• Anonym (Förbr­ukad)
    Wed 8 Apr 2020 21:26
    2548 visningar
    44 svar
    44
    2548

    Hur acceptera ett liv utan sex?

    Brukade gilla sex innan förlossningen och känner en viss sorg över att aldrig kunna njuta av det igen. 9 månader har gått och känns fortfarande som om man skulle kunna rulla in en lastbil i mumindalen. Har även fått kommentarer om att det inte känns så mycket, så det är inte bara i mitt huvud. Är liksom helt öppet, ser skitfult ut och har dessutom hemorrojder som aldrig kommer försvinna. Är numera ensamstående och mitt ex har redan gått vidare. Har alltid tänkt att skaffa en kk om jag nånsin skulle bli singel igen, men kommer ju aldrig hända eftersom jag känner mej äcklig och självkänslan är på bottens botten när det kommer till sex. Så måste hitta ett sätt att acceptera ett liv utan.

  • Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan sex?
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 07:07
    #5
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2020-04-08 21:48:46 följande:
    Sök hjälp om du upplever problem, mycket går lösa med kirurgisk hjälp. Har tagit bort fula analflikar själv.

    Upplever att jag njuter mer av sex efter att jag gött barn trots de kroppsliga förändringar som blivit. Man får lära att älska sig själv och vara tacksam vad kroppen gjort och vara stolt. Njuter du kommer din nästa att njuta med dig oavsett hur du ser ut :)
    På efterkontrollen hittade de inga fel mer än att det var för hårt sytt på ett ställe men det är åtgärdat nu. Inget fel på knipet och "Du ser fin ut" tyckte hon. Att jag själv tycker jag ser för jävlig ut och är större än innan är bara estetiska defekter och rent ekonomiskt kommer jag aldrig kunna fixa det ändå. 
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 07:35
    #7
    Anonym (s) skrev 2020-04-09 01:17:14 följande:

    Brukar väl gå att operera har för mig att dom pratade om det på något avsnitt av kropp och själ i P1 du kan leta bland gamla avsnitt där. Tror att olika regioner var olika när det gällde att ge hjälp. Men sen man klarar sig utan sex. Har själv aldrig haft någon att ha sex med så jag försöker fokusera på annat. Träning fungerar rätt bra tex.


    Jo, får väl hoppas längtan försvinner med tiden. Ju längre man är utan desto mindre lust brukar man ju ha. Känns bara just nu som att en bit av livskvaliteten försvunnit.
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 07:39
    #8
    Anonym (Vackrare) skrev 2020-04-09 00:08:33 följande:

    Kvinnor likt dig som fött barn blir bara vackrare. Ditt ex var en ynkrygg.


    Önskar jag också kunde se det hos mej själv, men det känns bara som något man säger till mammor för att de inte ska bryta ihop.
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 13:55
    #14
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2020-04-09 08:09:16 följande:

    Nej! Man kan älskas o uppskattas även efter och trots att man ser annorlunda ut osv. När jag blev singel träffade jag flera...ingen sa nåt och jag lovar att de njöt ! Och då hade jag fortfarande fula och många hemorrojder och en massa missprydande ärr osv...men är man trygg i sig själv så är det inte många som skulle trycka ner en för nåt sånt!


    Skönt att det gick bra för dej. Dålig självkänsla är nog det som är mest avtändande med mej. Läser hela tiden om kvinnor som inte känner nån skillnad eller till och med blev tightare (!) efter förlossningen redan efter ett par månader. Känns inte som jag nånsin kommer bli trygg i mej själv igen :(
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 14:05
    #15
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2020-04-09 08:40:08 följande:

    Ammar du?

    Så fort jag slutade amma fick jsg tillbaka lusten


    Ammar inte och lusten finns där. Är bara övertygad om att jag inte duger åt någon. Typ skadat gods.
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 14:19
    #17
    Anonym (Ara) skrev 2020-04-09 08:49:59 följande:

    Men herregud, nu ska du lyssna på mig.

