• Anonym (G)
    Mon 6 Apr 2020 16:33
    278 visningar
    2 svar
    2
    278

    Är det normalt att sammandragningarna gör ont och känns lite som att man ska få diarré i slutet av graviditeten?

    Jag har haft sammandragningar sedan tidigt i graviditeten. Sammandragningarna har inte gjort ont, bara varit obehagliga och spänt. Jag har inte uvi. Nu i vecka 38 har jag sedan två dagar tillbaka fått några sammandragningar som gör ont. Det känns ungefär som när man blir dålig i magen strax innan diarré om ni förstår vad jag menar... Men jag är inte dålig i magen just nu och magen blir stenhård som vid en sammandragning. Och när krampen släpper så släpper det onda samt dålig i magen-känslan. Har en aktiv bebis i magen så har inte panik men tycker ni att jag borde ringa förlossningen eller är detta normalt? Blir typ också kissnödig direkt efter sammandragningen. Hmm...

  • Svar på tråden Är det normalt att sammandragningarna gör ont och känns lite som att man ska få diarré i slutet av graviditeten?
  • Mon 6 Apr 2020 19:55
    #1

    Nej, ta det lugnt. När det är igång på riktigt så kommer du inte tveka :)

  • Anonym (G) Trådstartaren
    Mon 6 Apr 2020 23:54
    #2
    cleoeme skrev 2020-04-06 19:55:01 följande:

    Nej, ta det lugnt. När det är igång på riktigt så kommer du inte tveka :)


    Nej asså jag undrar inte om förlossningen är på gång, det tror jag inte att den är :) Jag undrar om det fortfarande, som det var tidigt i graviditeten, kan vara farligt med sammandragningar som gör ont?
Svar på tråden Är det normalt att sammandragningarna gör ont och känns lite som att man ska få diarré i slutet av graviditeten?