Inlägg från: Anonym (Förälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förälder)

    Skola på distans frivilligt under corona

    Eftersom Sverige inte verkar vilja stänga skolorna varför kan man inte göra det frivilligt att kunna läsa på distans istället så de som kan och vill kan ha sina barn hemma? Det måste ju gynna överallt tänker jag med färre elever i skolan tex. Det kan väl heller inte vara helt omöjligt att sända lektionerna live så dessa barn ändå hänger med i undervisningen?

    Jag skulle direkt plocka hem barnen om det hade gått

  • Svar på tråden Skola på distans frivilligt under corona
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Lärare) skrev 2020-04-19 22:45:26 följande:

    Har du helt missat den uppsjö av trådar där föräldrar är helt förtvivlade över hemskolningssituationen..? Det där med distansundervisning låter lättare än vad det är, särskilt med yngre barn. Och det är långt från alla föräldrar som har möjlighet att stanna hemma och stötta sina barn i detta också. Sedan har vi också lärarna, det är ett rent h-vete att samordna de här sakerna, även med de bästa digitala lösningarna.


    Fast nu skrev jag ju klart och tydligt att det skulle vara FRIVILLIGT för föräldrar som HAR möjlighet och vill!
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (smurfen) skrev 2020-04-19 23:01:06 följande:

    Jag tror att barn generellt har det bättre på skolan än hemma med hemskolning. Utbildning tillsammans med andra barn är bland det viktigaste ett barn kan få. Vet att allas situation är unik men själv är jag tacksam för att mitt barn fortfarande har möjligheten att gå i skolan.


    Ja det tror jag med i det stora hela och jag tycker skolan är extremt viktig men i dessa tider där faktiskt många dör och barnen kanske har föräldrar i riskgrupp så tror jag inte att det skulle vara allra värst att ha distansstudier några veckor. Sedan kan jag köpa att det blir mer jobb för lärarna och det gäller att föräldrarna också lägger manken till som har sina barn hemma men det är ju som sagt extrema tider och inget som kommer vara föralltid.
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Anna) skrev 2020-04-20 00:05:57 följande:

    Varför tror du att det räcker några veckor, vet du något om viruset som ingen annan vet?


    Nä men till att börja med och sedan blir det ju sommarlov och då är ju mest troligt dessa barn ledig. Till hösten får man väl hoppas att läget ser annorlunda ut.

    Vad tjänar man på att vara spydig och otrevlig när man svarar? Detta virus är väl något som rör oss alla och något de flesta mer eller mindre oroar sig över...
Svar på tråden Skola på distans frivilligt under corona