• Sun 17 May 2020 09:02
    28454 visningar
    715 svar
    715
    28454

    Regeringen vill ta ett steg mot diktatur

    Skrämmande att de ens tänkte tanken, men knappt ens särskilt förvånande med en sån regering regering vi har. Ugh, verkligen otäckt med en sån hemsk regering.

  • Sun 17 May 2020 12:35
    #86
    Padirac skrev 2020-05-17 12:21:22 följande:
    Det är inte SDs drömregim Ungern det handlar om
    Nej typ värre ju :(
  • Sun 17 May 2020 13:06
    #88
    Padirac skrev 2020-05-17 13:01:41 följande:
    Ok

    Så en tidsbegränsat lag där riksdagen har makten är värre än att en auktoritär regim kan styra med dekret på obestämd tid anser du?

    Inte heller kan människor i Sverige som tycker och uttrycker saker som regeringen inte håller med om fängslas i upp till 5 år  - som det är i Ungern.

    Men du anser att det är värre här än i Ungern. Spöke

    Vi har väldigt olika uppfattning om vad som är bra med demokrati, fri och rättigheter 

    https://www.europaportalen.se/2020/03/kritik-mot-ungersk-coronakrislag

    "

    Det ungerska parlamentet har gett regeringen omfattande befogenheter att styra landet i coronakrisen. Personer som hindrar regeringens pandemibekämpning riskerar upp till åtta års fängelse eller fem år om de sprider vad regeringen kallar osanningar.


    137 av det ungerska parlamentets 199 ledamöter röstade på måndagen för en krislag som bland annat ger regeringen rätt att tillfälligt upphäva vissa relevanta lagar och styra genom dekret, den kan alltså driva genom lagar utan att de godkänns av parlamentet. Inte heller får några regionala eller kommunala val eller folkomröstningar hållas så länge lagen gäller. 


    Krislagen gör det även straffbart med upp till fem års fängelse för att göra något som förhindrar regeringens pandemibekämpning, som att bryta karantänen, och upp till åtta år i fängelse om ett sådant agerande leder till någons död. 


    Personer som offentligt uttrycker eller sprider ?osanning? eller ?förvrängd sanning? i samband med pandemin riskerar samtidigt upp till fem års fängelse. Vissa menar att detta kan användas för att stoppa journalister som är kritiska mot regeringen.


    Ingen tidsfrist


    Oppositionspolitiker i det ungerska parlamentet hade velat se en tidsbegränsning på 90 dagar men detta avvisades av regeringen som har två tredjedelars majoritet i församlingen. Istället gäller krislagen så länge regeringen anser att den behövs. "


    Hallå där...du har möjligtvis inte tänkt på hur du kan ha så mycket att berätta om Ungern? Jo, kanske för att det åtminstone är mer öppet om hur regimen där är, dvs Ungerns regim är ju i så fall inte lika obehagligt falsk och smyghemsk som Sveriges regering, och det är just det som till stor del är det otäcka med Sveriges regering.
  • Sun 17 May 2020 13:56
    #92
    Padirac skrev 2020-05-17 13:19:53 följande:
    Ok, så du menar att det det är falskt  och smyghemskt att instifta tillfälliga krislagar, men inte ha tsom fängslar människor i 5-8 år om de inte skriver någonting som inte passar den auktoritära regimen i Ungern?
    Att fila på planer till att smussla till sig mer makt till att få igenom sina hemskheter och tokigheter, det tycker jag verkar jävligt bakslugt och smyghemskt, ja...
    Padirac skrev 2020-05-17 13:19:53 följande:
    Hur många gånger och hur ofta har du blivit fängslad för de förvrängda sanningar och osanningar du skriver?

    Skulle mycket hellre riskera bli fängslad för sånt jag skriver än att ha en regering som i smyg önskar livet ur människor och som i hemlighet ruvar på planer på hur de ska lyckas få människor att mista livet.
  • Sun 17 May 2020 13:59
    #93
    KillBill skrev 2020-05-17 13:21:37 följande:

    Det du just nu skrev kunde ha resulterat i böter eller fängelse om du bott i Ungern och om din kritik hade varit riktad mot den ungerska regeringen. Men det är väl inget som ni högernationalister bryr er om..


    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7473253
    De (regimen i ungern) står för hur galna de är då alltså med andra ord...?
    till skillnad mot Sveriges vidriga regering som i smyg fifflar med planer på hur de ska få igenom sina lömska viljor
  • Sun 17 May 2020 14:02
    #94
    Padirac skrev 2020-05-17 13:47:17 följande:
    Har svårt att ta dessa påståenden på allvar om du inte kan lägga fram några exempel på vad dessa smyghemska och falska ageranden regeringen gör sig skyldig till.

