• Anonym (Suck)

    Nekad att hämta paket pga snörvlingar

    Icas paketutlämning öppnar vid sju, jag var där direkt när de öppnade för att hämta ett paket. Det var svinkallt ute och hade just snöat och till följd av det blev jag snörvlig.

    Var bara jag och de vid utlämningen där, men jag nekades att hämta mitt paket för hen vägrade röra mitt id med hänvisning till att att jag var snörvlig. Att jag sa att det bara var en reaktion på kylan spelade ingen roll.

    Har ni varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Nekad att hämta paket pga snörvlingar
  • Pope Joan II
    Anonym (Suck) skrev 2020-04-03 13:29:37 följande:

    Icas paketutlämning öppnar vid sju, jag var där direkt när de öppnade för att hämta ett paket. Det var svinkallt ute och hade just snöat och till följd av det blev jag snörvlig.

    Var bara jag och de vid utlämningen där, men jag nekades att hämta mitt paket för hen vägrade röra mitt id med hänvisning till att att jag var snörvlig. Att jag sa att det bara var en reaktion på kylan spelade ingen roll.

    Har ni varit med om något liknande?


    Nej, jag har aldrig varit med om något liknande. Å andra sidan har ju ingen av oss varit med covid-19 förut heller. Så med tanke på det är det väl högst förståeligt att människor som arbetar i utsatta yrken som handel och service tar det säkra före det osäkra. Hämta paketet när vädret är bättre så du slipper snörvla. 
  • Anonym (Suck)
    Pope Joan II skrev 2020-04-03 13:47:03 följande:

    Nej, jag har aldrig varit med om något liknande. Å andra sidan har ju ingen av oss varit med covid-19 förut heller. Så med tanke på det är det väl högst förståeligt att människor som arbetar i utsatta yrken som handel och service tar det säkra före det osäkra. Hämta paketet när vädret är bättre så du slipper snörvla. 


    Vid bättre väder blir det pollenproblem istället.

    De hade kunnat be om personnummer istället om de absolut inte vågar röra den.
  • Cornellia

    Nej, jag har inte varit med om liknande. 


    Dessutom behöver dom ju inte ta varken i dig eller i legget, du behöver ju bara hålla fram det så dom kan blippa på baksidan.


    Tönterier. Det här betyder ju bara att du måste gå dit en gång till om nån dag. 

  • No Logo

    Nu ville väl personen i paketutlämningen inte att du skulle stå så nära om du snörvlade, men ID-kortet borde inte vara ett problem.

    Jag låter inte någon röra mitt leg, jag håller fram det med baksidan upp så de kan blippa det alt med framsidan upp för att se personnumret om de ej har blipp.

  • Anonym (Mimmi)

    Du kan alltid skicka med ditt leg men någon annan så får de ut paketet.

  • Anonym (Suck)

    De tar alltid leget ifrån en här, de går inte med på att man håller i det. Visste inte ens att det fanns något annat alternativ.

    Har ingen annan som kan hämta och det är en bra bit dit, så är ju något frustrerande. Har ingen annan som kan hämta heller.

  • flygrl

    Visst kan jag förstå att folk vill skydda sig mot smittan men det där känns ju som en smått hysterisk överreaktion från deras sida. Bättre lycka nästa gång!

  • Anonym (C)

    Hjälper det inte att snyta sig innan du går in så det inte märks att du varit snörvlig pga vädret? Hemskt det kommer bli för oss med pollenallergi till sommaren om de ska hålla på sådär.

Svar på tråden Nekad att hämta paket pga snörvlingar