• Anonym (Tröttmamma)

    Fjärde gravidet, hur är/var din i början-sen

    Hej!

    Vill höra hur ni andra har det!

    Jag är gravid med 4 barnet nu i v10. Mår kasst! Har aldrig tidigare känt mig så orkeslös och trött!

    Trött hela tiden, illa mående till och från. magen är STOR, tror att den var så här stor med tredje barnet i v15-16.

    Jätte mycket växtvärk i magen. Massor med kramper under magen! Molande värk i ländryggen!

    Känner livmodern ca 3-4cm under naveln!

    Arbetsdagarna tvingar jag min själv till jobbet och att vara aktiv hemma o det vardagliga. När helgen kommer ligger jag mest helt orkeslös och ont i hela kroppen.

    Folk säger vila! Vet inte när man ska hinna med det...

    Hur har/hade ni det?

  • Svar på tråden Fjärde gravidet, hur är/var din i början-sen
  • Anonym (4 barn snart)

    Är gravid med fjärde barnet v 8 nu. Lätt illamående, lite molvärk i livmodern, ömma bröst, och varit lite trött i omgångar. Minns inte nr 1 och 2 som särskilt trött, men trean var jag helt slut och sov hela lediga dagarna och när jag kom hem från jobbet. Än har jag inte kommit dit till den extrema tröttheten men visst är jag lite trött och sover en hel del...

  • Anonym (T)

    Har fyra barn, under graviditeten med den första hade jag jätteliten mage som kom sent, med de andra tre kom den tidigare och blev större (viktuppgång 9 kg med första och 16-18 kg ned övriga), tycker mig minnas att den kom tidigare och tidigare för varje också. Jag var verkligen supertrött under alla fyra graviditeter, orkade i perioder knappt sitta upprätt på en stol. Vid första graviditeten bodde jag i sängen, vid de andra gick det ju inte. Jag låg ofta och grät för att jag var så slut. Dessutom hade jag migrän ofta under graviditet 2-4. Tur den där tiden är över, nu tänkte vi inte skaffa fler.

Svar på tråden Fjärde gravidet, hur är/var din i början-sen