• kristina27

    2 positiva ägglossningstest en vecka emellan?!

    Hej tjejer! Jag har den här månaden fått positivt ägglossningstest 2 gånger. Första utslaget var cykeldag 17, då fick jag positivt på morgonen men negativt på kvällen. Sedan gick dagarna och kände sedan runt cykeldag 23 att jag fick ägglossnings-flytningar så tog test och då var det glad gubbe igen. Den gången positivt både morgon och kväll och negativt dagen efter igen. När tror ni att ägglossningen skedde? Förra månaden hade jag en cykel på 37 dagar. Brukar ha en cykel på 30-33 dagar ungefär men har haft några missfall på rad här nu därav längre cykel förra månaden.

    Någon som haft utslag 2 gånger på en månad med ca en vecka emellan? Gick ni efter första positiva testet eller det andra för att räkna ut bim? Känner mig förvirrad haha!!


    Ägglossningstest clearblue positivt glad gubbe ägglossning bim
  • Svar på tråden 2 positiva ägglossningstest en vecka emellan?!
  • Undrandee
    kristina27 skrev 2020-04-28 10:14:49 följande:

    Hej tjejer! Jag har den här månaden fått positivt ägglossningstest 2 gånger. Första utslaget var cykeldag 17, då fick jag positivt på morgonen men negativt på kvällen. Sedan gick dagarna och kände sedan runt cykeldag 23 att jag fick ägglossnings-flytningar så tog test och då var det glad gubbe igen. Den gången positivt både morgon och kväll och negativt dagen efter igen. När tror ni att ägglossningen skedde? Förra månaden hade jag en cykel på 37 dagar. Brukar ha en cykel på 30-33 dagar ungefär men har haft några missfall på rad här nu därav längre cykel förra månaden.

    Någon som haft utslag 2 gånger på en månad med ca en vecka emellan? Gick ni efter första positiva testet eller det andra för att räkna ut bim? Känner mig förvirrad haha!!


    Ja jag har haft så i 2 månader nu!

    Alltid första positiva oå cykeldag 12-13 och sedan igen cykeldag 18-19. Och jag vet ärligt inte vilken av gångerna jag ägglossar! Får inga tydliga symtom förutom lite molvärk vid cykeldag 18-19, om jag ägglossar då så har jag en väldigt kort lutealfas på 10-11 dagar.

    Idag fick jag dessutom positivt en tredje gång! Vet inte om det är ett tecken på att mensen kommer på söndag :/
  • Önskarbebis2020

    Rekommenderar att tempa för då ser ni om ägget släpper. Läs gärna på fertilityfriend om bbt (basal body temperature). Men det gäller också att ha lite disciplin när det gäller tempande

  • kristina27
    Undrandee skrev 2020-04-28 14:31:46 följande:

    Ja jag har haft så i 2 månader nu!

    Alltid första positiva oå cykeldag 12-13 och sedan igen cykeldag 18-19. Och jag vet ärligt inte vilken av gångerna jag ägglossar! Får inga tydliga symtom förutom lite molvärk vid cykeldag 18-19, om jag ägglossar då så har jag en väldigt kort lutealfas på 10-11 dagar.

    Idag fick jag dessutom positivt en tredje gång! Vet inte om det är ett tecken på att mensen kommer på söndag :/


    Åh så himla störande :/ detta är första gången jag märker av 2 ägglossningar under en cykel.. vill ju veta varför och vilken man ska gå efter för att räkna ut bim! :)
  • kristina27
    Önskarbebis2020 skrev 2020-04-28 15:33:10 följande:

    Rekommenderar att tempa för då ser ni om ägget släpper. Läs gärna på fertilityfriend om bbt (basal body temperature). Men det gäller också att ha lite disciplin när det gäller tempande


    Tack för tips! Tror dock jag skulle glömma bort o ta tempen varje dag innan man kliver upp hehe.. men kanske värt o testa :)
  • Anonym (Fliz)

    Hej!

    Kanske kan ni hjälpa mig?

    Jag är ny på ägglossningstest o är jätteosäker på vad detta betyder

    Har samma resultat oavsett tid flera dagar i rad nu... mensen ska komma om 2 dagar Men verkar som jag har ägglossning precis innan mensen? ???? eller?

  • Undrandee
    Anonym (Fliz) skrev 2020-05-08 13:05:53 följande:

    Hej!

    Kanske kan ni hjälpa mig?

    Jag är ny på ägglossningstest o är jätteosäker på vad detta betyder

    Har samma resultat oavsett tid flera dagar i rad nu... mensen ska komma om 2 dagar Men verkar som jag har ägglossning precis innan mensen? ???? eller?


    Är inte jätte bra på "vanliga" ÄL tester (kör bara dom digitala) mrn för mig ser 7e och 8e positiva ut! Teststrecket ska vara liks starkt eller starkare än kontrollstrecket tror jag :)
  • Anonym (...)

    Förmodligen försöker kroppen ägglossa så positivt test men den misslyckas och så provar den igen några dagar senare så positivt igen. Men det skulle gå att säga säkert om ni tempade som någon föreslog. 

