• Anonym (Funderar)

    Ska jag berätta eller ska jag inte berätta?

    Det tog slut med mitt ex för en 5 månader sen. Jag har inte kunnat släppa honom, saknar honom som sjutton och kan inte sluta tänka på honom. 

    Jag vet inte vad han vill, han ville fortsätta ha kontakt i alla fall och nu hörs vi typ som "vänner". 

    Jag vill bara berätta för honom att jag fortfarande har känslor för honom, att jag saknar honom, att när jag saknar en kram, kyss eller mys så är det honom jag tänker på. 

    Jag har försökt dejtat andra killar, men det känns bara som om att jag är otrogen när jag gör det.

    Vad ska jag göra? Ska jag strunta i att säga något och bara låta tiden göra sitt jobb så att jag till slut kommer över honom? Eller ska jag berätta med risk för att bli avvisad? 

  • Svar på tråden Ska jag berätta eller ska jag inte berätta?
  • Anonym (Cell)

    Vem gjorde slut?
    Om det var han, försök gå vidare.
    Om det var du, då får du kämpa för honom.

  • Anonym (h)

    Nja avvisad har du väl redan blivit, då jag förutsätter att det var han som gjorde slut? Fråga honom annars rakt på vad han vill, dvs om du kan ta svaret. 

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (h) skrev 2020-04-05 10:21:16 följande:

    Nja avvisad har du väl redan blivit, då jag förutsätter att det var han som gjorde slut? Fråga honom annars rakt på vad han vill, dvs om du kan ta svaret. 


    Ja han gjorde slut. Han har sedan hört av sig med att han saknar mig osv. 
  • Anonym (h)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-04-05 10:24:02 följande:
    Ja han gjorde slut. Han har sedan hört av sig med att han saknar mig osv. 
    Fråga honom då vad det är han saknar, beroende på vad han svarar kan du kanske avgöra vad som är värt att berätta för honom. Så det inte blir som att han har makten o du hänger efter honom. 

    Fortsätt dejta andra under tiden, det kan skingra tankarna!  Eller om du behöver bearbeta det här först för att kunna gå vidare med dejting sen.
  • Anonym (Sad)

    Har ni varit ihop länge finns det en chans att ni kan bli ihop igen.
    Har det varit en kort tid så är det nog kört...

  • Anonym (Sad)

    Har ni varit ihop länge finns det en chans att ni kan bli ihop igen.
    Har det varit en kort tid så är det nog kört...

  • Anonym (dukanväl)

    fråga om ni ska ses till att börja med?

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Sad) skrev 2020-04-05 11:59:46 följande:

    Har ni varit ihop länge finns det en chans att ni kan bli ihop igen.
    Har det varit en kort tid så är det nog kört...


    Vad är en längre tid? Och vad grundar du detta uttalande på?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (dukanväl) skrev 2020-04-05 12:03:26 följande:

    fråga om ni ska ses till att börja med?


    Vet inte om jag vågar det, är så fruktansvärt rädd... :/
  • Anonym (Sad)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-04-05 12:08:26 följande:
    Vad är en längre tid? Och vad grundar du detta uttalande på?
    Jag menar att har ni varit ihop i kanske flera år så kan det vara en tillfällig svacka.

    Är det kort tid, några månader, så är det dåligt tecken om ni redan går isär.
  • Anonym (eee)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-04-05 10:24:02 följande:
    Ja han gjorde slut. Han har sedan hört av sig med att han saknar mig osv. 
    Låter mer som det klassiska - han skulle kanske vilja ha sex men han är inte beredd att vara ihop igen. Då hör man av sig, och kollar av hur exets inställning är. 
  • Anonym (Varför inte?)
    Anonym (Funderar) skrev 2020-04-05 10:14:28 följande:

    Det tog slut med mitt ex för en 5 månader sen. Jag har inte kunnat släppa honom, saknar honom som sjutton och kan inte sluta tänka på honom. 

    Jag vet inte vad han vill, han ville fortsätta ha kontakt i alla fall och nu hörs vi typ som "vänner". 

    Jag vill bara berätta för honom att jag fortfarande har känslor för honom, att jag saknar honom, att när jag saknar en kram, kyss eller mys så är det honom jag tänker på. 

    Jag har försökt dejtat andra killar, men det känns bara som om att jag är otrogen när jag gör det.

    Vad ska jag göra? Ska jag strunta i att säga något och bara låta tiden göra sitt jobb så att jag till slut kommer över honom? Eller ska jag berätta med risk för att bli avvisad? 


    Om du verkligen saknar honom så tycker jag att du ska tala om det, det värsta som kan hända är att han inte känner likadant och i så fall måste du släppa det och gå vidare men då vet du iallafall hur han känner och slipper undra.
  • Anonym (Berätta)
    Anonym (Sad) skrev 2020-04-05 17:42:07 följande:

    Jag menar att har ni varit ihop i kanske flera år så kan det vara en tillfällig svacka.

    Är det kort tid, några månader, så är det dåligt tecken om ni redan går isär.


    Nej, tvärtom.

    Har man varit ihop en kort tid gör man lättare slut trots att man kan få en fin framtid ihop. Man har inte byggt något tillsammans än och är kräsen och impulsiv i en ny relation. Nya relationer är sköra. Gör man däremot slut på en lång relation så vet man mycket väl vad man dumpar. DÅ är det kört.

    Jag är gift med en man jag har det bästa förhållandet med jag nånsin haft. 10 år tillsammans nu. När vi träffades hade vi dock båda gjort slut med våra destruktiva ex och var inte färdiga med att bearbeta dom relationerna än, hade inte hunnit vara singlar länge osv.

    Det var kärlek vid första ögonkastet.

    Vi gjorde slut en gång var inom loppet av 3 månader när vi dejtade men sen gjorde vi aldrig slut igen och jag har aldrig älskat nån så djupt eller känt mig så älskad med någon innan.

    Jag har dock varit med om att göra slut med ex där man gjort slut efter flera år ihop och sen gått tillbaka igen och det har alltid slutat med att det verkligen tagit slut på riktigt. Börjar man göra slut efter 7 år tillsammans har man inget bra förhållande och det är inte rätt. 7 veckor däremot är skillnad, man vet ju inte ens vem man gör slut med och har inte börjat älska än på riktigt, sån tar tid. I början är det ju bara förälskelse.
Svar på tråden Ska jag berätta eller ska jag inte berätta?