• Anonym (CS)

    Chili sweet farligt?

    Hej

    Jag undrar om kryddan chili sweet av märket Kockens, är farlig i stora mängder? Ibland brukar jag he lite vitlökspeppar i handen och äta upp det, tycker om salt smaken. Härom dagen köpte jag chili sweet för att ha till matlagningen.

    Ikväll tog jag lite av chili sweet i handen och upptäckte hur god den va. Jag kunde inte sluta att ta av den och till slut hämtade jag en tesked och tog, ksk 3 eller 4 skedar. Innan teskeden kom fram, var jag säkert redan uppe i 4 teskedar, så totalt ksk 8 teskedar. Är detta farligt?

  • Svar på tråden Chili sweet farligt?
  • Anonym (NaCl)

    Det är ju rätt mycket salt, vilket inte är hälsosamt i längden.

  • Anonym (Sök hjälp)

    Låter som att du har brist på salter. Besök en läkare och berätta detta. Du behöver förmodligen ta prover.

    Och sluta upp med detta.

  • Anonym (CS)
    Långbenopluto skrev 2020-04-09 09:04:58 följande:

    Skulle tippa på att du behöver psykologhjälp.


    Haha, detta var en engångsföreteelse, tror inte psykolog är nödvändigt
  • Anonym (Men du säger ju annat)
    Anonym (CS) skrev 2020-04-09 09:33:40 följande:
    Haha, detta var en engångsföreteelse, tror inte psykolog är nödvändigt

    ÖÖÖh denna kryddan var första gången men du säger att du brukar göra det med vitlökspeppar... 


    Nej det är inte farligt så att du dör knall fall... Men mängden salt du får i dig när du gör så är farlig och kan i längden leta dill hjärt- och kärlsjukdomar som kan leda till döden... 


    Du borde prata med läkare för det där med att vilja ha salt osv kan vara ett tecken på att du lider av brist på vissa vitaminer och mineraler. Alternativet är att du lider av pica... Det kan ta sig flera uttryck och det finns de som äter sånt som är salt andra äter bomull eller tvättmedel... De behöver hjälp av psykolog för att få stopp på deras skadliga ätande. 


    Så i vilket fall som helst så behöver du prata med läkare. 

Svar på tråden Chili sweet farligt?