• Sat 25 Apr 2020 14:22
    184 visningar
    0 svar
    0
    184

    Min förra arbetsgivare tog död på arbetsglädjen

    Jag jobbade på ett stort företag på mindre ort, iaf så blev arbetstillfällena färre och färre och jag fick då också färre uppgifter. Samtidigt anställde man nya personer i liknande roll fast på närliggande orter.
    Jag orkade iaf inte vara kvar och sade upp upp mig själv efter 2 års kämpande av att få vettiga arbetsuppgifter så dagen räckte till, chefen hade då saker på mig som inte skulle gillas av facket, bland annat skolkade jag mycket när vi inte hade något att göra så därför slutade jag självmant.

    Jag jobbade på detta företag i över 15 år, ända sedan gymnasiet och kunde verksamheten bättre än många andra nya som är kvar. Den nya chefen gillade mig aldrig och det kände man redan vid första mötet, vår personkemi gick inte ihop, sista två åren på företaget mådde jag så uselt att jag en gång funderade på att hoppa ut genom fönstret från 10e våningen när vi var på en kurs i Stockholm, jag grät hela natten.

    Jag ska nu börja en kurs men är så orolig att ångesten kommer tillbaka då jag måste arbetsträna igen. Jag vet inte hur man ska hitta tillbaka till någon form av arbetsglädje igen, har inte ens velat ta kontakt med mina gamla arbetskollegor då jag kände mig utfryst och mobbad, så fort jag gjorde något rapporterade man det till chefen, det kunde röra sig om att jag fick en timma tidigare då jag inte hade något att göra. Vissa dagar jobbade jag hemifrån om det tex var uselt väder och då blev jag rapporterad av en kollega.

    Jag tror inte heller jag kommer få något jobb på min hemort då kollegorna garanterat har spridit mitt dåliga rykte vidare, det var ingen som gillade mig på slutet.

    Hur ska jag någonsin kunna hitta tillbaka igen, jag är så orolig att samma sak ska hända igen om jag börjar på ett nytt företag, att jag blir utfryst och inte får några arbetsuppgifter eller att jag inte kan genomföra dessa.

    Förra hösten försökte jag börja en kurs men psyket klarade inte av det.

Svar på tråden Min förra arbetsgivare tog död på arbetsglädjen