• Stefan99

    Alltid trött dagen efter

    Varför är jag alltid så himla trött dagen efter träning, det funkar inte att träna på veckorna för mig för då blir hela dagen efter förstörd, det är värre än att vara bakis.

    Som igår så åkte jag skidor en timma, cyklade till skidspåret vilket tog ca 15 min fram och tillbaka, 30 min totalt plus en timmas skidåkning. Jag drack ca 1,5 liter vatten efter träningen.

    Jag tog inte ut mig så mycket men nu idag är jag liksom helt matt i kroppen och så gör kroppen ont på olika ställen, träningsvärk alltså, men även huvudet känns mör.

    Kan träna max 2 gånger i veckan som det känns för att jag inte ska bli slut, är det så här när man blir äldre, 30 plus, som ungdom orkade man ju allt ?

    Som ungdom kunde jag ha 3 träningar i veckan, gympa 2 gånger på skolan och så match på helgerna. Men sista 5-10 åren har jag blivit slut av 2 träningspass i veckan.

  • Svar på tråden Alltid trött dagen efter
  • AmelieIsak

    Jag är ingen medicinsk expert men det låter inte helt ok. Att vara över 30 är inte gammalt och vanligen (om man också sover och äter bra) brukar lagom med träning GE energi både fysiskt och mentalt. Äter du ordentligt? Kan du ha någon brist? Hur långe har det varit såhär?

Svar på tråden Alltid trött dagen efter