    Det har gått 9 månader sen du fött barn (!). Din kropp hade 9 månader på sig att ställa om och möblera om musklerna i din kropp och lösa upp bäckenet. Du kan inte förvänta dig att kroppen ska vara återställd efter bara nio månader.

    Det tar tid. Vad jag hört tar det ca 7 år för en kropp att helt återställas från en gravid och förlossning.

    Det blir bättre dag per dag. Och blir det inte så måste du få remiss för operation. Din livskvalitet ska inte förstöras för att du fött barn.


    7 år??!!!!? Hinner ju hamna i klimakteriet innan dess. Fast vad jag hört blir man aldrig helt återställd, därav att jag vill försöka acceptera att det är som det är.
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 19:54
    #21
    Anonym (...) skrev 2020-04-09 15:31:29 följande:
    Det är alltså 1 kille som sagt en kommentar om att du är lite slapp där nere? Det är inte mycket till statistiskt underlag. Hade det varit 10 killar som sagt det kanske du kunde dra den slutsatsen.

    Tror knappast du är förstörd där nere, om de sagt att allt ser fint ut.

    Jag är övertygad om att du kan hitta en kille som du kan njuta med tillsammans. Bara att ut och dejta.

    Jag skulle bli mycket förvånad om du får höra den kommentaren igen.
    De flesta män skulle sannolikt inte säga något alls hur slapp man än var, såvida man inte ber om en ärlig åsikt. Men detta var liksom det första han sa, första gången vi hade sex efter förlossningen och jag frågade inte ens. Så då måste det ju vara så in i helvetes slappt om man verkligen reagerar så pass att man måste yttra sig. Skämt å sido, men jag känner också själv att det är betydligt större. Hans kommentar blev bara grädden på moset.
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Thu 9 Apr 2020 19:56
    #22
    Anonym (@bazz9113) skrev 2020-04-09 18:38:52 följande:
    Vet precis hur du ska lösa det! Går nog inte att skriva här men lägg till på Snapchat så kan vi snacka vidare! @bazz9113
    Really, how? Har ingen Snap.
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Sat 11 Apr 2020 08:25
    #31
    Anonym (Äsch) skrev 2020-04-10 21:55:48 följande:
    Hemorojder försvinner, kila ner till apoteket och säg att du behöver salva och stolspiller för dem så är de borta efter en vecka.

    Problemet jag hade/har är att min hustru åldrades 20 år i skallen efter barn nummer två, allt annat var lika/ok bra... så bara sexliv blev trisst.
    Kräm och stolpiller hjälper bara om man har ont, dessa får jag leva med enligt gyn.
    På vilket sätt åldrades hon i skallen? Kan väl också säga att jag är skyldig till det, men jag tycker snarare det var en positiv och nödvändig förändring för barnets skull. Mitt ex vill leva sitt liv som vanligt. Ser bland annat alltid till att uträtta sina egna behov (dvs i form av egentid) innan han ägnar sig åt barnet. Sen var vårt sexliv aldrig särskilt kul.
  • Anonym (Förbr­ukad) Trådstartaren
    Sat 11 Apr 2020 22:12
    #37
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2020-04-11 20:06:57 följande:
    Jag listade om mig och gick till en vårdcentral på annan ort, träffade läkare som skickade remiss för åtgärd. Förklarade att mina problem gjorde det svårt att känna mig fräsch och fick operation ungefär 8 månader efter första kontakten, helt ny känsla efter denna!! Jobbigt söka för men så värt! Ta mod till dig!!
    Hade du liknande problem, typ att du kände dej större? För mej är det liksom att det är ingen "trång öppning", utan bara ett hål rakt in. Som att fingret sjunker ner i en deg och ibland kommer det in luft typ när jag suttit ner och reser mej upp. Därav tycker jag inte knipövningar ger så mycket för det finns ju ändå inte så mycket känsel på insidan. Ja, ursäkta ingående förklaring men hoppas du fattar.
Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan sex?