Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

    Yngsta mästerkocken 2020

    Jag tittar självklart och tycker alltid det är roligt då småkockarna är både duktiga och gulliga!

    Men jag saknar Paul Svensson i juryn. Vart har han tagit vägen?

  • flygrl

    Jo, ang premiärprogrammet...så slocknade jag tyvärr så ska se om det vid tillfälle och så får jag återkomma med mitt omdöme här.

  • flygrl

    Jag fick ju se om programmet eftersom jag somnade sist. Har väl inte så mycket kommentarer mer än att ungarna som vanligt imponerar och att det kommer stegras under seriens gång när vi som vanligt får se dom laga diverse väldigt avancerade grejer.

    Håller helt med om att det känns lite konstigt och obekvämt att Tina säger skitungar i tid och otid. I övrigt är hon ju bra med barnen men just det där blir bara dumt. :/

    Nytt avsnitt om några timmar!

  • flygrl

    Jag kan bara fortsätta hylla barnen och deras kunskap och förmåga laga god mat. Håller med om att det va tråkigt att Alvin åkte ut förra veckan. Samma den här veckan att Tage åkte ut för han va också charmig med sin skånska och lite professorsaktiga sätt. F.ö. är det alltid jobbigt att se hur ledsna barnen blir när dom måste lämna.

    Flera fick till riktigt fina rätter av köttet och grönsakerna. Olivia som va bäst förra gången med en snygg och säkert jättegod rätt tillhörde toppen också den här gången tillsammans med Tove.

    Roliga cupcakes dom fick smaka och skulle ange smaksättningen i. Vissa va lite luriga som den som såg jordgubbsaktig ut men smakade bacon.

    Men jag saknar fortfarande Paul Svensson ffs! :/

  • flygrl

    Skall väl passa på att kommentera förra veckans avsnitt så här några timmar innan det är dags igen. Det va roligt se barnen laga mat åt sjöräddarna i en lagtävling. Härlig mat med havstema med torsk och räkor och båda lagen va förstås duktiga. Mums!

    Också kul med tyskt tema och korvstoppning när dom va tillbaka i Mästerkocksköket. Flera gjorde fina kålbaserade tillbehör men samtliga tror jag fick problem med tiden så korvarna va mer råa än stekta. Väldigt tråkigt att inte Norbert Lang fick smaka färdigstekta korvar när dom nu kämpat så. :/

  • flygrl

    Jo, glömde säga att jag tyckte det va trist att min favorit lilla Olivia som vart så duktig trots hon väl va yngst och knappt nådde upp till spisen åkte ut den här gången. :/

  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-04-25 17:12:54 följande:

    Håller med om allt du skriver. Det var nästan så jag fällde en tår själv när Tage fick lämna. Han är så söt, som en klok liten farbror.

    Jag tror att min favorit, om man får ha det när det kommer till barn, står mellan Olivia och Giovanni. Olivia heter dessutom Kock i efternamn. 

    Alla är så himla duktiga, snacka om potential för framtiden.


    Ja, duktiga är dom allihop. Verkligen imponerande att barn kan ha så mycket matkunskap och skills att laga så fina rätter.

    Olivia hade blivit min favorit med! Yngst och minst men väldigt kompetent och så gullig dessutom. Trist att hon fick lämna nu. :/
    BeautifulLiz skrev 2020-05-01 15:46:10 följande:

    Så fick två till lämna, så hjärtskärande när de blir så ledsna.

    Tycker faktiskt att korvuppdraget var för lite tid till, de fick inte en ärlig chans. Och så fick min ena lilla favorit åka hem. Olivia, lilla hjärtat.  Pojken var så ledsen, honom ville jag bara krama om.

    Så duktiga barn, de skulle slå mig med hästlängder sju dagar i veckan!


    Det är jobbigt varje vecka när några måste lämna, ja och jag är helt på Vildbis linje om att man i stället borde ha ett poängsystem så alla fick va kvar tiden ut.

    Jag skulle inte heller ha en suck i en matlagningstävling mot dom där barnen. No way!

    Ska bli spännande se om några av ungarna blir stjärnkockar i framtiden!
  • flygrl
    Vildbi skrev 2020-04-25 17:17:00 följande:

    Man borde göra om denna tävling för barnen.

