• Wed 15 Apr 2020 23:01
    7088 visningar
    161 svar
    -4 +2
    161
    7088

    Varför finns det så många idiotmän?

    (vet att det finns idiotkvinnor också men tråden handlar om idiotmän just nu)


    Oavsett om man hänger på familjeliv eller flashback så ser man mängder av trådar som handlar om dessa idiotmän och deras brott eller beteende. Eller på andra ställen, i media osv. Eller så har folk egna erfarenheter både män och kvinnor om andra män som inte kan bete sig.


    Varför? Det är ju kvinnor som uppfostrar dem? Nästan så man blir lite "feminazi" när det kommer till vissa (naturligtvis inte alla!) .. men är det inte konstigt så som vissa beter sig? Om man ser till brottsstatistiken och annat. 


    Hur skapas dessa idiotmän? Är det naturen själv som skapar dem av någon anledning eller vad är det frågan om? Finns ju otroligt många vuxna män som beter sig riktigt svinigt och illa mot andra. Har alla dessa män haft hemska mödrar , tror inte det, då det finns män som klarar av att bete sig trots det. Så vad är det som gör att vissa män beter sig som svin? Är det en viss genetik de besitter eller är det en "social konstruktion"? Vad f-n beror det på??

  • Svar på tråden Varför finns det så många idiotmän?
  • Sat 25 Apr 2020 14:05
    -1
    Anonym (Män och kvinnor funkar olika) skrev 2020-04-24 18:07:11 följande:
    Varför finns det så många Incels om det systemet funkar? Inte om de lagstiftar att att män inte får ha för många kvinnliga partners på samma gång då blir det nog ändå ganska jämt mellan könen. Innan flyktingkrisen fanns det ju något fler kvinnor än männen i Sverige. Och många av flyktingarna kommer bli utvisade eller kanske frivilligt återvända hem när kriget och så vidare tar slut. Då kommer det återigen finnas för många kvinnor i befolkningen.
    Incels beror inte på att det finns för få kvinnor. Det beror på att dessa män saknar social kompetens. Det är alltså ett problem som bara kan lösas på individuell nivå, att de tar tag i problemen genom t ex terapi.

    Monogami (iaf seriell monogami) är bäst för barnen. Alltså om både män och kvinnor kan hålla sig i skinnet tills barnen vuxit upp. Alt komma överens om ett öppet äktenskap.

    Polygami förutsätter att män har många kvinnor som får dela på samma man. Tror du inte det vore frustrerande för många kvinnor?

    När naturen får bestämma blir det automatisk lika många kvinnor som män. Men när människan bestämmer blir det för många män (se Kina och Indien).
  • Anonym (Män och kvinno­r funkar olika)
    Sat 25 Apr 2020 18:47
    Xenia skrev 2020-04-25 14:05:56 följande:

    Incels beror inte på att det finns för få kvinnor. Det beror på att dessa män saknar social kompetens. Det är alltså ett problem som bara kan lösas på individuell nivå, att de tar tag i problemen genom t ex terapi.

    Monogami (iaf seriell monogami) är bäst för barnen. Alltså om både män och kvinnor kan hålla sig i skinnet tills barnen vuxit upp. Alt komma överens om ett öppet äktenskap.

    Polygami förutsätter att män har många kvinnor som får dela på samma man. Tror du inte det vore frustrerande för många kvinnor?

    När naturen får bestämma blir det automatisk lika många kvinnor som män. Men när människan bestämmer blir det för många män (se Kina och Indien).


    Försöker du nu ta tillbaka dina egna ord; om polygami finns i samhället så kommer vissa män vara utan? Du menade alltså att de rika männen skulle ta alla kvinnorna och de andra eller fattiga männen skulle vara ofrivilligt celibata. Och med andra ord INCELS pga. för få kvinnor!

