• Neqbeth

Kvinna: Hur ofta är du kåt?

Är väl några gånger om dagen iaf, oftare om jag mår bra och allt känns bra i livet, mer sällan om jag är extremt stressad eller mår dåligt.

Ska dock inte förvirras med att jag vill knulla så ofta.

• Neqbeth

Är väl några gånger om dagen iaf, oftare om jag mår bra och allt känns bra i livet, mer sällan om jag är extremt stressad eller mår dåligt.

Ska dock inte förvirras med att jag vill knulla så ofta.

• Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 08:36:47 följande:

Ni som svarat att ni är kåta mer eller mindre regelbundet - vad är det som triggar kåtheten i er när den uppstår? Kommer den ur en direkt kontakt med er partner eller kan den infinna sig utan att din partner är närvarande?

Det är inget speciellt som triggar den normalt sett. Ibland att jag har läst eller sett något som jag lyckas referera till sex (kan vara mycket långsökta kopplingar). Men ofta börjar jag bara känna mig kåt och tänka på sex utan någon trigger alls.

Min partner är ingen trigger, honom är jag less på, hans närvaro har motsatt effekt.
  • Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 10:13:08 följande:
    Intressant med tanke på att jag själv lever med en kvinna som aldrig ens reflekterar över sex om inte jag är triggern. Och hon triggas av att jag är snäll...då kan hon bli sugen. Så det är därför jag är obekant med kvinnor som kan känna en kåthet uppstå "ur tomma intet". Lite spännande om än ovant för mig.

Med tanke på hur du beskriver din partner så undrar jag vad du gör av din kåthet. Onani? Eller låter du den hänga kvar för att sakta klinga av? Själv kan jag göra det ibland. Finns en njutning i sig att inte direkt ge efter för behovet....
    Jag tycker själv att det är lite märkligt att så många andra kvinnor mest verkar bli kåta i sällskap. Visst blir jag också mer benägen att vilja ligga när jag är nyförälskad och tycker det är kul och spännande att ha sex med män. Men min sexlust är ganska konstant och i grunden frikopplad från andra, är säker på att jag skulle vilja onanera en eller ett par gånger om dagen även om jag bodde på en öde ö och aldrig träffade en annan människa igen.

Ibland har jag ju sex med min partner för han blir så grinig annars. Men det är ju inte han som gör mig kåt utan att det är jag som använder det som finns för att försöka hålla honom någorlunda hanterbar. Oftast tar jag hand om det själv, om det finns tid och utrymme för det. Kan inte påstå att jag ser någon njutning i att inte ge efter.
  • Neqbeth
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-05-04 10:15:18 följande:
    Varför är du kvar med din partner?
    Vi har barn ihop. Har inte sett något sätt att lämna som inte kommer bli katastrof för dem, och har väl fortfarande någon sorts fåfängligt hopp om att det ska bli lite bättre mellan oss så barnen slipper uppleva en separation.
  • Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 10:30:51 följande:
    Aha ok. 

Vad gäller njutningen i att inte ge efter är att kunna hålla kåthetskänslan kvar i kroppen en längre tid istället för att snabbt få utlopp. 
    Nja, det hade kanske kunnat vara nice ibland om man var singel eller träffade någon man gillade och kunde gå runt och vänta på "något gott". Nu är ju sexdriften mest en distraktion som påminner mig om att livet suger. 
  • Neqbeth
    Dr Börje skrev 2020-05-04 10:30:51 följande:
    Aha ok. 

Vad gäller njutningen i att inte ge efter är att kunna hålla kåthetskänslan kvar i kroppen en längre tid istället för att snabbt få utlopp. 
    Nja, det hade kanske kunnat vara nice ibland om man var singel eller träffade någon man gillade och kunde gå runt och vänta på "något gott". Nu är ju sexdriften mest en distraktion som påminner mig om att livet suger. 
Svar på tråden Kvinna: Hur ofta är du kåt?