• Anonym (VEM VAR JAG?)

    Behöver goda råd...

    Skulle behöva era goda råd, kanske dela tankar och erfarenheter kanske om ni

    E inte värst bra på att få ihop de men gör ett gott försök...

    Inser för de första att jag inte får plats med allt jag vill berätta, inte ens hälften...

    Men då kom jag på att många säkert här har lite kännedom ang destruktiva relationer, manipulationer, narcissistiskt beteende, lögner, otrohet, söndertrasad själ, ihåligt tomt hjärta, misshandel fys å psy..

    Lyckas trycka ner både självkänsla, å självflrtroendet så långt ner att man knappt vet vem jag var...

    Dessa fruktansvärda kränkningar, å att få mig att tänka/känna exakt som han vill tex att jag inte klarar mej utan han, jag behöver inga vänner eller min familj för jag har jue han...

    Jag är ordagrant korkad, dum i huvudet, fattar ingenting, inte älskvärd..

    Har en liten Chiwawa, vilket han ser som en konkurrent, ofta elak, skrämde henne...tom sparka till henne vid ett tillfälle, orka inte jobba ( Levt på mig i 4 år), otrogen, mycke alkohol å tabletter, slog sönder hem efter hem, låste mig ute länge vintertid,han satt å flinade inomhus i värmen osv osv...

    Nu undrar ni alla säkert samma sak, hur fasen kan hon vara kvar med honom...väldigt enkelt svar..han skapade mej på det mest grymmaste sätt till att bli exakt den han ville jag skulle vara...

    Jag Ammie fanns inte kvar..

    Fann styrkan nånstans, viljan att leva kanske så genomförde jag det största mest skrämmande jag gått igenom å faktist klarade de med noggrann planering å väldigt påläst förstås...flyttade ifrån honom.

    Jag bor i egen lgh, men han har ff den här sjuka manipulerande övertaget av mig..

    Ska genomgå bla trauma behandling...

    Jag behöver hjälp från er i form av goda råd..

    Kommer jag någonsin bli mitt jag igen?

    Går andra människor igenom sånt här lidande?

    Samtidigt är jag tacksam till högre makter att styrkan å viljan hann, annars hade han även tagit de enda jag å min lilla vovve hade kvar....

    Nämligen vårt liv..

  • Svar på tråden Behöver goda råd...
  • Anonym (A)

    Måste började med att säga att du är otroligt stark som har klarat av att gå igenom allt det där. Jag förstår verkligen hur jobbigt det är eftersom att jag själv har varit i ett liknande förhållande. Ingen förtjänar att gå igenom det där. Du är värd så mycket mer.

    Jag var tillsammans med en kille som var både missbrukare och sociopat. Det kändes bra i början men ju mer tiden gick desto mer började han visa sina rätta sidor. Jag var helt manipulerad och hjärntvättad av honom. Han isolerade mig helt från min familj och mina vänner. Han bodde hemma hos mig, eftersom att jag var sjukskriven och han var arbetslös så var jag fast med honom hela tiden. Enda gången jag fick vara ensam var när jag var på toaletten eller i duschen. Han var otroligt aggressiv genom att höja rösten och skrika på mig hela tiden. Det hände också att han slog mig. Sen vände han alltid allting så att det var synd om honom och att det var mitt fel att han slog mig. Jag kände mig så otroligt hjälplös och värdelös. Trots allt han gjorde mot mig så var han mitt allt. När jag låg på intensiven efter ett självmordsförsök så var han otrogen och hade sex med en annan tjej (fick höra det i efterhand). Efter ett bråk som vi hade så stack han till sin familj och blev tillsammans med en annan tjej samtidigt som han fortfarande var tillsammans med mig. Jag fann kraften till att lämna honom efter det. I flera veckor höll han på att säga att han skulle ta livet av sig om jag lämnade honom.