    Det stämmer att det finns också de som är celibat pga. sitt egna misslyckande. Men jag anser att om staten skulle underlättar för alla män och kvinnor att bli par genom skattelättnader, par-bidrag eller andra incitament. Därtill tog bort lagar mot polygami för att motverka trafficking och otrohet. Det är bättre för kvinnan att själv få bestämma om hennes man får skaffa sig en till relation än att han är otrogen med flera bakom ryggen på henne. Jag skulle hellre respektera en sån rakryggad, självsäker och ärlig män. Än en feg liten råtta som smyger runt på krogen och betalar för sex med fattiga/ utsatta kvinnor som hålls som slavar av traffikers! Om jag inte vill gå med på att min man ska ligga med andra, så säger jag bara nej och avslutar relationen. Får mig skulle jag bara vilja godkänna för en riktigt speciell man som behandlar mig helt fantastiskt!

    Nej! det har alltid funnits fler kvinnor än män pga. män dör oftare på sina jobb, i krig eller är generellt mer ohälsosamma än kvinnor och dör därmed i förtid. Och därför skulle mycket begränsad polygami vara lösningen. Det finns redan polygami men den kallas bara lite fint för hook-up kulturen. Då fuckboys kan ligga med flera hundratals kvinnor inom loppet av ett par år. Jag vet inte vilken generation du tillhör men generationen som jag växte upp i varken gifter sig eller skaffar barn tidigt. Det leder till en massa Incels om bara 20% av de populära männen ligger med >80% av alla kvinnorna. Vad är det som är så rättvist eller bra med något sånt? Det är därför vi har en sån äcklig och hemsk MeToo värld.

    Det inte bara Incels som behöver hjälp alla kvinnor som luras av fuckboys behöver också stöd och utbildning på invid nivå! Här kan staten försöka ta ansvar och underlätta så inte 1 enda fuckboy använder upp till 300-400-tals kvinnor eller mer. Och våra samhällen sen ska dras med problemen från de 298-398 män som kunde ha varit i relation med de kvinnorna som fuckboysen spärrat av genom att utnyttja och slösa bort deras tid. Vissa kvinnor hoppar från en fuckboy till en annan, en annan och en annan tills de blir 40-50+ och bestämmer sig sen bara för att bli ensamma Kattanter.

    Du kan inte jämför Kina och Indien som dödar eller överger sina döttrar. De är sjuka i huvudet och de kommer att få ett samhälle av våldtäktsmän om de fortsätter på det viset. Hur kan inte föräldrar här förstå att samhällets problem finns i de dåliga livsstilen som folk lever på? Och det kommer drabba era barn om alla de Incels löper amok! Särskilt om ni har unga eller tonårsdöttrar då det är oftast de som kommer bli trakasserade och våldtagna. Iaf. allra mest enligt statistiken men alla kan som sagt drabbas av sexuellt våld, pojke som flicka eller ung som gammal!

    Nuvarande systemet funkar verkligen inte och det behövs förbättring. Pronto!
  • Anonym (Män och kvinno­r funkar olika)
    Sat 25 Apr 2020 19:01

    P.s. är det bättre för barnen att föräldrarna gör slut och träffar andra personer? Barnen därmed får ny bonus- eller styvmammor/ pappor som typ nästa alla redan har? Ursäkta men är inte allt det där ännu värre? Jag skulle tro att barnen hellre skulle vilja ha föräldrar som håller ihop. Och att pappan kommer till hemmet varannan dag, än en pappa som de får åka för att träffa 2 helger i månaden! Jag skulle också tro att det är bättre för barn att bo kvar i ett och samma hem. Istället för att behöva byta bostad varje gång som de ska åka hem till pappan eller mamman!

  • Anonym (dg)
    Sun 26 Apr 2020 22:34
    Anonym (Män och kvinnor funkar olika) skrev 2020-04-21 00:22:39 följande:

