• Anonym (Jag har Corona­)
    Sat 18 Apr 2020 22:49
    14942 visningar
    29 svar
    29
    14942

    Berätta hur det var att ha covid 19

    Jag och min 4 månaders bebis har Corona.

    Bebis har hela tiden mått bra, trotts Corona.

    För 10 dagar sedan fick jag och min dotter feber. Detta var på kvällen. Under dagen hade jag förkylningssymptom.

    Till och från under dessa dagar hade vi båda feber till och från. Inte konstant. Vi låg båda runt 37.8-38.2.

    Tills en natt då bebis hade 39 grader. Då var vi inne på dag 4. Vi ringde 1177 och dom rådde oss till att åka in eftersom hon även är född i v.34. Dom tog prover och undersökte henne och allt såg bra ut. Febern gick ner efter dos av Alvedon.

    Sedan det besöket så har bebis inte haft nå mer feber. Hon har heller inte någon gång visat förkylningssymtom.

    Under dessa 10 dagar så har jag haft feber till och från (senast natten till torsdag) förkylningssymptom, värk i kroppen och jag har tappat all lukt och smak. Jag är inte alls täppt utan nyser till och från och hostar. En svidande känsla i näsan och en ilande känsla i bihålor upp mot huvud.

    Jag ska inte säga att jag mår jättedåligt men är allmänt påverkad. Blir trött vid ansträngning etc. Det värsta är värken i kroppen och att jag varken känner lukt eller smak.

    Min sambo har inte visat ett ända sjukdomstecken hittills.

    Kvinna 31 år

Svar på tråden Berätta hur det var att ha covid 19