• smölan
    Sun 5 Apr 2020 14:13
    1042 visningar
    4 svar
    4
    1042

    Sex under graviditeten

    Jag o min man har haft sex typ 2 ggr under den här graviditeten haha. Har haft annan sexuell aktivitet några gånger, men jag blir väldigt stor om magen som gravid, så det har varit väldigt jobbigt med all typ av sådant tyvärr.

    Att få orgasm känns ju som man håller på att dö samtidigt för mig, då det knappt går att andas iom att hela magen blir spänd o bebis känns som han ligger hela vägen upp till halsen, så det har nästan inte ens vart värt det för min del.

    Sist vi hade sex, då var jag väldigt känslig där inne. Vi körde bakifrån då eftersom det var väldigt jobbigt gången innan att ha honom över mig, svårt att andas iom att magen var i vägen. Att va överst själv är inte ens att fundera på (vilket brukar vara där jag är som mest annars), men nu blir man ju andfådd direkt o känner sig så osexig så det finns inte.

    Men det var väldigt ömt där inne. Vi brukar köra på rätt hårt i den ställningen annars, men nu fick han ta det försiktigt o tom det gjorde nästan ont.

    Så jag blev lite skrämd. Inte för att det på något vis skulle vara farligt, men det känns obehagligt när något som annars är välsigt skönt gör ont.

    Så vi la ner sex tillsvidare.

    Nu är jag i Vecka 39, så är beräknad om 14 dagar o blir troligtvis igångsatt pga stora barn tidigare o sfinkturruptur första förlossningen.

    Så vi får ta upp de där sen helt enkelt.

    Jag har turen som har världens bästa man som bokstavligen talat är precis likadan som jag när det kommer till sex. Vi vill väldigt gärna ha sex varje dag, men vi är båda extremt bekväma o lika så oftast slutar de med att vi ser film istället o umgås på så vis. Hahha..

    Kanske låter trist, men det är oerhört befriande att inte vara i ett förhållande där sex är ett problem eller där ser blir tjafs o bråk för att den ena vill mer än den andra, där nån känner sig avvisad osv.

    Så känna sex obekvämt för dig just nu, så skulle jag lägga ner det tillsvidare alt att ni har sexuella aktiviteter på annat vis. Man behöver ju inte ha just samlag om det är den delen som gör ont, ni kan ju ta på varandra osv ist. Om det är viktigt för er att hålla just den delen igång just nu. :)

Svar på tråden Sex under graviditeten