    P.s. för er som försöker påstå att flyktingar/ invandrare skulle vara överrepresenterade i sexualbrott pga. sin etnicitet har helt enkelt fel. Som många professorer och studier har förklarat beror det på att dessa oftast är unga och eller singla män som inte har lika starka koppling till samhället. De är väldigt få män som vågar våldta i ett samhälle där deras föräldrar, släktingar, vänner och grannar bor i. Därför är det vanligare för vissa svenska män att våldta på semestrar eller borta på festivaler än i sin hemstad. Pga. skammen som skulle följa om de blev påkomna inför sina nära och kära. Men den där skambarriären försvinner för sexuellt frustrerade flyktingar som har svårt att träffa kvinnor pga. språkhinder och inte heller har samma anknytning till samhället som infödd män har. Då hans familj, vänner etc. bor mycket långt bort och sannolikheten att de ska få reda på hur svinigt han beter sig är mycket liten. Om folk fokuserade på dessa faktorer istället för dumheter som ?den där etniciteten är si eller så?? Skulle man troligtvis kunna göra mycket ner åt saken och stoppa brotten ifrån att hända. Jag tycker att Sverige borde ta in invandrare, särskilt utbildade invandrare, eftersom vi behöver arbetskraft. Men jag skulle hellre vilja se hela familjer komma Sverige istället för alla dessa singelmän. Personligen så anser har också att man borde underlätta för alla män att träffa partners via ett nationell dejting sätt. Lära kvinnor att sätta högre krav på hur männen beter sig mot de. De första män gör ju tydligen allt för att få ligga och kvinnorna borde kunna träna upp de genom sex till att bete sig bättre. Men samhällets avsky och alla lagarna emot bigami borde tas bort helt och hållet. Och tillåta männen som tydligen vill ha flera partners att ha det. Annars kommer de ju aldrig sluta vara otrogna, begå sexualbrott eller gå till prostituerade etc. Det krävs rejäla förändringar om man nu vill se alla sexualbrotten falla drastiskt?


    Försöker påstå? Det är fullständigt glasklart att så är fallet. Vill du ha massa källor på det så finns de redo här i ett worddokument. Förklaringsmodellen har spretat något visserligen men att säga att det fel att det finns en kraftig överrepresentation är helt enkelt, fel.

    Det är mycket svårare att ändra alla utsatta unga mäns situation än att reglera invandringen, därför är det en effektiv åtgärd även med ditt resonemang. 
  • Anonym (Män och kvinno­r funkar olika)
    Wed 29 Apr 2020 12:39
    -1

    P.s. enligt (FOI) Totalförsvarets forskningsinstitut och Säpo är Incels kända för att kalla kvinnor för sliddjur och det gör ni högernazistiska flashbackers också!!!! Så med andra ord är ni samma folk!!!

    En annan bärande del i incelmiljön är en nedvärderande syn på kvinnor. Det finns ett utbrett hat mot kvinnor, som många anser är ointelligent boskap och något män har rätt till, säger Lisa Kaati, forskare på FOI.

    En viktig del av kulturen är våld, både mot andra och mot sig själv. Självmord ses som en normal utväg för incels. Många diskussioner handlar om man ska begå ett vanligt självmord eller ta med sig andra, då framför allt kvinnor, i döden, säger Lisa Kaati, forskare på FOI. Att ta med sig andra i döden kallas för att göra en ER, efter Elliot Rodgers initialer.

    Enligt Säpo kräver incelkulturen ökad uppmärksamhet. Den är sannolikt växande, vilket är besvärande för oss i Sverige och i hela västvärlden, sade Säpochefen Klas Friberg till Sveriges Radio i början av januari.

    Alltså de som vi behöver bli av med är ni människo- och kvinnohatande Incels. Som är mycket farligare än de allra flesta flyktingarna. Om det bara var tillåtet att deportera er till yttre rymden eller något liknande. Väldigt synd!

  • Anonym (mkula­)
    Wed 29 Apr 2020 21:03

    Så länge idiotin uppmuntras av det kvinnliga kollektivet kommer allt fler män att ta efter beteendet.

