• Anonym (Sömntuta?)

    1 åring som sover mycket?

    Ni som har ungar som är 1-2 år å som sover mycket på natten, hur många timmar sover dom? Min sover bara typ 10 timmar men sover 2-3 timmar en gång på dagen. Men en bekants dotter sover 14-16 timmar på natten å så 1,5 timme på dagen oftast. Jag tycker det verkar väldigt mycket! Men det kanske bara är min dotter som sover lite. Ni som har sömntutor, hur mycket sover dom? ????

  • Svar på tråden 1 åring som sover mycket?
  • viseversa

    min 5 månaders sover hela natten från 21-07 utan uppvak. Så var glad att du har ett barn som sover. Det är det inte alla som har. Har en kompis som har en 4 åring som vaknar ca 6-7gr per natt och en 2 åring som vaknar ca 4-5 gr varje natt. Hon är helt förstörd av sömnbrist. Så länge hon är frisk pigg i övrigt ska du inte oroa dig.

  • Gameofthrones

    Det är bra om barn sover mkt intryck på dagarna. Min äldsta sov 12 h eller mer. i den åldern fortfarande idag efter fredag kväll och vakna lördag fm. eller morgon sover som en stock. pga skolan, läxor, kompisar, träningar. 

    Mina barn har kommit i perioder i livet med sömn, men har haft bra dygnsrytm. 

  • Gameofthrones

    Det är bra om barn sover mkt intryck på dagarna. Min äldsta sov 12 h eller mer. i den åldern fortfarande idag efter fredag kväll och vakna lördag fm. eller morgon sover som en stock. pga skolan, läxor, kompisar, träningar. 

    Mina barn har kommit i perioder i livet med sömn, men har haft bra dygnsrytm. 

  • Gameofthrones

    Det är bra om barn sover mkt intryck på dagarna. Min äldsta sov 12 h eller mer. i den åldern fortfarande idag efter fredag kväll och vakna lördag fm. eller morgon sover som en stock. pga skolan, läxor, kompisar, träningar. 

    Mina barn har kommit i perioder i livet med sömn, men har haft bra dygnsrytm. 

  • Anonym (Hnb)

    Har en hnb:are som inte kommer bli ihågkommen för sin goda sömn. Tungan ute  Han sover ca 9 timmar per natt, ibland med många uppvak. Hela nätter kanske 4 sen han föddes. Dagtid ca 2 timmar. Och tro mig- det kvittar om vi lägger honom senare på kvällen eller låter honom sova kortare dagtid! Har man en hnb:are har man provat ALLT sen dagen de föddes...

  • Anonym (Sömntuta?)

    Ok min dotter vaknar flera gånger om natten så hade varit skönt om hon sov lite bättre. Men tycker nästan det låter för mycke att sova 16-17, ibland 18, timmar om dan som min väns dotter gör? Eller har ni barn som sover så länge?

Svar på tråden 1 åring som sover mycket?