• Anonym (Eli)
    Mon 6 Apr 2020 19:28
    1239 visningar
    7 svar
    7
    1239

    Gjort botox och idag plussade jag

    Förra veckan gjorde jag botox, glabella och panna (mest för min huvudvärk). Igår plussade jag. Enligt uträkning är jag i vecka 9 idag. Blir såklart nojig att detta ska påverka fostret. Någon med erfarenhet? Obs, fördomsfulla kommentarer undanbedes.

  • Svar på tråden Gjort botox och idag plussade jag
  • Anonym (Googl­e)
    Mon 6 Apr 2020 20:17
    #1

    Ingen panik alls tydligen.

    https://janusmed.sll.se/#/home/fosterpaverkan

    Men en liten undran ( bara nyfiken, inget fördömande!)- om du är så långt gången nu som v.9 anade du inte/misstänkte att du var gravid förra veckan? Jag menar det måste ju vara jättelänge sen du hade mens. De flesta plussar ju runt v.5.

  • Anonym (Eli) Trådstartaren
    Mon 6 Apr 2020 20:31
    #2

    Efter att ha haft väldigt oregelbunden mens väldigt länge (av olika orsaker) och även försökt bli gravid länge så ger man upp hoppet, tyvär. Så att jag ens testade nu var ju ett under. Förstår din fråga :)

  • Anonym (3 barnsm­amma)
    Mon 6 Apr 2020 20:35
    #3
    Anonym (Google) skrev 2020-04-06 20:17:51 följande:

    Ingen panik alls tydligen.

    janusmed.sll.se/

    Men en liten undran ( bara nyfiken, inget fördömande!)- om du är så långt gången nu som v.9 anade du inte/misstänkte att du var gravid förra veckan? Jag menar det måste ju vara jättelänge sen du hade mens. De flesta plussar ju runt v.5.


    Jag har oregelbunden mens och har haft oregelbundna mensliknande blödningar under alla mina 3 graviditeter. Att utebliven "mens" skulle vara självklart är lite av en myt
  • Anonym (Googl­e)
    Mon 6 Apr 2020 20:39
    #4
    Anonym (Eli) skrev 2020-04-06 20:31:50 följande:
    Efter att ha haft väldigt oregelbunden mens väldigt länge (av olika orsaker) och även försökt bli gravid länge så ger man upp hoppet, tyvär. Så att jag ens testade nu var ju ett under. Förstår din fråga :)
    Jamen grattis då! Glad Men ska du inte göra VUL eller UL för att verkligen få bekräftat att du är i v.9? Vid oregelbunden mens kan det ju skilja veckor i uträkning från senaste mens tills hur långt gången man egentligen är.
  • Anonym (Googl­e)
    Mon 6 Apr 2020 20:43
    #5
    Anonym (3 barnsmamma) skrev 2020-04-06 20:35:24 följande:
    Jag har oregelbunden mens och har haft oregelbundna mensliknande blödningar under alla mina 3 graviditeter. Att utebliven "mens" skulle vara självklart är lite av en myt
    Det är mycket ovanligt med blödningar som helt påminner om mens som gravid. De flesta får utebliven mens och misstänker därför graviditet om möjligheten finns. Har man regelbunden mens går det fortare att misstänka. Har man som en bekant till mig mens 2 ggr per år dröjer det länge. Blödningar som gravid är dock nåt annat. Har även jag haft och en ganska rejäl.
  • Anonym (Eli) Trådstartaren
    Mon 6 Apr 2020 20:43
    #6

    Ja eftersom jag bara har en äggledare så kommer jag göra vul för att se så fostret ligger rätt.

  • Anonym (Eli) Trådstartaren
    Mon 6 Apr 2020 20:46
    #7

    Fast är ju tråkigt att denna tråd föll ut i att man ska förklara sin menscykel osv när det egentligen inte alls var det den handlade om. Haha.

Svar på tråden Gjort botox och idag plussade jag