Leva med livslång sorg och besvikelse- uppskatta det man har?
Tror din sorg ligger mer i att du blev steril och att du inte har lyckats hitta en gemensam plattform att möta dina pojkar på än att du saknar en dotter. Ett barn kan inte ha som uppgift att lösa ens personliga problem, som du säkert vet. En dotter är ingen garanti för att man inte känner sig som familjens husa och saknar samhörighetskänsla med sina barn.
Det är inte försent att hitta några gemensamma intressen med dina barn. Ansträng dig för att bygga en relation med dem - det är ditt jobb som förälder. Du kan inte vänta dig att barnen själva tar initiativ till det.
Som du förväntade dig kommer också det naturliga svaret: alla pojkar gillar inte krigsleksaker och alla flickor gillar inte att pyssla. Min son är som barn är mest, han gillar en brottningsmatch ibland och även en glittrig tröja. Jag har nog hela tiden tänkt att han är en individ som får uttrycka sig som han vill i blandningen av fostran, könsroller, gener, hormoner och så vidare. Vill han samla pinnar får han göra det, vill han baka med mig får han göra det.
Det blir lite vad man gör det till. Jag tror på dig, du kan rädda det här.