  • kristina27
    Anonym (Fliz) skrev 2020-05-08 13:05:53 följande:

    Hej!

    Kanske kan ni hjälpa mig?

    Jag är ny på ägglossningstest o är jätteosäker på vad detta betyder

    Har samma resultat oavsett tid flera dagar i rad nu... mensen ska komma om 2 dagar Men verkar som jag har ägglossning precis innan mensen? ???? eller?


    Håller med det tjejen ovan skrev. Jag använder bara digitala men skulle tolka 7 och 8 som positivt :)
  • kristina27
    Anonym (...) skrev 2020-05-08 14:20:08 följande:

    Förmodligen försöker kroppen ägglossa så positivt test men den misslyckas och så provar den igen några dagar senare så positivt igen. Men det skulle gå att säga säkert om ni tempade som någon föreslog. 


    Kan det bli så att kroppen även den andra gången misslyckas med att ägglossa? Har nämligen inte fått min mens än.. bim +4 och negativa gravtest
  • kristina27
    Anonym (...) skrev 2020-05-08 14:20:08 följande:

    Förmodligen försöker kroppen ägglossa så positivt test men den misslyckas och så provar den igen några dagar senare så positivt igen. Men det skulle gå att säga säkert om ni tempade som någon föreslog. 


    Kan det bli så att kroppen även den andra gången misslyckas med att ägglossa? Har nämligen inte fått min mens än.. bim +4 och negativa gravtest
  • Undrandee
    kristina27 skrev 2020-05-08 18:27:33 följande:

    Kan det bli så att kroppen även den andra gången misslyckas med att ägglossa? Har nämligen inte fått min mens än.. bim +4 och negativa gravtest


    Undrar samma! Har fått positiva ÄL testet flera omgångat men är på BIM+5 och ingen mens och negativa grsv.tester :( kanske mitt huvud som är inställt för mycket oå bebis... :(
  • kristina27
    Undrandee skrev 2020-05-08 21:32:23 följande:

    Undrar samma! Har fått positiva ÄL testet flera omgångat men är på BIM+5 och ingen mens och negativa grsv.tester :( kanske mitt huvud som är inställt för mycket oå bebis... :(


    Visst är det frustrerande? Det jag tycker är så konstigt är att även om man varit lite väl inställd på att man vill bebis denna månaden så brukar min mens alltid komma när man fått negativt gravtest. Bim+5 idag och såhär har den aldrig hållit på. :/
  • Undrandee
    kristina27 skrev 2020-05-09 09:02:15 följande:

    Visst är det frustrerande? Det jag tycker är så konstigt är att även om man varit lite väl inställd på att man vill bebis denna månaden så brukar min mens alltid komma när man fått negativt gravtest. Bim+5 idag och såhär har den aldrig hållit på. :/


    Exakt samma för mig. Har alltid lyckats testa mig negativt samma dag som mensen sen kommer. Nu har jag testat massor, alla negativa men 6e dagen utan mens i sikte idag! Typiskt när man precis köpt bidrottninggele och ska börja tempa :/
  • kristina27
    Undrandee skrev 2020-05-10 18:47:57 följande:

    Exakt samma för mig. Har alltid lyckats testa mig negativt samma dag som mensen sen kommer. Nu har jag testat massor, alla negativa men 6e dagen utan mens i sikte idag! Typiskt när man precis köpt bidrottninggele och ska börja tempa :/


    Jaa så sjukt! Har inte testat sen i fredags nu. Har du några symptom på grav eller att mensen skulle vara på g?
  • Undrandee
    kristina27 skrev 2020-05-11 10:13:13 följande:

    Fick positivt idag<3


    Men åh grattis!! :D <3

    Har du symtom? när var din mens beräknad och hur lång är din cykel?
  • kristina27
    Undrandee skrev 2020-05-11 11:17:54 följande:

    Men åh grattis!! :D <3

    Har du symtom? när var din mens beräknad och hur lång är din cykel?


    Tack snälla! Jag har haft lite symptom till och från , ilningar i brösten och små hugg/drag nere i magen. Min mens var beräknad den 5/5. Har lång cykel ca 35-37dagar. Har du tagit något mer test?
  • Undrandee
    kristina27 skrev 2020-05-11 11:37:14 följande:

    Tack snälla! Jag har haft lite symptom till och från , ilningar i brösten och små hugg/drag nere i magen. Min mens var beräknad den 5/5. Har lång cykel ca 35-37dagar. Har du tagit något mer test?


    Vad roligt för dig :D vilket försök tog det sig på?

    nej jag känner inte det är någon mening direkt. Har några "Babyplan's testa tidigt" test hemma som ska vara väldigt känsliga, men tror jag får negativt. Har bara som mensvärk liknande smärtor ibland, inget mer. Är nu 7 dagar över mensen och brukar ha cykel på 29-32 dagar
Svar på tråden 2 positiva ägglossningstest en vecka emellan?!