• Anonym (Rätt?)

    Göra slut

    Jag har gått i tankarna ett tag att jag måste gå vidare från min sambo. Men gång på gång tänker jag att det kanske är fel beslut och jag kommer ångra mig, sen kommer det en fel tid för att såra honom och så fortsätter det.

    Förstår att det inte kommer kännas 100% rätt att göra det, men när kände du att det va dags att ta upp det? Eller gick dessa tankar över och du förstod att ni hör ihop och det bara va en dålig tid i ett förhållande?

  • Svar på tråden Göra slut
  • Anonym (Kvinna 39)

    Vad är det som gör att du vill lämna din sambo? Psykisk eller fysisk misshandel är alltid ett fullgott skäl att göra slut, eller att man faktiskt bara inte är kompatibla.

  • Akira Öken
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-04-12 11:08:27 följande:

    Vad är det som gör att du vill lämna din sambo? Psykisk eller fysisk misshandel är alltid ett fullgott skäl att göra slut, eller att man faktiskt bara inte är kompatibla.


    Här vill jag bara inflika att vilket skäl som helst är fullgott för att ta egna beslut kring sitt liv.
  • Anonym (Rätt?)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-04-12 11:08:27 följande:

    Vad är det som gör att du vill lämna din sambo? Psykisk eller fysisk misshandel är alltid ett fullgott skäl att göra slut, eller att man faktiskt bara inte är kompatibla.


    Känner att vi vill olika saker. Jag vill gå vidare i vår relation, giftemål, hus och barn, medans han vill ha det som det är(kanske hus om nått år). Levt med varandra väldigt länge och tiden går. Vi har börjat tjafsat väldigt mycket och han har svårt att se saker från mitt perspektiv. Samtidigt som vi har fantastiska stunder ihop, aktivt liv med många resor och han får mig att skratta så jag kiknar, jag kan vara mig själv! Men det känns som om vi just nu växer ifrån varandra..
  • Anonym (Kvinna 39)
    Akira Öken skrev 2020-04-12 11:11:14 följande:
    Här vill jag bara inflika att vilket skäl som helst är fullgott för att ta egna beslut kring sitt liv.
    Naturligtvis, men många är osäkra på om de ska dumpa en kille för att han "typ" har fel strumpor på fel dag fast han i övrigt är perfekt, och sedan finns det de som inte fattar att de lever i destruktiva förhållanden och borde ha lagt benen på ryggen för länge sedan. Våra svar blir väldigt beroende av hur ts ser på sin egen situation, vad hon/han upplever.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Rätt?) skrev 2020-04-12 11:17:50 följande:
    Känner att vi vill olika saker. Jag vill gå vidare i vår relation, giftemål, hus och barn, medans han vill ha det som det är(kanske hus om nått år). Levt med varandra väldigt länge och tiden går. Vi har börjat tjafsat väldigt mycket och han har svårt att se saker från mitt perspektiv. Samtidigt som vi har fantastiska stunder ihop, aktivt liv med många resor och han får mig att skratta så jag kiknar, jag kan vara mig själv! Men det känns som om vi just nu växer ifrån varandra..
    En sådan tråd läste jag nyligen här på FL, du borde leta upp den bland nya inlägg, kan inte vara mer än ett par dagar gammal iaf. De kommentarerna kanske kan ge dig några insikter också.

    Hur som helst, det låter inte som ni har samma tidsschema. Du kanske måste vänta flera år till innan han är redo, har du lust att göra det isf? Om inte så vet du nog svaret själv.
  • Tecum
    Anonym (Rätt?) skrev 2020-04-12 10:33:22 följande:
    Jag har gått i tankarna ett tag att jag måste gå vidare från min sambo. Men gång på gång tänker jag att det kanske är fel beslut och jag kommer ångra mig, sen kommer det en fel tid för att såra honom och så fortsätter det.
    Förstår att det inte kommer kännas 100% rätt att göra det, men när kände du att det va dags att ta upp det? Eller gick dessa tankar över och du förstod att ni hör ihop och det bara va en dålig tid i ett förhållande?
    Han man gått i såna tankar en längre tid är det dags att göra slut, i synnerhet när man inte har barn. 
    Men det blir aldrig rätt tid för att inte såra sin partner...
Svar på tråden Göra slut