• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 11:47:58 följande:

Över 50% av vuxna är tvärtom överviktiga. Smala är ett utdöende släkte. Kolla på gamla filmer eller bilder från stränder på -70 . Då var smala vanliga människor vanligt. Idag är det ovanligt med smala människor.

Helt enkelt för att folk är för lata idag . Äter för mycket och dåligt.

Jo jag håller med och förstår vad du säger. Har läst att genomsnittspersonen i Sverige vägde 5 kg mindre på femtiotalet. Att hitta underviktiga vuxna i 30-årsåldern idag är svårt. Själv hade jag BMI på 21 när jag träffade min man, då var jag runt 30. Nu har det glidit upp till 22 men jag är fortfarande normalviktig. Min man har däremot ett BMI som en överviktig, trots att han inte alls är det utan är muskulös. Så BMI och vikt säger inte heller allt om hur en persons kropp ser ut. Vad har du själv för BMI?
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 11:53:47 följande:

Jo jag håller med och förstår vad du säger. Har läst att genomsnittspersonen i Sverige vägde 5 kg mindre på femtiotalet. Att hitta underviktiga vuxna i 30-årsåldern idag är svårt. Själv hade jag BMI på 21 när jag träffade min man, då var jag runt 30. Nu har det glidit upp till 22 men jag är fortfarande normalviktig. Min man har däremot ett BMI som en överviktig, trots att han inte alls är det utan är muskulös. Så BMI och vikt säger inte heller allt om hur en persons kropp ser ut. Vad har du själv för BMI?

Sant att för män som bygger muskler så kan man inte lita på BMI.

Jag har alltid legat kring 19,5 i BMI. Men sen jag började gymma för 4 år sen har mitt BMI ökat till 21,5
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 11:53:47 följande:

Näe, det är inte lätt att hitta smala över 30 år. Tyvärr verkar även många unga vara överviktiga. Även om smala är vanligare bland unga.

Jag är dock för gammal för de flesta tjejer under 25 år. Då jag snart fyller 40.
  • Anonym (jessicabiel)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 12:10:04 följande:
    Näe, det är inte lätt att hitta smala över 30 år. Tyvärr verkar även många unga vara överviktiga. Även om smala är vanligare bland unga.

Jag är dock för gammal för de flesta tjejer under 25 år. Då jag snart fyller 40.
    Vill du ha en tjej som är som de flesta? Guldkornet kanske finns bland tjejerna som gillar äldre.
  • Anonym (Lätt lösning)

Är du såpass gammal borde du vara tillräckligt modig för bara äga din snäva utseende preferens och skriva ut det i din profil vilket jag med flera redan har påpekat. Det FINNS gott äldre magra kvinnor också, liksom yngre. Jag har ingen aning om varför du inte lyckas träffa dem. Men så länge du inte är ärlig med vad du söker så får du ju skylla dig själv att det blir fel...
  • Anonym (jessicabiel)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 10:12:00 följande:
    Ja, du ser. Det verkar ju finnas någon för alla.

Så det är ju bra om BBW kvinnor visar helkroppsbild så kan jag sortera bort dom och du ligga med dom. Win win ... ingen behöver ödsla sin tid.
    Ja, hon hade inte varit första valet om man går efter antal kilon. Men blev annat när jag lärde känna henne. Och så skön som hon var, och de stora härliga brösten oj oj...
  • Anonym (Paulina)

Då tror jag att du måste vara supertydlig i vad du söker och öppen med det. Typ skriva att du själv tar hand om din kropp och gillar att gymma och hålla dig slim och söker någon likasinnad. Så går det nog att hitta någon efter ett tag.
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 12:25:45 följande:
    Då tror jag att du måste vara supertydlig i vad du söker och öppen med det. Typ skriva att du själv tar hand om din kropp och gillar att gymma och hålla dig slim och söker någon likasinnad. Så går det nog att hitta någon efter ett tag.
    Jag har ju flera helkroppsbilder där jag löptränar och andra där man ser att jag är smal/vältränad.  
    Får ju mycket likes sen jag började träna.  Så tjejer är som sagt lika ytliga.  Men de flesta är som sagt mulliga/tjocka eller bor för långt ifrån. 
  • Anonym (J)

De vill undvika dig/män som du såklart .

• fornminne

Att man vill se en helkroppsbild innan träff, betyder inte att man kräver en modellsnygg partner. Inte heller att personen måste vara slank. Kanske vill man bara se hur personen ser ut, försäkra sig om att personen inte är stor som ett hus t ex. Alla tänder inte på kraftig övervikt. Så lägg ner alla floskler om att det är insidan som räknas osv. Insidan är viktigast ja, men utsidan är inte oviktig.

Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild