• Anonym (funde­rsam_o­ch_gru­bblig)
    Sun 5 Apr 2020 10:12
    876 visningar
    13 svar
    13
    876

    Planerat snitt men rädd förlossning startar innan

    Hej på er alla,

    Har BF i slutet av maj och har blivit godkänd för planerat snitt. Detta då jag genomfört en äggdonation, är 44 år och har graviditetsdiabetes samt risk för havandeskapsförgiftning. Har haft utmattningsdepression och jobbar nu 50% då jag återfått vissa symptom. Har två katastrofala förlossningar bakom mig och en bra. De dåliga slutade på operationsbordet för min del varav den ena kunde kostat mig dotterns liv pga läkarens nonchalans. Den bra varade i två timmar.

    Dr vill planera mig ca 4 dagar innan BF, jag hade önskat tidigare än så men det verkar inte bi av. Kruxet är att jag har ca 11 mil till förlossningen, det finns ett annat sjukhus som tillhör annat landsting som är ca 6,5 mil bort. 

    Har tre barn sen innan, den mellerstas förlossning varade två timmar. Är rädd att jag nu innan snitt kommer få värkar eller att vattnet går och vi behöver åka till FL 11 mil bort, Dr verkar inte tycka det är något problem och anser att det behöver inte hända igen att jag får en rekordsnabb förlossning. Nä men tänk om.. Vill ju inte föda i bilen direkt. Tänker på hur det var med mellersta, tanken att sitta i en bil 1,5h ger mig rysningar. 
    Välja det andra sjukhuset? Har pratat med BM om det och det verkar så omständigt, vet inte om det verkligen är det eller om hon bara vill jag ska välja et som föreslagits för enkelhetens skull.

    Någon som har erfarenhet av att få beviljat snitt lite tidigare, just för att förlossningen inte ska starta självmant innan? Det kan man ju aldrig veta, bebisen kan ju välja komma nu det vet ju ingen. Förstår att bebisen mår bäst i magen så nära BF som möjligt, tar gärna emot era erfarenheter <3

  • Svar på tråden Planerat snitt men rädd förlossning startar innan
  • Anonym (funde­rsam_o­ch_gru­bblig) Trådstartaren
    Sun 5 Apr 2020 14:15
    #3

    Jag har träffat läkaren, och det är 3-4 dagar innan BF som gäller.. Så länge jag är frisk och barnet mår bra så blir det så. Ska man behöva hoppas få havandeskapsförgiftning bara för att få tidigare datum, nä det vill jag såklart inte men känns ju så hopplöst! :(

  • Anonym (funde­rsam_o­ch_gru­bblig) Trådstartaren
    Sun 5 Apr 2020 14:15
    #4

    Jag har träffat läkaren, och det är 3-4 dagar innan BF som gäller.. Så länge jag är frisk och barnet mår bra så blir det så. Ska man behöva hoppas få havandeskapsförgiftning bara för att få tidigare datum, nä det vill jag såklart inte men känns ju så hopplöst! :(

  • Anonym (funde­rsam_o­ch_gru­bblig) Trådstartaren
    Sun 5 Apr 2020 14:16
    #5

    Jag har träffat läkaren, och det är 3-4 dagar innan BF som gäller.. Så länge jag är frisk och barnet mår bra så blir det så. Ska man behöva hoppas få havandeskapsförgiftning bara för att få tidigare datum, nä det vill jag såklart inte men känns ju så hopplöst! :(

  • Anonym (funde­rsam_o­ch_gru­bblig) Trådstartaren
    Sun 5 Apr 2020 17:48
    #6

    Någon fler?

  • Anonym (funde­rsam_o­ch_gru­bblig) Trådstartaren
    Sun 5 Apr 2020 19:14
    #9
    Alexi83 skrev 2020-04-05 18:47:03 följande:

    Nu bor jag förvisso inte i Sverige med har fått planerat KS till ca 5 veckor innan BF edtersom jag tidigare fått ca 5 veckor innan.


    Vilken dröm.. då hade jag snart varit i mål :D Lycka till med bebbe :)
  • Anonym (funde­rsam_o­ch_gru­bblig) Trådstartaren
    Sun 5 Apr 2020 19:15
    #10
    LittleSunshine84 skrev 2020-04-05 18:04:50 följande:

    Hör av dig till ett annat sjukhus? :)


    Ja jag får nog ringa till dem som är närmare, kanske kam få några dagar tidigare om jag har tur
Svar på tråden Planerat snitt men rädd förlossning startar innan