    Istället för att åka ut så kan barnen tilldelas poäng.

    Den med högst poäng när säsongen är slut, vinner Sveriges yngsta mästerkock (med allt vad det innebär).


    Har själv vart inne på dom tankarna här hemma i TV-soffan och kan bara hålla med dig. Ett poängsystem skulle göra tävlingen trevligare för båda deltagarna och oss tittare.
  • flygrl

    Ikväll är det final! Spännande men jag ska iaf skriva nåt om dom föregående avsnitten.

    Det va roligt när Tareq Taylor va där. Han har bra hand med barn tycker jag utöver han är en skicklig kock som barnen känner igen. Va jag inte visste är att hans egen dotter tydligen kom trea i tävlingen för ett par år sen.

    Mtp Tareqs intresse för odling va det ju passande med laga mat på ogräs och sen desserter på grönsaker. Alla jobbade på bra men skönt att ingen behövde lämna den här gången!

    Nästa avsnitt inleddes med meddelandet att Calle tyvärr blivit sjuk och fått hoppa av programmet. Trist och man kan bara hoppas det inte va nåt allvarligt.

    Vi fick se lite av Danyels fina restaurang och det blev lagtävling där dom skulle laga 2-rättersmeny till Idol-juryn. Som alltid stressigt i såna tävlingar men det blev eleganta rätter till slut som uppskattades av gästerna.

    Tillbaka i studion skulle dom laga antingen Danyels mer klassiska eller Tinas mer moderna snacktallrik. Det va en del avancerade moment och till slut stod Tove som vinnare och Liam fick lämna.

    Semifinalen inleddes med att Marion Ringborg visade hur man lagar en gambiansk fisk och grönsaksrätt. Med röding!

    Dom fyra återstående tävlande gjorde fina versioner av rätten och allra finast va Giovannis tallrik.

    Sen dök sköna Birgitta Rasmusson från Hela Sverige bakar upp och då skulle det förstås fixas raaasande eleganta desserter, den här gången med bär. Birgitta duktig med barnen, en riktig mystant imho. Till slut hade vi två finalister klara nämligen Giovanni och Tove, båda duktiga och ambitiösa och lika värda vinna alltihop. Det blir säkert en tuff fajt ikväll!

  • flygrl
    Nandez skrev 2020-05-06 20:16:30 följande:

    Är lika imponerad varje gång


    Samma här!
    Nandez skrev 2020-05-06 20:19:14 följande:

    Jag hade inte fixat detta


    Inte jag heller. Dom där ungarna lagar mat på avancerad vuxen nivå jue!
    Nandez skrev 2020-05-06 20:35:25 följande:

    Ha, ha, som dom ser ut


    Nandez skrev 2020-05-06 20:59:12 följande:

    Alla stannar


    Skönt! Inget roligt att se ledsna barn.
    Nandez skrev 2020-05-13 20:02:45 följande:

    Synd att Kalle blev sjuk


    Ja, hoppas det inte va allvarligt som sagt. :/
    Nandez skrev 2020-05-13 20:12:08 följande:

    Oj, vad dom glömmer


    Rätt gulligt när dom stressar på.
    Nandez skrev 2020-05-13 20:40:15 följande:

    Grodlär, näe


    Grodlår är gott! :P
    Nandez skrev 2020-05-20 20:39:06 följande:

    Jösses göra egen glass


    Dom kan det mesta.
    Nandez skrev 2020-05-20 20:52:31 följande:

    Tror inte att jag skulle fixa detta


    Nä, där ligger man i lä.
    Nandez skrev 2020-05-26 21:34:18 följande:

    Snart dags för final


    Japp, snart smäller det!
  • flygrl
    BeautifulLiz skrev 2020-05-24 18:05:30 följande:

    Tycker de är lika värdiga vinnare båda två, men håller nog lite lite på Giovanni ändå.

    Men blir lika glad om Tove vinner.

    Vilka magiskt duktiga barn! 


    Jag unnar båda segern. Ja, dom är verkligen magiskt duktiga!
Svar på tråden Yngsta mästerkocken 2020