• Anonym (Man vet inte)

    Hur många här inne tror att ni haft Corona?

    Man är så jäkla stissig numera på varje liten grej man upptäcker på sig själv...

    Jag satte i halsen och började hosta. Tänk om det är corona...*även fast man vet att det inte är det*

    Förlorade smaksinner två dagar, herregud, det är ett tecken... Hade ont i kroppen en dag... Gisses är det nu det kommer bryta ut?

    Ha ha ha, just detta med att man kan ha det utan att veta gör mig galen...

    Har ni haft stunder när ni trott att ni varit smittade?

  • Svar på tråden Hur många här inne tror att ni haft Corona?
  • neverpreggo

    Brukar du förlora smaksinnet? Det gör jag enbart när jag är sjuk...

  • neverpreggo

    Men ja, alla tecken från halsen är lite panik. Fått ställa in saker :/

  • Elin P

    Jag vet inte men kanske haft. Rethosta och ont i halsen drygt 2 veckor. Min man har feber, huvudvärk och trötthet. Barnen feber och lite ont i halsen. Kan mycket väl vara Covid eftersom det är stor spridning just där vi bor och arbetar.

  • Anonym (Man vet inte)
    neverpreggo skrev 2020-04-03 15:20:04 följande:

    Brukar du förlora smaksinnet? Det gör jag enbart när jag är sjuk...


    Nej, brukar inte förlora det, men jag hade absolut inget annat, tog tempen 36,2... Ingen hosta, snuva, rinnande ögon, så jag vet inte exakt varför den försvann...
    Elin P skrev 2020-04-03 15:22:56 följande:

    Jag vet inte men kanske haft. Rethosta och ont i halsen drygt 2 veckor. Min man har feber, huvudvärk och trötthet. Barnen feber och lite ont i halsen. Kan mycket väl vara Covid eftersom det är stor spridning just där vi bor och arbetar.


    Låter som corona-symtom...

    Vi bor ute på landet i Västra Götaland, så det är varken många människor eller fall i närheten...
  • neverpreggo

    Du kan enbart ha diffusa tecken och skulle absolut behandla förlorat smaksinne som åtminstone en förkylning dvs stanna hemma. Men ja, det där med att behöva leta diffusa tecken...

  • Anonym (Vet ej)

    Har nu sen två dagar feber som går upp och ner. Från 37,7 till 39 på nån halvtimma. Huvudvärk och trött. Har dock jobbat med Corona patienter så kan mycket väl blivit smittad.

  • Anonym (C)

    Jag är definitivt smittad, men med vad vet jag inte. Torrhosta, andningssvårigheter, irriterade luftrör och efter två veckor lätt feber i fyra dagar. Vad ska man tro? Hur troligt är det att man drog på sig covid-19 i Göteborg för ca fyra veckor sedan?

  • Anonym (Möjligt)

    Hoppas inte men möjligt. I så fall fick jag det på gymmet långt före första fallet registrerades här uppe. Hade en lätt förkylning, lite feber, lite hosta, hes, lite dålig i magen. En vecka efter första sjukdag och då bara lite heshet var kvar for jag på jobb med en annan. Drygt två veckor efter det åkte denne in akut och blev nedsövd och satt i respirator (konstaterat första fallet här) Personen trodde det var jag som smittat (eftersom jag haft ett hostanfall då denne var med). Jag hoppas naturligtvis att det inte var jag. Får ångest varje gång jag ser någon dött på min ort eftersom personen fortfarande ligger i respirator. 

Svar på tråden Hur många här inne tror att ni haft Corona?