• Anonym (??)

    Motstridig personlighet?

    Hej!

    Finns det någon som känner igen sig? 

    Jag reflekterar en hel del kring mig själv, mina val, mina åsikter, handlingar, hur jag är som person. Ibland har jag svårt att förstå mig på mig själv då jag är så motsägelsefull. Jag har ingen utbildning inom psykologi eller psykiatri så jag har ingen aning om hur vanligt det är att vara motsägelsefull i sin personlighet. 

    Jag är inte särskilt förtjust eller intresserad av andra människor. Jag tycker om att vara själv. Jag är allt annat än känslosam och påverkas inte av många saker som andra gör. Känslostyrda människor tycker jag ofta är ologiska och även svaga. Samtidigt så arbetar jag inom vården, har absolut inge problem att förstå och identifiera andras känslor, viljor eller problem och hur jag kan vara till hjälp. Jag är en bra vän och är en person som inger förtroende. Jag har väldigt lätt att få kontakt med människor. 

    Jag kan vara rätt cynisk i mitt inre liv samtidigt som jag kan vara väldigt idealistisk i mina handlingar. 

    Jag accepterar och tycker om båda sidorna av mig själv, men jag undrar hur det kan gå ihop. Är det så här de allra flesta fungerar? 

Svar på tråden Motstridig personlighet?