  • Anonym (Älska­r män)
    Fri 1 May 2020 19:17
    Anonym (Män och kvinnor funkar olika) skrev 2020-04-24 19:52:04 följande:
    Dessutom är Sverige inte ett kapitalistisk land och de flesta i medelklassen får ungefärligt runt samma lön. Om idiotmännen har råd med att köpa trafficking sex, betala för sexresor eller spendera på porr och sånt? Då har de säkert råd med att spendera just de summorna på 1-2 extra kvinnor istället.
    Vilket idiot resonemang...Varför ska just män ha fler fruar..Varför inte Kvinnor oxå då isåfall...I Sverige är det jämställt jämfört med många andra länder...Sen är dom flesta män trevliga och håller inte på med trafficking, etc....Dessutom vill dom normala männen nog inte ha fler fruar..Du verkar ha träffat många skitstövlar...Jag har har faktiskt inte träffat många skitstövlar alls ,så jag har svårt att förstå  vad ni ens diskuterar..Däremot har jag träffat många idiot kvinnor-som varit avundsjuka pga av mitt utseende=jag kan inte rå för hur jag ser ut) .Om du ändrar din attityd så kanske du oxå kan träffa trevliga män...
  • Anonym (Män och kvinno­r funkar olika)
    Mon 4 May 2020 20:06
    Anonym (Älskar män) skrev 2020-05-01 19:17:02 följande:

    Vilket idiot resonemang...Varför ska just män ha fler fruar..Varför inte Kvinnor oxå då isåfall...I Sverige är det jämställt jämfört med många andra länder...Sen är dom flesta män trevliga och håller inte på med trafficking, etc....Dessutom vill dom normala männen nog inte ha fler fruar..Du verkar ha träffat många skitstövlar...Jag har har faktiskt inte träffat många skitstövlar alls ,så jag har svårt att förstå  vad ni ens diskuterar..Däremot har jag träffat många idiot kvinnor-som varit avundsjuka pga av mitt utseende=jag kan inte rå för hur jag ser ut) .Om du ändrar din attityd så kanske du oxå kan träffa trevliga män...


    Ja visst så jämställt med att vara promiskuös och sära benen för flera idiotmän, usch vilken vinst! Usch, det är mest män som längtar efter att ligga med så många olika som möjligt. Men jag hoppas iaf att de flesta kvinnorna respekterar sig själva. Hahaha idiotisk resonemang är att män skulle vara otrogna mot fula kvinnor. Tvärtemot är män otrogna mot vackrare kvinnor för att de är tråkiga troféflickvän eller fru och har absolut inget annat än sitt utseende att använda sig av. Varför tror du att de vackraste kändisarna och modeller har alla haft män som varit otrogna mot de? Hahaha de männen som du skryter med har säkert varit otrogna flera gånger om! Men du tror du inte har träffat skitstövlar. Fastän du inte kan intyga för var de har gjort under hela deras liv eller ens tiden som de dejtade dig Eftersom du inte har varit runt de varenda sekund av varje dag så kan du inte påstå saker som intyga om.

    Och jag har aldrig sagt att någon ville vara otrogen mot mig, haha snälla nån inte ens de som jag aldrig låg med eller tom. ens kysste en enda gång. Haha de var till och med så lojala mot mig utan att få något tillbaka. Och jag genom hela min dragningskraft kunde få män göra vad jag ville, utan att ens släppa till det! Men hahaha du försöker skryta med männen som du var tvungen att ligga med var KANSKE inte skitstövlar eller otrogna män enligt dig hahahaha! Haha någon som faktiskt behöver sära sina ben för allt och alla för att få uppmärksamhet har verkligen inte värst mycket game!

    Jag har den mest femininaste kroppen med bröst och rumpa. Och jag har fått fullt med avundsjuka komplimanger för min kropp, mitt ansikte och hår av nära, främlingar och professionella fotografer.

    Fast jag måste erkänna jag var nog pytte lite basic under min tonårstid och det var inte förrän lite senare som jag inte förlitade mig så mycket på bara min skönhet. Och jag drev män till fullständigt vansinne med min teasing och art of seduction. Hahaha det faktum att du måste träffa flera män visar att inga av de stannar kvar runt dig länge. Och det är säkert inte ens du som har dumpat de heller. Du vet inte ens att något som män gillar mest är allra första gången som de har sex med en ny kvinna. Med undantaget av en kvinna som de är absolut helt besatt av. Och det är säkert därför de lämnar dig efter tag hahahaha du får mig skratta så mycket.

