så att du håller på att bli sjuk eller att du ska ha mens. Negativa tester i det här läget brukar betyda inte gravid.

  • MeandHim
    Appletini skrev 2020-04-03 15:44:05 följande:

    Menar du alltså 6 dagar efter att din mens skulle ha kommit? :)


    Ja precis.
  • Anonym (Hallå)

    Vanligtvis plussar man på BIM eller dagarna efter, tror inte du är gravid

  • Appletini

    Tack för åsikt. Jag vet inte. Jag har fortfarande inte fått mens (5 dagar sen) . Kommer att ta ett nytt test på onsdag, mitt tredje test. Då får jag se vad det blir .....

  • Appletini

    Yes yes yes där satt den!! På BIM +7 kom nu plusset till slut. Nu är jag gravid. Kan konstatera att man behöver ha rejält med tålamod när det gäller gravditetstester. Skönt att känslan är bekräftad nu, vi ska få bli föräldrar på nytt, detta blir vårt första gemensamma barn. Kram på er!

  • Myshumlan

    Åh grattis!! Jag är på BIM + 6, men bara negativt på testerna. Vi har försökt länge nu. Men är det vanligt att det visar negativt så här långt över tiden fast man kan vara gravid ändå?

  • MeandHim
    Myshumlan skrev 2020-04-08 10:20:21 följande:

    Åh grattis!! Jag är på BIM + 6, men bara negativt på testerna. Vi har försökt länge nu. Men är det vanligt att det visar negativt så här långt över tiden fast man kan vara gravid ändå?


    Vilket märke på test har du använt?
  • Anonym (Hoppfull)

    Vad har du använt för test? Min mens är knas så vet inte riktigt när mensen ska dyka upp. Men vi hade sex 29/3 vilket va mitt i prick enligt ägglossningskalender. Testade i torsdags negativt. Men känner så mycket symptom. Hoppet är kanske inte inte när jag läser din tråd. :)

  • Anonym (Hoppfull)

    Vad har du använt för test? Min mens är knas så vet inte riktigt när mensen ska dyka upp. Men vi hade sex 29/3 vilket va mitt i prick enligt ägglossningskalender. Testade i torsdags negativt. Men känner så mycket symptom. Hoppet är kanske inte inte när jag läser din tråd. :)

Svar på tråden 2 negativa test - vad händer??