    Jag var helt förstörd. Jag hade inget självförtroende eller självkänsla överhuvudtaget. Det var otroligt tungt och svårt. Jag mådde verkligen dåligt och var på botten. Men tillslut så vände det, vilket det kommer göra för dig också. Jag började inse att jag klarar mig så mycket bättre utan honom. Det kommer du också att inse. Det var helt rätt av dig att lämna honom, så starkt verkligen. Förstår hur svårt det var. Du förtjänar så mycket bättre och det kommer du att få. Kanske ett dåligt svar men det blir faktiskt bättre med tiden även om det inte känns så just nu. Försök att umgås med familj/vänner om du har den möjligheten, det hjälpte mig väldigt mycket. Försök att prata ut om det du har varit med om, både med vänner och med någon professionell. Gör saker som du mår bra av och saker som du tyckte om att göra innan du träffade honom. Det är också viktigt att du tillåter dig själv att vara ledsen också, det är okej att må dåligt. Ett annat tips är att varje kväll skriva ner 3 bra saker om dig själv och 3 saker du är tacksam över. Något annat som också kan hjälpa är att skriva ner på ett papper om hur du mår och hur du känner. Ibland kan det vara jobbigt att prata med andra om det så därför är det skönt att kunna skriva av sig lite och få ut sina känslor. Det är svårt att säga exakt hur man går vidare och mår bättre men det är en process som tar tid. Jag hoppas verkligen att du börjar inse ditt eget värde och börjar må bättre. Det kommer inte att vara såhär jobbigt för evigt. Tro mig det blir bättre.

    Ta hand om dig.

    Kram ??????????

  • anna0911
    Anonym (VEM VAR JAG?) skrev 2020-04-06 03:00:28 följande:

    Skulle behöva era goda råd, kanske dela tankar och erfarenheter kanske om ni

    E inte värst bra på att få ihop de men gör ett gott försök...

    Inser för de första att jag inte får plats med allt jag vill berätta, inte ens hälften...

    Men då kom jag på att många säkert här har lite kännedom ang destruktiva relationer, manipulationer, narcissistiskt beteende, lögner, otrohet, söndertrasad själ, ihåligt tomt hjärta, misshandel fys å psy..

    Lyckas trycka ner både självkänsla, å självflrtroendet så långt ner att man knappt vet vem jag var...

    Dessa fruktansvärda kränkningar, å att få mig att tänka/känna exakt som han vill tex att jag inte klarar mej utan han, jag behöver inga vänner eller min familj för jag har jue han...

    Jag är ordagrant korkad, dum i huvudet, fattar ingenting, inte älskvärd..

    Har en liten Chiwawa, vilket han ser som en konkurrent, ofta elak, skrämde henne...tom sparka till henne vid ett tillfälle, orka inte jobba ( Levt på mig i 4 år), otrogen, mycke alkohol å tabletter, slog sönder hem efter hem, låste mig ute länge vintertid,han satt å flinade inomhus i värmen osv osv...

    Nu undrar ni alla säkert samma sak, hur fasen kan hon vara kvar med honom...väldigt enkelt svar..han skapade mej på det mest grymmaste sätt till att bli exakt den han ville jag skulle vara...

    Jag Ammie fanns inte kvar..

    Fann styrkan nånstans, viljan att leva kanske så genomförde jag det största mest skrämmande jag gått igenom å faktist klarade de med noggrann planering å väldigt påläst förstås...flyttade ifrån honom.

    Jag bor i egen lgh, men han har ff den här sjuka manipulerande övertaget av mig..

    Ska genomgå bla trauma behandling...

    Jag behöver hjälp från er i form av goda råd..

    Kommer jag någonsin bli mitt jag igen?

    Går andra människor igenom sånt här lidande?

    Samtidigt är jag tacksam till högre makter att styrkan å viljan hann, annars hade han även tagit de enda jag å min lilla vovve hade kvar....

    Nämligen vårt liv..


    En dag i taget. Låter bra att du genomgår olika behandlingar, jag hoppas att ni inte har någon kontakt alls. Du kommer bli DU igen men det kommer ta tid. Har inte levt så brutalt som du beskriver mer psykiskt nedbrytande förhållande som jag tar mig ur. Det är något knäppt i våra hjärnor som gör att vi stannar i destruktion. Önskar dig all lycka tiil och härligt att hunden kom med! Kram
Svar på tråden Behöver goda råd...