      
    MEN DET ÄR JU JUST DETTA SOM ÄR GREJEN!!! >_< 
    att de håller på och ruva på sina hemska planer i smyg!!! Kan ni på fullt allvar bara föreställa er sånt ni kan se...!!!!!!!?????????
  • Sun 17 May 2020 17:22
    KillBill skrev 2020-05-17 14:09:21 följande:
    Lömska viljor att vidta åtgärder för att bekämpa covid-19?

    Man måste vara en foliehatt om man betraktar åtgärder för att bekämpa covid-19 som lömska viljor..
    Nja, man måste väl i så fall snarare va en foliehatt ifall man inte fattar att de ju egentligen inte vill bekämpa covid-19...

    det är ju bara som de låtsas att de vill det, eller först vill de i alla fall ordna så att viruset dödar människor, för då blir de glaaaaaadaSkrattande......Gråter
  • Sun 17 May 2020 17:22
    Padirac skrev 2020-05-17 14:12:01 följande:
    Jovisst, månen är gjord av ost, jorden är platt, ingen människa har satt sin fot på månen heller och så är det ju inte trovärdigt att vända sig till experter ....

    Så berätta mer om dessa saker du föreställer dig, när du har dessa upplevelser och vad du gjort för att få dem.. för du har väl inte sett dem, eller?  inre syner?    
    Jo, jag är tillräckligt insiktsfull för att se sånt.
  • Sun 17 May 2020 17:25
    FDFMGA skrev 2020-05-17 14:51:09 följande:
    Va?

    Ifrågasätter du de telepatiska krafterna hos de nyauktoritära.

    Det lär ju finnas många sätt att avslöja regeringens planer att ta livet av människor. Man kan rota runt i sitt härskna navelludd och få uppenbarelser eller som den nyauktoritära som för något år sen berättade om avslöjande strålning man kan ta in genom att peta in piprensare i näsan.

    Man kan inte annat än påstå att de nyauktoritäras forskningsinsatser är banbrytande i sitt slag.
    Varför ska man rota runt i navelludd när det vilket fall som helst redan finns REGERINGEN??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????!!!
  • Sun 17 May 2020 17:57
    Padirac skrev 2020-05-17 17:36:18 följande:
    Med de förmågorna har du säkert inga problem att lägga ut texten om hur det hänger ihop och ge belägg för ditt påstående om att 'regering som i smyg önskar livet ur människor och som i hemlighet ruvar på planer på hur de ska lyckas få människor att mista livet.'

     
    Men herregud, man kan ha OLIKA FÖRMÅGOR, ingen kan vara bra på allt, jag för min del är väldigt ojämn i mina förmågor, typ

    Tror du jag är nån slags geni i ALLTING bara för att jag kan något som inte du kan...? FörvånadTungan ute
    Padirac skrev 2020-05-17 17:36:18 följande:
    Förklara gärna samtidigt hur du får dessa insikter om saker som du inte kan se  - då detta du föreställer dig görs i smyg.

    Har du tillgång till regerings hemligheter, kännedom från en källa som säger att detta är i smyg?

     
    Är helt enkelt uppmärksam på saker och ting, parar ihop det ena med det andra.
    Padirac skrev 2020-05-17 17:36:18 följande:
    Så fram med fakta och premisser och visa hur du så insiktsfullt kommit fram till dessa hemliga saker som görs i smyg 

    Så jag ska redovisa fakta och premisser på sånt som jag liksom bara märker? Du förstår många teorier finns i tankarna först, och man kan liksom inte bara avfärda det för att man inte har en massa bevismaterial på en gång för i så fall skulle man inte komma nånstans utan bara sitta i en grotta o banka sig i huvudet ;)
    Padirac skrev 2020-05-17 17:36:18 följande:
    Om det inte är annat än löst sammansatta fantasier så är det inte mer än navellludd som spinns här.
     
    Sånt som gäller REGERINGEN är MYYYCKET mer än navelludd...

    ...så hemsk som regeringen är
  • Sun 17 May 2020 23:44
    nattuw skrev 2020-05-17 23:15:43 följande:
    Det jag vet är att vissa är beredd att försvara vilka förslag som helst bara de kommer från Socialdemokraterna.
    ^^helt sant, det verkar vara ett rätt vanligt fenomen det:/

    Men tids nog kommer historien visa att exempelvis jag hade rätt, även om jag inte kan bevisa det än...;)))
  • Tue 26 May 2020 10:18
    FDFMGA skrev 2020-05-21 10:42:48 följande:
    Ja, Åkessonabstinens tycks vara ett tillstånd som med all önskvärd tydlighet visar att källarplanet inte alltid är den lägsta nivån 
    Detta handlar inte om nån slags abstinensbesvär, utan snarare om att ha fått FÖR MYCKET av något, dvs för mycket av REGERINGEN...!!Skrikandes

    Och inte speciellt konstigt hursomhelst, att det står en upp i halsen att ha en sån förskräcklig regering...O-':
  • Sat 30 May 2020 22:56

    Regeringen kan köpa lite käpphästar så blir allt säkert bra

Svar på tråden Regeringen vill ta ett steg mot diktatur