• Anonym (Edit)

    Påsklunch med äldre i riskgrupp, tips mottages:)

    Min familj och min systers familj ska fira påskafton med vår pappa, 69 år och med hjärt-kärlsjukdom. Vi ska vara helt och hållet utomhus och med säkerhetsavstånd. Hur kan man tänka mer i smittorisksynpunkt? Rengjort badrum som enbart vår pappa går på (resten på den andra toaletten). Sprita dörrhandtag. Noggrann hygien kring mat.

    Kommer någon på något mer?

  • Svar på tråden Påsklunch med äldre i riskgrupp, tips mottages:)
  • Anonym (Edit)
    Anonym (Sprit) skrev 2020-04-04 18:08:02 följande:

    Minst 60% sprit. De andra tar inte.


    Vilken sort? Dricksprit kommer nog inte vara aktuellt :)
  • Anonym (Jenn)

    Hur ska ni hålla säkerhetsavstånd, menar du? Ska alla gäster hålla minst 2-3 meters mellanrum hela lunchen?

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Jenn) skrev 2020-04-04 18:42:34 följande:

    Hur ska ni hålla säkerhetsavstånd, menar du? Ska alla gäster hålla minst 2-3 meters mellanrum hela lunchen?


    Jag funderade på det, jag med. Kan inte direkt gynna konversationerna... 
  • Anonym (Edit)
    Anonym (Jenn) skrev 2020-04-04 18:42:34 följande:

    Hur ska ni hålla säkerhetsavstånd, menar du? Ska alla gäster hålla minst 2-3 meters mellanrum hela lunchen?


    1,5-2 m avstånd tänker jag, huvudsaken är att avståndet hålls till denna i riskgrupp att fråga. Vi har ett långt bord ute, så inga problem. Menar ni att man faktiskt inte ens ska kunna ses utomhus nu med säkerhetsavstånd?
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Edit) skrev 2020-04-04 19:53:13 följande:

    1,5-2 m avstånd tänker jag, huvudsaken är att avståndet hålls till denna i riskgrupp att fråga. Vi har ett långt bord ute, så inga problem. Menar ni att man faktiskt inte ens ska kunna ses utomhus nu med säkerhetsavstånd?


    Men nej. Nej, nej, nej, nej, nej! Nej!

    En promenad på tumis och på avstånd kan funka, men inte påskfirande, ju!! Åh, så många kommer att dö i Sverige på grund av att inte folk inser allvaret och det känns fruktansvärt.
  • Anonym (Nej)

    Håller med, gör det inte.

    FMH:

    Allmänna råd för personer över 70 år och andra riskgrupper

    ? Stanna hemma.

    ? Undvik sociala kontakter.

    Tydligare än så kan det ju inte bli. Riskera inte livet på din pappa för en påsklunch.

  • Anonym (Jenn)
    Anonym (Edit) skrev 2020-04-04 19:53:13 följande:

    1,5-2 m avstånd tänker jag, huvudsaken är att avståndet hålls till denna i riskgrupp att fråga. Vi har ett långt bord ute, så inga problem. Menar ni att man faktiskt inte ens ska kunna ses utomhus nu med säkerhetsavstånd?


    Nej, jag skulle inte göra det i nuläget.
Svar på tråden Påsklunch med äldre i riskgrupp, tips mottages:)