    Det faktum att du tror att vara tråkig med bara fint utseende räcker? Bevisar att du inte vet ett dugg om vad som krävs för att behålla en mans uppmärksamhet år efter år, efter år. Jag har de åsikter som jag har eftersom jag vet hur både saker och ting och de flesta människor funkar. Det finns en anledning till varför inga eller bara väldigt få tjejer kan få fuckboys att bli kära. Alla kan tyvärr inte vara tillräckligt sexiga och intressanta hur mycket de än försöker ljuga för sig själva. Jag har fått flera fuckboys (som kan få nästan vilken tjej de än vill) falla helt pladask för mig. Men haha du skryter med att töntar tänder på dig. Haha fortsätt du leva i din fantasivärld och förbered på dig på att ligga med nästa man som kommer bli dödsuttråkad och också lämna dig. Hur mycket förlorare är någon som inte ens kan behålla töntars uppmärksamhet efter ett tag?

    Hahahaha du vet inte ens hur synd om dig det verkligen är;

  • LSDW
    Sat 9 May 2020 00:54
    Anonym (mkula) skrev 2020-04-29 21:03:39 följande:

    Så länge idiotin uppmuntras av det kvinnliga kollektivet kommer allt fler män att ta efter beteendet.


    Amen skämtaru. Ett tips till kvinnor är att inte umgås med idioter
  • Sat 9 May 2020 01:01

    Män är dumma i huvudet, inte konstigt kvinnor har längre livstid än män. Källa: random video på youtube som involverar kroppsskada eller livsfara.


    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Älska­r män)
    Tue 12 May 2020 04:26
    Anonym (Män och kvinnor funkar olika) skrev 2020-05-04 20:06:40 följande:
    Ja visst så jämställt med att vara promiskuös och sära benen för flera idiotmän, usch vilken vinst! Usch, det är mest män som längtar efter att ligga med så många olika som möjligt. Men jag hoppas iaf att de flesta kvinnorna respekterar sig själva. Hahaha idiotisk resonemang är att män skulle vara otrogna mot fula kvinnor. Tvärtemot är män otrogna mot vackrare kvinnor för att de är tråkiga troféflickvän eller fru och har absolut inget annat än sitt utseende att använda sig av. Varför tror du att de vackraste kändisarna och modeller har alla haft män som varit otrogna mot de? Hahaha de männen som du skryter med har säkert varit otrogna flera gånger om! Men du tror du inte har träffat skitstövlar. Fastän du inte kan intyga för var de har gjort under hela deras liv eller ens tiden som de dejtade dig Eftersom du inte har varit runt de varenda sekund av varje dag så kan du inte påstå saker som intyga om.

    Och jag har aldrig sagt att någon ville vara otrogen mot mig, haha snälla nån inte ens de som jag aldrig låg med eller tom. ens kysste en enda gång. Haha de var till och med så lojala mot mig utan att få något tillbaka. Och jag genom hela min dragningskraft kunde få män göra vad jag ville, utan att ens släppa till det! Men hahaha du försöker skryta med männen som du var tvungen att ligga med var KANSKE inte skitstövlar eller otrogna män enligt dig hahahaha! Haha någon som faktiskt behöver sära sina ben för allt och alla för att få uppmärksamhet har verkligen inte värst mycket game!

    Jag har den mest femininaste kroppen med bröst och rumpa. Och jag har fått fullt med avundsjuka komplimanger för min kropp, mitt ansikte och hår av nära, främlingar och professionella fotografer.

    Fast jag måste erkänna jag var nog pytte lite basic under min tonårstid och det var inte förrän lite senare som jag inte förlitade mig så mycket på bara min skönhet. Och jag drev män till fullständigt vansinne med min teasing och art of seduction. Hahaha det faktum att du måste träffa flera män visar att inga av de stannar kvar runt dig länge. Och det är säkert inte ens du som har dumpat de heller. Du vet inte ens att något som män gillar mest är allra första gången som de har sex med en ny kvinna. Med undantaget av en kvinna som de är absolut helt besatt av. Och det är säkert därför de lämnar dig efter tag hahahaha du får mig skratta så mycket.

