Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Leva med livslång sorg och besvikelse- uppskatta det man har?

Anonym (Kvinna 40+) skrev 2020-04-27 15:08:37 följande:

TS, jag förstår din sorg!

Jag har själv valt att inte skaffa några barn alls, just för rädslan att få en pojke. Jag är hellre helt utan barn, än att få en son, eller ännu värre, flera söner. Det skulle vara hemskt och faktiskt katastrof för mig, för jag tycker absolut inte om små pojkar och tonårskillar, vill inte behöva ha med dem att göra överhuvudtaget.

Om jag vore du skulle jag skilja mig och leta efter en ny partner som redan har en eller flera döttrar på heltid eller varannan vecka. Du kan bli en underbar bonusmamma, och göra en massa mysiga tjejgrejer med dem!

Vi tackar dig för att du avstått att skaffa barn. Med de hemska värderingarna är du inte lämpad att vara förälder. Kärleken till ens barn har ingenting ned könet att göra. Sann kärlek är villkorslös.
  • Mimosa86
    Anonym (Pojkmamma) skrev 2020-04-27 13:34:51 följande:

Alla farhågor du nämner verkar vara gemensamma och ofta, inte alltid, besannas. Traumat efter förlossningen spelar helt klart in men det var ju länge sen.

Relationen till barnens pappa är inte heller bra, mycket pga att han är just rätt empatilös och att jag har varit mer eller mindre deprimerad i mer än 10 år. Så där finns inget stöd att hämta.

Jag vill säga upp mig från mitt jobb som husa och försöka inse att livet inte har mer att bjuda på familjemässigt. De är tonåringar nu, sen flyttar de till en egen familj som hör till partnerns familj framöver. Att bara kunna bli farmor är en nitlott.

För att sammanfatta:

Du har ingen nära vän

Du har ingen bra relation med din man

Din relation med dina söner verkar vara begränsad

Kan det vara så att problemet egentligen är din generellt begränsade relation till andra människor och att du på något sätt fått för dig att med döttrar så hade du haft nära relationer automatiskt? Att döttrar hade varit lösningen på din ensamhet?

För om du tror det, ja då har du verkligen fått det hela om bakfoten. En dotter kan likväl ge kalla handen som någon annan.
Svar på tråden Leva med livslång sorg och besvikelse- uppskatta det man har?