• Anonym (Kan inte släppa)

    Känner ni också att ni skulle vilja ge igen med utskällning för att ha ''Sista ordet'' eller något?

    Hej!

    Jag vet inte ens vad jag är arg på. Men jag tror att allt handlar om att ha det ''Sista ordet'', men varför det är så vet jag inte. Jag känner bara ett behov av att skälla ut för att jag har blivit ''orättvist'' behandlad. Jag kan inte släppa någonting. Inte gå vidare.

    Däremot det som jag upplevt har väl ändå varit orättvist behandling och respektlöshet. Men jag lägger EGENTLIGEN ingen vikt på det. Så jag förstår inte varför jag har behov av att vilja skälla ut. Jag känner en ilska enbart när jag fantiserar hur jag skulle lägga upp allting. Annars känner jag mig inte arg.

    Känner ni också såhär ibland? Jag känner mig sjuk som mår och tänker såhär.

  • Svar på tråden Känner ni också att ni skulle vilja ge igen med utskällning för att ha ''Sista ordet'' eller något?
  • Anonym (känner nog samma)

    Du menar att du tänker på en viss situation där du tex blev orättvist behandlad sedan spelar om den i huvet igen, där du skriker på o skäller ut personen i fråga?

    För isåfall har jag med så, men vet inte om det är så normalt eller ej. Du är inte ensam iallafall

  • Anonym (känner nog samma)

    Du menar att du tänker på en viss situation där du tex blev orättvist behandlad sedan spelar om den i huvet igen, där du skriker på o skäller ut personen i fråga?

    För isåfall har jag med så, men vet inte om det är så normalt eller ej. Du är inte ensam iallafall

  • Anonym (Kan inte släppa)
    Anonym (känner nog samma) skrev 2020-04-03 23:20:10 följande:

    Du menar att du tänker på en viss situation där du tex blev orättvist behandlad sedan spelar om den i huvet igen, där du skriker på o skäller ut personen i fråga?

    För isåfall har jag med så, men vet inte om det är så normalt eller ej. Du är inte ensam iallafall


    Egentligen inte en vis situation utan en systematisk orättvist behandling. Jag känner att det skulle bara bli fel om jag faktiskt agerade och talade om hur jag känner, så jag låter ständigt bli att ringa, SMS:a eller på något vis kontakta personen/personerna och tala om hur jag känner.

    Det har gått några månader och vissa dagar/stunder är väl enklare än andra.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Kan inte släppa) skrev 2020-04-04 06:21:11 följande:

    Egentligen inte en vis situation utan en systematisk orättvist behandling. Jag känner att det skulle bara bli fel om jag faktiskt agerade och talade om hur jag känner, så jag låter ständigt bli att ringa, SMS:a eller på något vis kontakta personen/personerna och tala om hur jag känner.

    Det har gått några månader och vissa dagar/stunder är väl enklare än andra.


    Kanske skulle prova nån form av samtalsstöd för att hjälpa dig att komma vidare?

    Men det är i te konstigt på nåt sätt att älta jobbiga saker som man varit med om utan helt normalt. Men jobbigt, så bra att söka hjälp för att komma vidare.
Svar på tråden Känner ni också att ni skulle vilja ge igen med utskällning för att ha ''Sista ordet'' eller något?