• Anonym (?)

    Svenska och irakisk man?

    Som helsvenska. Hur fungerar kombinationen med en man från Irak bosatt i Stockholm men anser sig vara oreliglös. Mycket bra yrke och min typ,,

  • Svar på tråden Svenska och irakisk man?
  • Anonym (Jag)

    Erfarenheter jag har hört av den typen av relationer har för det mesta dessvärre varit negativa i slutänden. I början har relationerna varit bra. Men sedan med tiden har det blivit sämre och sämre.

  • fornminne

    Om han är "din typ", vad får dig att tveka? Hans bakgrund? Något annat? Visst kan ert förhållande leda till allvarliga kulturkrockar, men det behöver inte bli så.


    Jag frågar eftersom män jag inte passar ihop med (om vi t ex står långt ifrån varandra kulturellt eller värderingsmässigt), inte brukar vara "min typ". Jag attraheras sällan av andra än västerländska män, men även om det finns en ytlig attraktion, försvinner ju den (eller stannar vid ytlig) om man inte passar ihop eller kommer överens på ett djupare plan.

    Den här mannen verkar redan ha fångat ditt intresse. Skulle han ha gjort det om ni var väldigt olika? Eller om han verkade ha knepiga värderingar?


    Annars är det väl bara att ge det en chans. Funkar det så funkar det. Funkar det inte, är det inte mer med det. Självklart bör ni skynda långsamt.

  • Anonym (Lina)

    Bott i Sverige hela sitt liv?Hur viktigt är hans kultur?Hur kommer det att påverka erat förhållande?

Svar på tråden Svenska och irakisk man?