Vuxna barn
Spelar egentligen ingen roll hur jag skulle reagera, frågan är hur du reagerar? Vad känner du att du kan tolerera och vad skulle du vilja sätta stopp för?
Är det ditt hem? Det har aldrig varit tal om att mamman ska komma in i vårt hem och hjälpa barnet att bära in väskan. Hon har inte varit i vårt hem överhuvudtaget. Det du beskriver, att hon går in i ert hem, och inte hälsar, jag hade nog kunnat bli mätt på det beteendet. Skulle kunna tänka mig att hon inte känner att hon vill låtsas lära känna dig, och att hon bara tycker att hon följer med sitt barn till sitt rum, men det skulle vara okej för dig att dra en gräns. Skulle du vilja det? Barnet kanske inte ser det som mer konstigt än att hen tar med en kompis hem. Jag kan dock förstå att man inte vill ha just exet i sitt hem utan förvarning och utan att hon säger ett respektfullt "hej".
Jag tycker det är konstigt att barnen inte bär sina väskor själva och det låter som att de blir lite väl bortklemade men det skulle jag överlåta till föräldrarna, vill de hålla på så får de göra som de vill, så länge det inte går ut över mig. Det där med att mamman bara kliver in hos er skulle kunna falla under den kategorin.