• Anonym (TomD)

    Dejta tjej som skaffat barn på egen hand

    Insemination alltså. Skulle du dejta tjejen?
    Har du gjort det? Ville hon ha en pappa till sitt barn, ville hon ha fler barn?

  • Svar på tråden Dejta tjej som skaffat barn på egen hand
  • Anonym (fråga!)

    Du får nog fråga henne. Alla som gör så  gör det inte av samma skäl. 

    Om du själv tex skulle vilja ha barn en dag, hur tänker hon om det? Om du tror hon skaffade barn för att "slippa" en pappa så är det smart att ta reda på det, för då kanske hon inte vill ha fler barn med dig tex. Men det kan ju vara någon helt annan orsak, hon kanske längtar efter familjeliv med en man. 

  • Anonym (TomD)
    Anonym (fråga!) skrev 2020-04-06 08:12:28 följande:

    Du får nog fråga henne. Alla som gör så  gör det inte av samma skäl. 

    Om du själv tex skulle vilja ha barn en dag, hur tänker hon om det? Om du tror hon skaffade barn för att "slippa" en pappa så är det smart att ta reda på det, för då kanske hon inte vill ha fler barn med dig tex. Men det kan ju vara någon helt annan orsak, hon kanske längtar efter familjeliv med en man. 


    Jag vill inte ha barn. Hon skaffade barn på egen hand för hon hittade inte rätt man.
  • Anonym (Nn)

    Positiva med detta är att det inte finns något ex som skapar problem för er. Negativa blir att om du inte vill ha barn och ska dejta en kvinna med barn på heltid så kommer det bli ganska mycket som att du har barn.

    Du får fundera på det och om det är det liv du vill leva eller om du kanske vill ha en kvinna utan barnönskan att leva ett sådant liv med.

  • Anonym (Ptr)

    Jag har inte gjort det men skulle göra det. Känns spontant mycket bättre än att dejta en tjej som har barn med nåt ex eller till och med flera ex som hela tiden ska finnas med i bakgrunden. Då är man också mer fria som par/familj. Kan flytta, resa på långresor etc, göra vad man vill helt enkelt, utan att exet ska godkänna eller ungarna träffa sin pappa.

  • Mimosa86
    Anonym (TomD) skrev 2020-04-06 08:15:59 följande:

    Jag vill inte ha barn. Hon skaffade barn på egen hand för hon hittade inte rätt man.


    Låter toppen, inget galet ex och problematik där. Däremot så finns ju barnet där 100% så du måste avgöra om du vill gå in och bli en del av en familj (med allt det innebär) eller inte.

    Ja, de flesta människor skaffar syskon om det är möjligt. Hon kommer förmodligen vilja ha fler
  • Anonym (Juni)

    Så länge du är okej med att finnas där som vuxen för hennes barn så tror jag inte att det kommer vara något större problem. Som övriga sagt är det ju toppen att det inte finns något ex inblandat som det finns eller riskerar bli en massa tjafs med. 

    Det enda jag tror kan bli lite knepigt är väl att du inte vill ha barn. Om ni planerar att flytta ihop i framtiden kommer ju hennes barn vara en del av erat hushåll. Du behöver ju inte ta en föräldraroll för det här barnet, men du kommer ju behöva finnas där som vuxen. 

  • Anonym (Q)

    Risken är ju att hon bara vill ha någon som hjälper till med barnen. Ursprungliga planen var säkert att klara sig utan man helt. Vill du vara en reservman på det sättet?

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Q) skrev 2020-04-06 13:34:29 följande:

    Risken är ju att hon bara vill ha någon som hjälper till med barnen. Ursprungliga planen var säkert att klara sig utan man helt. Vill du vara en reservman på det sättet?


    Jag tänker likadant - hon har ju planerat för att vara själv och redan uteslutit att ha ett förhållande. Vad skulle få henne att ändra på det ? Gissar på att hon märkt att det är jobbigt att vara ensam förälder och vill ha avlastning.
  • Anonym (E)
    Anonym (Q) skrev 2020-04-06 13:34:29 följande:

    Risken är ju att hon bara vill ha någon som hjälper till med barnen. Ursprungliga planen var säkert att klara sig utan man helt. Vill du vara en reservman på det sättet?


    Anonym (Ensam) skrev 2020-04-06 17:24:06 följande:

    Jag tänker likadant - hon har ju planerat för att vara själv och redan uteslutit att ha ett förhållande. Vad skulle få henne att ändra på det ? Gissar på att hon märkt att det är jobbigt att vara ensam förälder och vill ha avlastning.


    Eller så vill hon helt enkelt ha en partner? Att man väljer att skaffa barn på egen hand behöver ju inte betyda att man gör det för att man aldrig någonsin vill ha en partner igen. Man kan längta efter och vilja ha barn och inte hitta rätt person DÅ och av olika anledningar inte ha tid, möjlighet eller vilja att vänta in att EVENTUELLT någon gång i framtiden hitta den personen. Man kan också av olika anledningar vilja skilja på barnskaffande och parrelationer, t.ex för att parrelationer tyvärr har en tendens att gå åt helvete och har man då barn ihop blir det genast väldigt mycket mer komplicerat och svårt - för resten av livet. Hur kan man ens automatiskt komma till de slutsatser ni gör undrar jag.
  • Anonym (Försiktig)

    Jag skulle vara försiktig med att inleda nåt med en sån person. Jag tolkar denne som en person som inte lägger så stort värde i förhållanden då allt och alla är lätt utbytbara och för att man i dagens samhälle inte behöver nån i sitt liv egentligen. Men detta var en generalisering från min sida. Ta reda på varför hon gjorde insemination.

Svar på tråden Dejta tjej som skaffat barn på egen hand