Inlägg från: Anonym (Anne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anne)

Leva med livslång sorg och besvikelse- uppskatta det man har?

1) du kan inte påverka det som varit. Du kan enbart påverka nutid och framtid. Självklart ska man sörja bär man är ledsen men det måste finnas en begränsad tid för ältande. Att lägga energi på något man inte kan påverka suger ju bara mer kraft från dig.

2) varför leker dina killar krig?? Jag har två vilda tjejer som nästan bara leker med killar men inte fan accepterat jag att de leker med låtsas vapen! Noll tolerans där. Minsta sonen sitter bara och pysslar.

3) du målar upp scenario som inte är realistiska. Absolut spelar biologi en viktig roll men jag tro personlighet är än mer avgörande och där kommer uppfostran in i bilden. Varför skulle inte du kunna ha aktiviteter med dina killar? Behöver ju inte vara shopping, det kan ju vara alltifrån att spela spel, joggingpass, egna resor du gör bara du och en son åt gången.

Jag och min son är närmast i familjen. För vi ör mest lika personlighetsmässigt. Tjejerna är pappas flickor ut i fingerspetsarna. Och vi har verkligen försök uppfostra barnen likvärdigt men personlighet och lynne styr man inte över. Mina tjejer gillar inte drama. Medan minsta killen är av mer känslig natur. Födda så

Svar på tråden Leva med livslång sorg och besvikelse- uppskatta det man har?