• Anonym (Sleepy)

    Säng/sovalkov

    Har flyttat in i en etta med sovalkov som är 150 cm bred. Velar mellan om jag ska köpa en 120 eller 140 cm säng.

    Väljer jag 120 cm blir det ju en liten bit kvar av golvet att gå på och det går säkert att fixa ett litet sängbord eller hylla.

    Väljer jag 140 cm tar den ju i princip all plats och jag måste krypa in i sängen från kortsidan. Likadant när sängen ska bäddas.

    Vad skulle ni valt?

  • Svar på tråden Säng/sovalkov
  • Anonym (C)

    120! Jobbigt att ha så trångt vid långsidan annars. Funkar ju bra att sova två en 120-säng oxå.

  • Anonym (Sleepy)
    Anonym (C) skrev 2020-04-05 20:11:31 följande:

    120! Jobbigt att ha så trångt vid långsidan annars. Funkar ju bra att sova två en 120-säng oxå.


    Jag tror det blir bäst också faktiskt. Hade du kanske valt en 90-säng bara istället? Jag har en bäddsoffa som blir ungefär 140 bred när jag bäddar ut den, så om någon ska sova över funkar det ju att sova där istället för sängen.
  • Anonym (Anonym)

    120 eller 90, det beror på om du tänkt dela den med någon.
    Inte 140 iaf, det är en lite udda storlek.

  • Anonym (gjort)

    120 eller till och med 105. Innan jag och min kille flyttade ihop så hade han en pytteetta med en säng i sovalkov där sängen bokstavligen tog upp hela utrymmet och det var inte ens 5 centimeter mellan sängen och väggarna. Förmöblerad så det var inte hans säng och han kunde inte välja bort den. Det var helt omöjligt så till den grad att han ofta sov hemma i pojkrummet istället.

  • Anonym (Milla)

    Jag hade valt en 90-säng eller möjligen 105. Men det har såklart den nackdelen att det blir rätt trångt om man hittar någon trevlig människa man vill dela sängen med.

Svar på tråden Säng/sovalkov