    Det faktum att du tror att vara tråkig med bara fint utseende räcker? Bevisar att du inte vet ett dugg om vad som krävs för att behålla en mans uppmärksamhet år efter år, efter år. Jag har de åsikter som jag har eftersom jag vet hur både saker och ting och de flesta människor funkar. Det finns en anledning till varför inga eller bara väldigt få tjejer kan få fuckboys att bli kära. Alla kan tyvärr inte vara tillräckligt sexiga och intressanta hur mycket de än försöker ljuga för sig själva. Jag har fått flera fuckboys (som kan få nästan vilken tjej de än vill) falla helt pladask för mig. Men haha du skryter med att töntar tänder på dig. Haha fortsätt du leva i din fantasivärld och förbered på dig på att ligga med nästa man som kommer bli dödsuttråkad och också lämna dig. Hur mycket förlorare är någon som inte ens kan behålla töntars uppmärksamhet efter ett tag?

    Hahahaha du vet inte ens hur synd om dig det verkligen är;

    Gud vad upprörd du blev..Skriv en bok..Och jag skrev ingenstans att jag ligger runt..Jag har nog behållit män BRA mycket längre än dig...Och du skriver att jag bara är snygg eller fin och killar har dumpat mig - sen skriver du att DU är såå snygg- du säger ju emot dig själv..Och har du varit med dom 24/7 eftersom du "vet" att dom inte varit med andra--bull..
    Jag har en man sen över 10 år som gör allt för mig.-och då menar jag ALLTTungan ute-han är knappast uttråkad.. Hur länge har du behållit en kille..ngr månader eller veckor antar jag...
  • Anonym (Män och kvinno­r funkar olika)
    Thu 14 May 2020 15:03
    Anonym (Älskar män) skrev 2020-05-12 04:26:39 följande:

    Gud vad upprörd du blev..Skriv en bok..Och jag skrev ingenstans att jag ligger runt..Jag har nog behållit män BRA mycket längre än dig...Och du skriver att jag bara är snygg eller fin och killar har dumpat mig - sen skriver du att DU är såå snygg- du säger ju emot dig själv..Och har du varit med dom 24/7 eftersom du "vet" att dom inte varit med andra--bull..

    Jag har en man sen över 10 år som gör allt för mig.-och då menar jag ALLT-han är knappast uttråkad.. Hur länge har du behållit en kille..ngr månader eller veckor antar jag...


    En hel bok full av sanning är värd mer än något annat. Men Gud hur trög får man lov att vara? Jag sa att skönhet inte är allt!!!!! Och det krävs mer än skönhet för att behålla mäns intresse. Särskilt om mannen har väldigt höga krav och inte är en lättroad tönt. En fuckboy som kan ligga med minst dussintals kvinnor varje vecka lämnar inte den livsstilen för bara vilken tråkig kvinna somhelst.

    Om du inte vet att populära män har jätte höga krav på vilken kvinna de väljer? visar att att du aldrig har varit med några andra män än töntar! Hahaha gift i 10år hur gammal är du 40, 50, 60? Det betyder att en man som började komma upp i åldern bestämde sig för att bara nöja sig med lite skönhet och orkade kanske inte leta efter någon bättre? Eller så har du nöjt dig med en tönt som är glad att han ens får ligga. Vilken seger i vilket fall som helst, hahaha grattis till er båda!

    Tror du det är game med att skryta ?åh han får knulla mig och sen därefter gör han saker för mig?? Har du någonsin i ditt liv haft män som du inte behövde sära benen för (och jag menar inte din pappa/ farfar etc.) någonsin göra mycket för dig? Män som bråkar med dig om att göra si eller så bara för att de vill ha din uppmärksamhet, vill umgås och vara nära dig? En kvinna med riktig attraktiv karisma kan få MÅNGA män (inte få), som hon INTE behöver ge sex ens, fortfarande göra allt för henne!

    Hahaha jag ser fram emot dina ej så begåvade kommentarer ;)

Svar på tråden Varför finns det så många idiotmän?