• Anonym (L)

    Båda vill ha mig, hjälp

    Gjorde slut med mitt ex, träffade en ny kille som jag blev galen i och gick vidare rätt fort. Det kändes rätt helt enkelt. Däremot så levde jag och min nya kille helt olika liv, jag har barn och han var stadens största festkille som dock var redo att förändras enligt sig själv.

    Mitt ex har gjort allt för att få tillbaka mig och även velat ha hämnd för att jag träffat en annan, han har ljugit, Stulit min nya killes identitet för sexdeting (för att jag skulle få reda på det och göra slut), han har snott saker av mig, följt efter mig och kollat vad jag och min kille gjort, haft inloggning till mina sociala medier för att ha koll utan att jag vetat.

    Nu säger han att allt han gjort varit dumt och att han verkligen bara vill ha tillbaka mig och aldrig kommer bete sig som förr, det tog slut för att han inte tog ansvar över barnen etc. Han har fattat att han måste växa upp och jag har sett förändringar hos honom. Och känner delvis att jag vill ge honom en chans.

    Samtidigt så känner jag mer för min nya kille just nu, är kär i honom och vi har superbra connection. Och pratar om allt, myser osv.. har mycket passion. Men vi bråkar också en hel del, vilket jag och exet gjorde väldigt sällan. Det var inte så mycket upp och ner mellan mig och exet utan mer bara ett mellanläge hela tiden. Men vi hade inte heller lika fin kontakt och mogna djupa samtal som jag och min nya kille har. Dock känns inte nya kille klar med festandet, vill festa till morgonen mm, vilket känns som något gammalt för mig. Nåt man gjorde när man var 20 typ.. trots att han sagt det i början och att det har därför han ens gav sig in i ett förhållande med mig.

    Jag vet att jag inte behöver välja någon av dem, men jag vet inte vad jag vill och det är jättejobbigt. Nån som kan ge råd eller veta hur man ska tänka? Är exet ens värd en chans när han betett sig som han gjort, eller är hans beteende berättigat för jag lämnade honom för en annan?

  • Svar på tråden Båda vill ha mig, hjälp
  • Anonym (Hanna)

    Ditt ex har ju visat ett sjukligt beteende. Visst jag kan förstå att när man blivit sårad så kan man drivas till att galenskap, typ. Mitt råd är att plocka bort honom ur bilden, dina anledningar till att ta tillbaka honom verkar mest handla om det praktiska. Du skriver inget om att du har känslor för honom. Antar att han fick flera chanser innan du gjorde slut.

    Kille 2. Han kan absolut vilja ändra sitt liv och lugna ner det lite. Förändring är inte enkelt och hans mål kanske inte är att sluta festa helt men att festa mindre. Ni verkar ha en bra kommunikation så fråga honom vad hans mål är. Förändring sker heller inte på en natt. Kanske hans bild av ett lugnare liv inte stämmer överens med verkligheten och han blir uttråkad. Tror att ni har olika synsätt och förväntningar. Ni behöver lyssna och förstå vandra. Du är ingen party människa men han är det. Även om du inte förstår varför så behöver/vill han festa hela natten. Du kanske behöver en lugn kväll hemma ihop med honom med eller utan barnen. Om han då ställer in för att festa så kanske du blir sårad. Han behöver lära sig att tacka nej till en fest när han har planerat med dig. Han ska inte löst planera något med dig utifall det kommer en roligare fest. Han ska i sin tur få festa utan sura miner eller kommentarer från dig.

    Kanske han med tiden kommer sluta festa helt eller inte. Kan du leva med det?

  • Anonym (ooo)

    Jag skulle dumpa den nya kille för han verkar totalt omogen. Sen skulle jag i lugn och ro fundera över vad jag faktiskt vill med mitt liv. Eftersom ni har barn så finns exet där, ni behöver ju ha kontakt oavsett vad ni har för relation. Därför behöver du inte bestämma dig för om du ska ge honom en ny chans eller inte, nu direkt. 

  • Anonym (L)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-04-03 17:34:37 följande:

    Ditt ex har ju visat ett sjukligt beteende. Visst jag kan förstå att när man blivit sårad så kan man drivas till att galenskap, typ. Mitt råd är att plocka bort honom ur bilden, dina anledningar till att ta tillbaka honom verkar mest handla om det praktiska. Du skriver inget om att du har känslor för honom. Antar att han fick flera chanser innan du gjorde slut.

    Kille 2. Han kan absolut vilja ändra sitt liv och lugna ner det lite. Förändring är inte enkelt och hans mål kanske inte är att sluta festa helt men att festa mindre. Ni verkar ha en bra kommunikation så fråga honom vad hans mål är. Förändring sker heller inte på en natt. Kanske hans bild av ett lugnare liv inte stämmer överens med verkligheten och han blir uttråkad. Tror att ni har olika synsätt och förväntningar. Ni behöver lyssna och förstå vandra. Du är ingen party människa men han är det. Även om du inte förstår varför så behöver/vill han festa hela natten. Du kanske behöver en lugn kväll hemma ihop med honom med eller utan barnen. Om han då ställer in för att festa så kanske du blir sårad. Han behöver lära sig att tacka nej till en fest när han har planerat med dig. Han ska inte löst planera något med dig utifall det kommer en roligare fest. Han ska i sin tur få festa utan sura miner eller kommentarer från dig.

    Kanske han med tiden kommer sluta festa helt eller inte. Kan du leva med det?


    Tack för inputen, tycker det är jättejobbigt vill inte släppa honom men samtidigt är jag trött på hans beteende
  • Anonym (Int exet)

    Vad du än gör gå för fan inte tillbaka till exet. Det blir definitivt inte bättre efter att han gjort så där mot dig. Jag tycker det låter rätt så rubbat att till varje pris sabba din nya relation.

  • Anonym (L)
    Anonym (Int exet) skrev 2020-04-05 11:17:25 följande:

    Vad du än gör gå för fan inte tillbaka till exet. Det blir definitivt inte bättre efter att han gjort så där mot dig. Jag tycker det låter rätt så rubbat att till varje pris sabba din nya relation.


    Ja du har kanske rätt :( skulle själv aldrig bete mig på det sättet han gjort för att jag varit ledsen och sårad
  • Anonym (L)
    Anonym (ooo) skrev 2020-04-03 20:28:32 följande:

    Jag skulle dumpa den nya kille för han verkar totalt omogen. Sen skulle jag i lugn och ro fundera över vad jag faktiskt vill med mitt liv. Eftersom ni har barn så finns exet där, ni behöver ju ha kontakt oavsett vad ni har för relation. Därför behöver du inte bestämma dig för om du ska ge honom en ny chans eller inte, nu direkt. 


    Jag har svårt att veta om jag kan förlåta exets beteende efter uppbrottet, och samtidigt tänker jag att jag kanske inte heller varit så schysst men inte alls i samma proportioner. Jag gjorde slut och blev tillsammans med en annan och det gjorde rabiat .
  • viseversa

    Ditt ex är ett sjukt stalkane as och du kommer inte bli lycklig med honom för något fel är det på honom. Be honom lämna dig i fred och gå vidare med den kille du har nu., 

Svar på tråden Båda vill ha mig, hjälp