• Önskarbebis2020

    ALL IN, nu ska det bli plus

    Hej kära ni, här är tråden för oss som kanske provar kosttillskott, ändrar livsstil eller bara är peppade som tusan.

    Det jag precis börjat ta är:

    - efamol

    - rosenrot

    Det jag tagit sedan innan:

    - d vitamin

    - multivitamin kvinna

    - omega 3

    Utöver det så kommer jag att äta så bra jag kan. Det vill säga:

    - bra fetter

    - inget socker

    - ingen snabbmat

    - mycket grönsaker och frukt

    - inget koffein

    Vi blev gravida i december 2019, ma i februari 2020 och har nyss gjort vårat första försök som inte gick vägen. Därför ger jag kroppen nu allt jag kan för att återhämta sig inför ett nytt plus och förhoppningsvis en bebis

    Följ gärna med på resan och så hoppas jag att vi alla får våra plus inom en snar framtid!

  • Svar på tråden ALL IN, nu ska det bli plus
  • Anonym (Spännande)

    Jag testade olika saker men efter 5 månader blev jag äntligen gravid när jag åt Rosenrot och körde "bisolvon-metoden" :D

    Kan givetvis inte veta ifall jag blev gravid tack vare det, men så var det i alla fall. (Har dock hört att man bör vara försiktig med Rosenrot. Fick veta det efter att jag ätit det den cykeln)

  • Steeph

    Här är en till som kommer försöka med rosenrot och efamol. Önskar så ett plus i maj

  • Malllin

    Jag tänkte fråga om någon här vet hur lågt blodvärde kan påverka chansen att bli gravid? Jag har ett hb på 99. Vad jag förstår så är referensvärdet enligt de papper jag fick på provsvaren mellan 117-150.

    Kan detta vara en anledning till att ha svårt att bli gravid? Eller svårt.. vi är på sjätte försöket nu.

    Tacksam för svar!

  • Lili158

    Glöm inte folsyra! Bra att ta när man börjar med att försöka bli gravid. Då det ska tas sedan de 12 första veckorna in på grav också. Sen sa min bm att sluta dricka alkohol redan innan man blir gravid är bra. Men folsyra är viktigast.

  • fruitloop
    Malllin skrev 2020-05-02 00:30:03 följande:

    Jag tänkte fråga om någon här vet hur lågt blodvärde kan påverka chansen att bli gravid? Jag har ett hb på 99. Vad jag förstår så är referensvärdet enligt de papper jag fick på provsvaren mellan 117-150.

    Kan detta vara en anledning till att ha svårt att bli gravid? Eller svårt.. vi är på sjätte försöket nu.

    Tacksam för svar!


    Det kan påverka. Men speciellt när du väl blir gravid så brukar ens blodvärde gå ner en hel del, vilket gör att man kan må ännu sämre. Så jag rekommenderar starkt att äta järntillskott redan nu så att du får upp det mer!
Svar på tråden ALL IN, nu ska det bli plus