Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Sockermissbruk - hur slutar jag?!

Jag är likadan, har inga tips men förstår dig!

Fick sluta vid mitten av graviditeten ungefär för jag hade på gränsen till graviditetsdiabetes. Vem vet har kanske diabetes nu med... går jag en dag utan godis och andra sötsaker så märker jag smaken av mitt saliv.. otroligt söt smak på saliven.

Jag har också svårt med maten precis som du! Har alltid haft. Äter också väldigt begränsat och har inte ätit riktig mat på flera dagar nu. Bara drogar ner mig med socker hela tiden. Vill inte sluta för jag känner att sockret är det som får mig att fortsätta kämpa.

• Anonym (!)
    Anonym (Missbruk) skrev 2020-05-01 21:34:25 följande:

Tack snälla för du delade med dig! Ja, jag bokar också över diabetes till och från... I allt detta känns det faktiskt lite ?skönt? att höra att någon har det likadant, även om det inte direkt är av positiv karaktär för dig. Vad gör att du känner att du inte vill sluta, om man får fråga?

Förstår det, jag tycker också det på nåt vis är skönt att inte vara ensam om detta fast klart det vore bättre om ingen hade sockerberoende.

Jag vill inte sluta för jag tycker inte det är värt besväret liksom... Tycker ofta livet känns meningslöst och jag vill bara bli ?hög? för att åtminstone ha nånting att vara glad över om dagarna. Men det värsta är ju de dagar då inte ens knarket(Sötsakerna) smakar gott. Har du sådana dagar också?
Svar på tråden Sockermissbruk - hur slutar jag?!